Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Něco malého o tanci I - Variace

25. 03. 2002
10
1
1689
Autor
Helča

Tanečnice tančí stále stejnou variaci, stále stejné kroky, stejná melodie. Krok, druhý, švih, točka, jedna ruka druhá, přeskok, promach, záklon…

Tanec plyne dál. Skončí, stačí jí párkrát si vydechnout a zase znova. Příprava, ááá krok, druhý, švih…stejné kroky na stejnou melodii.

A přece pokaždé je to jiné. Zpočátku je to učení, technické zvládnutí bez výrazu. Pak přijede hledání. Kdy povolit napětí, ruce plynule anebo trhaně, který prvek zdůraznit a kde celé tělo ztišit?

Tanečnice tančí stále stejnou variaci na stejnou melodii. A pokaždé je jiná. Je dobrou tanečnicí a tak i s tak jednoduchými kroky si může pohrát. Tančit se dá ladně jako víly nebo razantně jako španělské tanečnice a nebo naprosto přesně – čistě – téměř nelidsky. Co takhle to rozkývat do černošských rituálů? Tančit se dá s radostí, tančit se dá zklamaně, tančit se dá s nadějí… všechno může zkusit, je dobrou tanečnicí.

Tanečnice tančí…a pak se to stane. Není třeba myslet na tanec. Nohy umí kroky zpaměti, tělo samo ví, kde je jeho místo a ruce ty jen kreslí ve vzduchu obrazy. Není třeba myslet na tanec.

Tanec se tančí sám.


1 názor

anula16
02. 06. 2007
Dát tip
miluju tanec, asi i proto t*

Krel
06. 07. 2003
Dát tip
Je to jako se šermem...to je vlastně jiný druh tance...

tak tak......

Mahoney
06. 04. 2002
Dát tip
jůůůůůůůůůůůůůa ☼ ☼ ☼ :)

Armand
03. 04. 2002
Dát tip
:) * "ten co tančí s býky"

Petula
28. 03. 2002
Dát tip
Heršvec saprlot, plavčíci! Taková pěkná záležitost a tady poskakujou takový podivní pidižvíci...

░▒▓-_-▓▒░
«*»


Radost si ale zkazit nenechám... :o)

des_te_meer
26. 03. 2002
Dát tip
* presnee *

Joo, tak to jo. To jo. *

Helča
26. 03. 2002
Dát tip
Díky vám, hvězdičkáři :)

Helča
26. 03. 2002
Dát tip
Díky vám, hvězdičkáři :)

Nedá mi to, jsem dnes roztančen:

Wopi
26. 03. 2002
Dát tip
Taky si s tebou tancnu :)

Helča
26. 03. 2002
Dát tip
a že vám to jde :-))))

hubertxy: Smím prosit? Právě hrajou "Tanzerfaust"!

Helča
26. 03. 2002
Dát tip
tomu se říká izolace boků!!!

Helča
26. 03. 2002
Dát tip
Možná by se ti líbila i izolace hrudníku...v rychlejším tempu

hermit
25. 03. 2002
Dát tip
tip

Print
25. 03. 2002
Dát tip
***!!!

Wopi
25. 03. 2002
Dát tip
je to tak! **

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru