Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Starci vyhlašují, mladí umírají

28. 07. 2015
1
10
392
Autor
Piknik

K čemu jsou můzy

a k čemu je snář?

Válečné hrůzy,

schovej svou tvář.

Lidé se zabíjí,

pro nic i pro slávu.

Vdovy jen plakají,

držíc se za hlavu.

 

Člověk je člověku,

bohem i satanem

a ztoho popela

více už nevstanem.

Zemřeli mladíci

za válku starců.

Dopěli slavíci

těch mrtvých branců.

 

Leží si na zemi

a hledí do mraků,

hrůzy jsou zplozeny,

smrt chodí ve fraku.

Tisíce vojáků má pokoj mít,

vdova má stoličku, provaz

a klid....


10 názorů

Piknik
04. 08. 2015
Dát tip

Standa Gros je v naší vládě a vyhlásil snad někomu válku? Co jste si dala za materiál, chci to taky...

Napoleon byl pověřen vedením Francouzské armády Francouzskou vládou což byli starci. O důstojníky vůbec nejde. Napoleon navíc nebojoval ale koukal se na bitvu z vršku nějakého kopce a dole umírali mladí lidé. Alexandr Veliký - Je výjimka potvrzující pravidlo - ovšem to už je starověk a snahou o zpochybnění mého názoru použitím tak dávné historie akorát potvrzujete mojí pravdu.Navíc brát básně doslova může akorát blázen, což nevadí protože blázni jsme všichni. Jen někdo je tvrdohlavý blázen a to je vůbec nejhorší.


Umbratica
03. 08. 2015
Dát tip

Pokud by ses o válku zajímal jen trochu,pak bys musel uznat,že všechno,co píšu je pravda.- Že jsou ve vládě vždy starci ? A co třeba ted' v té náší ? - Co třeba Standa Gros ? - A co třeba sám Napoleon ?Co třeba jeho důstojníci ? - Tvůj názor o jakési generační vině,je zcela mimo realitu. Když už jsme u těch starců,tak kolik let měl největší dobyvatel všech dob Alexandr Veliký ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Tak trochu jako ... Where Have All the Flowers Gone?

Piknik
03. 08. 2015
Dát tip

Umbratica: Já se bohužel o válku zajímám do hloubky takže to co píšete je hloupost a hlavně nepochopení. Starci jsou totiž vždy ve vládě (Stalin, Hitler, Ho Chi Minh, Mao atd.) a mladí (tím není myšleno děti proboha) jsou v poli se zbraní v ruce. A to tak bylo v každé válce.....


Piknik
03. 08. 2015
Dát tip

Umbratica: Já se bohužel o válku zajímám do hloubky takže to co píšete je hloupost a hlavně nepochopení. Starci jsou totiž vždy ve vládě (Stalin, Hitler, Ho Chi Minh, Mao atd.) a mladí (tím není myšleno děti proboha) jsou v poli se zbraní v ruce. A to tak bylo v každé válce.....


Umbratica
02. 08. 2015
Dát tip

Od Miroslawka nikdy žádnou hlubší kritiku nečekej prostě proto,že nejsi jeho levl.Já taky ne,takže si z toho nic nedělej.Za literární úroveň tvého dílka ti tip dát nemůžu i kdybych zamhouřila všechny oči - i ty na punčoše,ale chci ti říct něco k obsahu.

Předně :ty znáš nějakou válku,kde bojovali jen mladí za staré ? - Já jsem o takové ještě neslyšela.Ještě v předminulém století rozhodovali bitvy starci jako Radecký nebo maršál Blücher a ti nejlepší vojáci byli vždy ti zkušení muži ve věku 30 - 40 let.

Pravda ovšem je,že ve válkách většinou padnou ti nejlepší muži ale oni nikdy nepadnou "jen tak"..Nejkrásněji o tom píše Antoine de Saint - Exupéry.Doporučuji román Citadela.

 


Piknik
31. 07. 2015
Dát tip

Za to se omlouvám. Přesto bych možná raději slyšel objektivní kritiku :-)


Miroslawek
29. 07. 2015
Dát tip

Ovšem Múzy se nepíší s kroužkem nad u.


Piknik
29. 07. 2015
Dát tip

Není to překlep. Můzy = fantasie, něco co člověku vnukne nápad. Chci tím dvojverším říct, že je k ničemu létat hlavou v oblacích když kolem umírají lidé ve válce...


Miroslawek
29. 07. 2015
Dát tip

v prvním verši máš zřejmě překlep a má tam být můry... noční...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru