Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rýmovačky

16. 11. 2015
1
19
1204
Autor
careful

...pokusy o básně... ale nemám smysl pro rytmus a tyhle věci:D

Z vlaku

 

do vln krajiny životy řeky noří

v tok jediný by splynuly...

...nebýt moří

 

tětiva někdy sil příliš žádá

tvář změnit možné je...

...nikdy záda

 

sleduji, jak venku stromy hoří

dorostly by nebi...

...nebýt moří

 

 

 

 

 

sešeření

bílá zem soli; temnoty hrad

oparem mlhy ztékaný snad

 

noc polkla světy, slyším ji růst

ozvěna syčí: "rozum má půst"

 

rudým skryl suknem výsměch svůj strach

vitriol vydech do větru drah

 

svítání zašlo - nemává už

utichli ptáci - vyhrává tuš

 

zbloudilých zvonů sýček byl král

zní záblesk hromů: "co bude dál?"

 

vzdává hold smrti Medúzin prám

"Stůjte mí chrti. Dost bylo hrám!"

 

žít dál se smí, což není klad

na věky dní čest musí spát                                     

                                                                          Berserkr

Vystoupil z temnot berserkr,

divoké vzteklé zvíře.

Zoufale hledal svoji ctnost,

chtěl se mít za rytíře.

 

 

Nasadil přilbu berserkr,

jsou na ní pera pštrosí.

Uvnitř je stále zoufalost,

jak rytíř se však nosí.

Rychlost

 skrz věčnosti střepy do dáli

nesmrtelní nejvíc spěchali

 

jak nedostává se jim času
 
supi příjemný jsou pouště stín
 
za mapou zdánlivě poznaným
 
lvi nachází se ku úžasu
 
nejvíc nesmrtelní spěchali
 
nekonečně nekonečnými fraktály

 

 


19 názorů

Lilith_17
12. 04. 2016
Dát tip

nemam tolik rada takove basne, ktere nejsou obycejne svou kazdodennosti. Kravina nemusi byt vsechno, cemu chybi poeticnost. Je to jen o stylu.kazdopadne je to narocne ale zajimave. 


careful
07. 03. 2016
Dát tip

Tak se pod má díla koukni..nemyslím tyhle "básně"... občasse stává, že příjde někdo jen aby řek:" no to je teda fakt strašný"... a třeba to je i jeho jediný koment a neřekne žádný konkrétní důvod... dost lidí se příjde akorát "pomstít" a ani nemají odvahu přijít jako svůj normální nick...tak co si mám myslet.?... já nemůžu tušit, kdo jsi a na co narážíš... nejsem totiž  věštec a řídím se podle zkušeností, co tu mám.


Langja
07. 03. 2016
Dát tip

Nejsem bohužel uražený tvořil a ani nic podobného. A teď jsi akorát potvrdila to, co jsem si myslel. 


careful
07. 03. 2016
Dát tip

No, když myslíš...ale na co narážíš, upřímě fakt netuším, nepamatuju si tisíc svých komentů a ani neznám všechny altry a uražených tvořilů, to bys po mě chtěl fakt moc.:D


Langja
07. 03. 2016
Dát tip

Jsou tu dobří básníci ovládající techniku, ale pro laika je těžké poznat něco, o čem neví. To, že tady je to průměr, možná ano, ale poezie není pouze na Písmáku (domysli si, na co narážím.)Vypsat ti to, co je špatně a ták, je zbytečné. Oba se shodneme na tom, že to není nic moc. A vzhledem k tvému pojetí "jednání s lidmi" a "protiřečení si" to nemá ani cenu. 


careful
06. 03. 2016
Dát tip

..no, se tady podívej na většinu poezie...i když tohle neovládám, tak i s tím je to tady minimálně průměr, páč tu většina tvořitlů neovládá vůbec nic, nebo má mezi ušima vákuum:D... já to můžu bohužel číst nahlas jak chci... zkus mi najít co je konkrétně blbě...kromě toho, že se ti nelíbí anotace, nebo nechápeš proč sem dávám něco, když sama vím, že to má nejspíš k dokonalosti v něčem daleko...


Langja
06. 03. 2016
Dát tip

Pokud ovládáš jazyk i verbálně, tak máš skoro vyhráno. Přečti si nějakou báseň nahlas. Můžeš mít metrum, které si můžeš porušit, ale né, že to bude klopýtat. Když víš, že to neovládáš, tak proč se s tím prezentuješ?Btw. Já metrum taky neslyším. Metrum těžko kdo slyší. Asi si musíš uvědomit, o čem je řeč. 


careful
05. 03. 2016
Dát tip

Já bohužel fakt neslyším důrazy a tyhle věci...takže prostě nejsem schopná vytvořit něco, co by mělo nějaké promyšlené metrum...


Langja
05. 03. 2016
Dát tip

Ehm... Ne.Ten prolog je čirý alibismus. 


careful
17. 12. 2015
Dát tip

Dík... žádný skvosty to nejsou, ale je fakt, že se tu zuřivě tipují i větší kraviny:)


jH
16. 12. 2015
Dát tip
nádherný, nechápu jak to mohlo tak pitomě zapadnout a nechápu zdejší čtenářstvo, že tomu do teď! neudělilo ani jeden pitomej tip... klub, dík *

Miroslawek
18. 11. 2015
Dát tip

tak je asi potřeba číst poezii nejen na litwebech ;)


careful
18. 11. 2015
Dát tip

Ok...já jenom nevím, co od toho jako chtít víc... já když čtu většinu básniček na lit.webwch tak si až na výjimky říkam, to je nuda...volovina... gejárna...wtf , to už jsem četla aspoň třicekrát...a tak... jako občas se mi taky něco líbí...ale metrum holt nedám asi nikdy (neslyším to) a moc ho tedy ani neocením a o sluníčku, přírodě, lásce a podobných věcech je toho napsáno i tak dost... a takové ty básně o nitru autora, všedních dnech a volný verše...jo proč ne, ale nejdřív ten autor nesmí být sám nudnej k uzoufání, aby mě to od něj zajímalo... 


Miroslawek
18. 11. 2015
Dát tip

netřeba vytyčovat obranný perimetr - v ničem ti přece nebráním, jen poskytuji zpětnou vazbu ;)


careful
18. 11. 2015
Dát tip

Ještě bych ráda upozornila, že jsem to záměrně nazvala rýmovačky a ne vysoká poezie:DD... a hodila to do jednoho celku, aby to tady nezabíralo moc místa...  nejsem žádný básník...jsem cca rok píšící "asi člověk", co se snaží o prózu... a to taky ještě spíš formou pokusů...


careful
18. 11. 2015
Dát tip

...já jsem opatrný...je to můj nick... každopádně pár asi děsně divných a hloupýchlidí v tom nějakou myšlenku občas i vidělo... dík za koment


Miroslawek
18. 11. 2015
Dát tip

Jediné, co se dá k těm veršům spolehlivě říci, je, že se skutečně rýmují... není to málo Ivane Pavloviči?

S myšlenkami bych byl každopádně opatrný...


careful
16. 11. 2015
Dát tip

Ono to technicky za nic extra nestojí... ale aspoň se snažím, aby to mělo myšlenku, když už formu holt asi nikdy nedám.:)


Gora
16. 11. 2015
Dát tip

Líbí se mi Rychlost...ale na tip zatím za mne ne...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru