Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Cestovatelia

21. 08. 2015
1
0
198
Autor
martinnn

1 Wu Chuj

Biely pohár so studenou vodou Wu Chuj položil na okraj postele približne dvacať centimetrov od steny orientovanej na severozápad. Dlho nevidel buzolu ani kompas a dlho sa o buzole ani kompase s nikým nerozprával. Teraz, v pyžame by to vlastne aj tak nebolo vhodné, ale počas umývania zubov si navrával, že práve to je príčinou jeho stratenosti. 

Do postele si ľahol tak ako to má rád - na ľavý bok, pretože si myslí, že je to ten správny bok na začiatok dlhej, váľacej sa púte spánkom. Svetelný lúč mesiaca, ktorý prenikal cez škáru medzi koncom žalúzií a okenným rámom lízal Wu Chujove strapaté ucho a zároveň svietil na spomínaný pohár s vodou, zároveň spal. V tom ho oslovila reklama z vesmíru. Obrazovka bola biela, na nej bolo umiestnené logo inzerujúcej firmy. Wu Chuj pozeral na obrazovku a to, akým spôsobom kmitala, vytváralo v spolupráci s jeho mozgom predajné posolstvo.

Obrazovka na základe spätnej väzby vyhodnotila, čo ho momentálne trápi a akú potrebu žalostne potrebuje uspokojiť. Počul hypnotický hlas a ráno si kúpil nové mydlo. Obyčajný smraďoch. 

2 Mrholilo Ortega

Mrholilo Ortega [M.H.] ráno volal do rádia, len preto, aby si dal zahrať pieseň. Prebehlo to hladko, lebo žena s detským hlasom na druhej strane linky nemohla tušiť s kým má tú česť. Bosou nohou sa počas príjemného rozhovoru hrala s omrvinkami pod mixážnym pultom. Spolu s vláknami koberca jej pri tejto nevinnej hre nôh, chlebové omrvinky poslúžili ako peeling. Hoci mala druhú nohu skrútenú pod zadkom, jej chodidlo už túto procedúru absolvovalo a preto bolo rovnako jemné ako to pod stolom.

M.H dobre vie, k čomu vynález stoličky doviedol ich miliardový ľud, ku biede ducha, ku biede tela. Ministrestvo zdravotníctva vláde opakovane dokázalo, že za 90% zdravotných problémov občanov môže sedavý spôsob života a stolička, čo pri miliardovom národe znamená biliardové náklady na zdravotnú starostlivosť. Krajine hrozil kolaps, a aby ostalo len pri hrozbách, vláda sa rozhodla stoličky a sedenie zakázať. Zákaz predaja stoličiek viedol k domácej výrobe stoličiek. Zo spravodajstva je známy aj prípad, keď sa otec rodiny rozhodol obetovať pre svoju milovanú ženu a tri deti s vodorovne dlhými očami.

Uprostred obývačky pokľakol k zemi, na kolená svojej biedy a vôbec neváhal, keď mal oprieť lakte o zem. Bol v polohe na psíka a celá jeho rodina sa na jeho chrbát - vystlaný starým molitanom, ktorý ukrýval pod tričkom - velebne usadila ako na renesančný gauč. Po dlhých mesiacoch si spolu sadli. Od radosti plakali, plakal aj otec gauč a pri tomto úprimnom výbuchu sedacej radosti ich videla teta suseda. Suseda mala širokouhlo vyspelé oči a dobre to videla, videla ako im bolo všetkým na otcovi fajne. Videla a volala a potom aj videla ako zavolaná polícia prišla, zatkla, ľudsky kľakla.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru