Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vývoj pornografie (doplňte můj případný vědomostní deficit)

22. 02. 2016
5
10
674
Autor
careful

Inspirace včerejším dílkem.

 

 

Na začátku je asi dobré zmínit, že záležitostmi kolem toho, co bylo původně nejspíš rozmnožovacím pudem, ztvárňováním tohoto tématického okruhu a určováním, co je normální a co je za už hranou, se lidé zabývali už od krále klacka (možná i proto ten Král Klacek).

 

 

Značným omezením pro rozšíření pornografie do každé domácnosti byla po celá tisíciletí nedokonalá technická výbava a vliv náboženství. Ta pornografie, jak ji známe dnes, se tedy začala rozmáhat až se zjednodušením výroby fotografie, nástupem filmu a hlavně díky postupující sekularizaci společnosti.

 

První zachovaný snímek, který zachytil koitus, pak pochází snad ještě z éry němého filmu. Materiály s podobným obsahem však byly až do šedesátých let spíš jen podpultovým zbožím. Promítání podobných snímků se omezovalo na místa kam „slušný člověk“ nechodil.

 

Zlatá šedesátá však znamenala velké změny v dosud sešněrované společnosti a do speciálních kin začalo proudit stále více zájemců. Definitivní zvrat nastal začátkem let sedmdesátých. Tehdy se proslavil snímek Hluboké hrdlo. Proč se proslavil zrovna tenhle film vlastně nikdo pořádně neví. Herečka nebyla žádná krasavice a na plátně se nedělo nic moc jiného než v jiných „lepších“ pornofilmech z této doby. Film však z oné ženy vytvořil patrně první skutečnou pornohvězdu v historii. Svůj zájem o porno, respektive vůbec to, že souloží, najednou neskrývali ani oni „slušní lidé“ střední třídy. Pornobranže začala vydělávat miliardy a obohatila dějiny o jméno Larry Flynt.

 

Pornočasopisy šly na dračku a pornosály byly nacpané. Jako zajímavost musím uvést, že Linda Lovelace, ona herečka z Hlubokého hrdla, měla po letech prohlašovat, že byla k natáčení filmu donucena a jednalo se o „znásilnění“.

V osmdesátých letech začal zájem o kina upadat. Mohlo za to rozšíření zařízení zvaného videopřehrávač. Místo majitelů kin začali na pornu vydělávat půjčovny videokazet.

Bylo vlastně celkem logické, že většina lidí chce své choutky uspokojit raději v soukromí a než za dohledu. Pornografie se v té době masově šířila přes oceán a řada pamětníků u nás má porno dodnes spojeno s výkřiky: „Ja, ja!“

Zhruba koncem osmdesátých a počátkem devadesátých let byla „stará, dobrá“ porna patrně na vrcholu. Společnosti natáčely vysokonákladová díla, která se často zápletkou i výpravou vyrovnala běžné produkci. Z té doby má řada lidí dodnes zafixovanou pornohvězdu jako odbarvenou, osolárkovanou, perfektně depilovanou a vždy poodhalenou dámu, která neváhá využívat výdobytky plastické chirurgie. Jistou divu „jménem“ Lolo Ferrari stály nakonec medicimbaly život.

 

Každopádně pornoprůmysl zasáhl dospívající generaci opravdu pořádně a lidé nejen začali se sexem sami dost experimentovat a zavádět do  ložnic, aut  i výtahů věci, o jejichž existenci by bez porna možná ani netušili, ale začali podle „sexy“ pornohvězd i upravovat svůj vzhled. Porno tedy poznamenalo nejen náš sexuální apetit, ať už přímo, nebo přeneseně (protože i ten, kdo péčko nikdy neviděl, se mu nevyhnul díky vlivu porna na společnost jako celek), ale posunulo i naše vnímání estetična.

 

 

Jak šel s pornem čas, jeho konzumenti se začínali nudit a s jídlem rostla chuť, pronikaly do sexuální mainstreamu péčka stále větší bizarnosti. I dnes platí, že legálně se sehnat nedá porno s dětmi a i na porno se zvířaty je většinově nahlíženo jako na odpornost, jinak se však začalo pomalu rozmáhat pomalu „vše“, co předtím bylo k mání spíš jen na velmi speciální objednávku a pořizováno ve sklepní produkci.

S koncem devadesátých pomalu končila i doba velkého porna. Opět byla na vině technologie, tentokrát se jmenovala internet. S érou internetu a zrychlování všeho se běžnému konzumentovi porna přestalo chtít koukat na stále stejné tváře, stejně tak začalo být zbytečné tvořit vysokonákladové filmy. Běžný návštěvník pornostránky zde stráví na jednu návštěvu průměrně jen pár minut. Trendy porna během poslední dekády vedou k amatérizaci. Dnes už většina herců a hereček na porno závratné sumy nevydělává. Mnoho lidí je ochotno vystavit se na kameru za směšný poplatek a někdy i zadarmo. Obsah scének na pornostránkách je velmi pestrý, ale naklání se k zálibě v bizarnostech a nasilí. Běžný standard je poplácávání až bití, plivání na genitálie, ejakuace do obličeje, ponižování na veřejnosti, transexuálové, dávení penisem a zasunování nadměrných předmětů do všech otvorů. „Objevem“ posledního desetiletí pak mokrý orgazmus. Aktérky pornofilmů dnes už nejsou ani tak dokonale „vytuněné“ blondýny z devadesátek, ale spíš musí být ochotny vydržet věci na hranici a možná až za hranicí fyzických možností, aby se svou prací dlouhodoběji uživily.

 

Myslím, že není daleko doba, kdy po nebo dokonce přímo při podobném „sexíku“ před kamerou někdo umře na vnitřní krvácení. Pak se možná nad dnešní produkcí pár lidí zamyslí, stejně jako smrt Lolo vedla k úvahám nad etikou v oblasti plastické chirurgie.

Zároveň je celkem logické, že mnohý nešťastník, který se postupně dopracuje k tomu, že běžně „konzumuje“ erotiku založenou na násilí a ponižování, se při běžném sexu s někým, kdo není silný masochista, bude mít stále větší problém s uspokojením.

Závislost na pornu je také stále více probíraným fenoménem.


10 názorů

K3
30. 11. 2016
Dát tip

Jednou jsem si pustil odborné video s odbornou instruktáží o různých sex praktikách. Byla to nebetyčná nuda. Takže když je to zbavené příkras, různých dráždivých podnětů a vycpávek, nic to není. Něco jako pohádka bez nadpřirozených bytostí.

Souhlasím s tebou. Je to jako vaření, čím víc receptů a kuchařek na trhu, tím víc mě to tíhne po tom udělat si obyčejnou topinku nebo ovesnou kaši. A tak je to asi se sexem. Myslím taky že v tom hraje dávka primitivismu. Inteligentní a vzdělaný člověk může být a často bývá v zásadě primitiv. Jakože nevzdělaný může být inteligentní.


careful
26. 02. 2016
Dát tip

Ono je občas těžké určit, co je plus a co mínus... ale je pravda, že změny v západní společnosti byly za posledních 50 let v tomhle směru velké a porno mělo určitě svůj podíl... na druhou stranu by možná byla lepší liberizace citové oblasti, páč tím že máš někoho rád, nic nechytneš, ani nepříjdeš k nechtěnému potomkovi... a můžeš mít rád každý týden někoho jiného.:D


a2a2a
23. 02. 2016
Dát tip

Porno má i pozitiva, např. rodiče se nemusí červenat, protože nemusí tolik vysvětlovat, možnost "uvolnění" při domácím videu snižuje agresi nebo depresi tam, kde se kontaktního sexu nedostává, amatérská porno videa zase zbavují stresu z toho, že se nijak nelišíme a naopak, na videa se sexy hvězdami už dávno pohlížíme jako na nereálnou nadsázku a možná si dovolím i kacířský názor, že porno přispělo i k liberalizaci postojů k nevěře v tom smyslu, že sexuální kontakt s někým dalším než manželkou či partnerkou nemusí nutně znamenat faktickou nevěru citovou.


careful
23. 02. 2016
Dát tip

jsem v tom svém komentu udělala mrtě chyb... takže oprava, aby to vůbec někdo vylkuštil: měly (hry), ohlížely (společnosti), dospívající (vynechaná slabika)

...musím víc dávat pozor na shody...


Lakrov
23. 02. 2016
Dát tip

Obsah obou úvah, té tvé i té, která tě inspirovala, je postaven na celkem zajímavých faktech a se závěry obou těch úvah lze v mnohém souhlasit. S tou tvou se (kupodivu s ohledem na to jak občas osobně vystupuješ) dá souhlasit líp. Můžeš-li, ber to jako kompiment (té úvaze).


careful
23. 02. 2016
Dát tip

Na etymologii jsem se vůbec nepodívala, až teď. Dík. Co se týká "her", tak i v tom někteří vidí budoucnost pornoprůmyslu...v různé virtuální realitě a tak, ale abych pravdu řekla tak žádnou erotickou online hru neznám. Nebudu tvrdit že nejsou, ale pochybuju, že by měli větší význam jak v herním, tak v pornoprůmyslu. Samozřejmě že hry s nějakým prvkem erotiky existují taky snad už od začátku vývoje her už jen z toho důvodu, že se tyhle společnosti jako na konzumenta léta ohlíželi spíš na dospívají a mladé muže a muže všeobecně, i když dnes už do herního průmyslu také údajně začínají ve větší míře mluvit ženy a jejich podíl mezi hráči výrazně vzrostl. Ale jako online hry vidím spíš různé fantasy světy a střílečky...o online erotické hře, co by masově  frčela fakt nevím.


Lakrov
23. 02. 2016
Dát tip

Ze začátku to působí jako sranda  (v duchu se ptám, jak se jmenu královna od krále Klacka; Nora nebo Studna?),  pak to začíná mít vážnější -- trochu dějepisně přehledný tón  a závěr je téměř mrazivě burcující. Dobrá úvaha. Oceňuji, že umíš víc,  než jen hádat se s každým, kdo je ochoten se k tomu snížit. A co dopnit? (Někdejší) definici slova pornografie,  vysvětlení předpony porno a příklady jejího rozšíření do mnoha neologismů,  zmínku o existenci erotických (nebo pornografických?) online her  a tip.


Lnice
22. 02. 2016
Dát tip

careful, jak na konci nastiňuješ svůj názor, musím se přidat s tím, že bych ho nastiňovala stejně.-)



Lnice
22. 02. 2016
Dát tip

inspirace jakým dílkem?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru