Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kuko

21. 08. 2015
1
1
179
Autor
martinnn

1 – Dopravný podnik Praha

Je to vlniaca sa dúha z elektrických káblov - pevne pripevnená ku stene tunela a on z nej počas jazdy nespustí oči, lebo je veľmi pútavá. Strieda pohľad na ňu s pohľadom na tachometer, ktorý ma pred sebou vo výške brucha. Kabína je priestranná a dobre vetraná. Rituál je zväčša takýto - musí pozorne skontrolovať perón pohľadom na monitor, a keď sú viditeľné nejasnosti, potom je potrebné aj vystúpiť, uistiť sa o stave dokončenia nástupu na vlastné oči a v prípade jeho ukončenia - či už spomínaným, obligátnym pohľadom na monitor, alebo po osobnej kontrole - stlačiť zelené tlačidlo, ktoré uzavrie dvere. Potom dať súpravu do pohybu a stratiť sa v tme.

Bodka svetla rastie úmerne rýchlosti, ktorú má Kuko hrdo pod kontrolou. Z bodky sa stáva kruh - stále širší, rastúci kruh. Rúti sa priamo, vždy tak, aby kruh preťal priamo v stede. Niežeby to na koľajniciach bolo možné ovplyvniť, ale v kabíne šoféra je dostatok miesta na pohyb, a preto sa, len tak pre zábavu, snaží svoju hlavu umiestniť do pomyselného - optického stredu tunela.

Nástupište je plné a prichádzajúca súprava metra vyzerá ako čerstvá klobáska pri výrobe - ako mletá klobásková zmes, čo sa z mlynčeka tlačí do natiahnutého črievka a visí do priestoru, kde sú už zhromaždení prizerajúci sa, aby prvýkrát zaslintali a povedali si, že aj táto klobáska sa vydarila.

Zhromaždenie na peróne sa z toho, že spoj nemešká teší, ale nie zas tak ako z klobásky. Čas od času sa stane, že pasažieri spoznajú v strojvodcovi hrdinu svojho detstva. Raz po ňom opilci kričali Kuko, Kuko, poď von! Ale nemali v záujme mu ublížiť, skôr naopak - z istej dávky recesie sa dožadovali stretnutia s ním, ale ich recesia bola v každom z nich hlboko postavená na úprimnom vyznaní sa k najlepšiemu kamarátovi z nedeľných rán, čo len v alkoholickom opojení vyplávala na povrch, na nočný perón pražského metra. Chceli kúsok lásky.

2 – Na káve

Sedel som pri okne a neveľké žerbo zapíjal čiernou kávou. Videl som ho vstúpiť, samého sa usadiť ku stolu oproti. Medzeru úzkej uličky som v tom čarovnom momente, pri pohľade do jeho obstarnutej tváre, vyplnil spomienkami a zážitkami, ktoré s ním súvisia. Žiadna už nebola, medzera, ani nič, čo by nás delilo. Bál som sa ho osloviť, skúmal som ho v odraze okna, pozoroval jeho pohyb pri pití a vlhké fľaky, ktoré mu para kávy, nakreslila na plátenú tvár. Čosi si písal a keď si odskočil na toaletu, prečítal som si - nikým nepozorovaný, jeho poznámky. 

od slaniny by mi ostalo telo, také zamastené, že by ma museli oprať na štyridsiatke.

Cez lístie koruny toho voňavého stromu, prišlo svetlo

Homodetská relácia s Patríciou, čo mala vtáčie meno, Jariabkovou.

Prečo som pristúpil na tento pofidérny kšeft?

škaredý, nevychovaný klon a povedal - Som tvoj brat.

Bol som len muž z bavlnky, až kým neprišli prvé peoplemetre.


1 názor

Lakrov
17. 09. 2015
Dát tip

Líbí se mi první část - Dopravný podnik Praha; hezky popsaný pohled na svět. Pohled do míst jimiž většina pražanů denně prochází, ale nevšimnou si jich nebo je nedomyslí tak důkladně. Druhé části nerozumím, přesněji řečeno nedokážu rozpoznat, jakou (nebo má-li vůbec) souvislost s částí první. Tip za pohled z kabiny.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru