Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Salingerove poviedky

02. 04. 2002
1
0
1596
Autor
Zeko

krátka recenzia Hospodársky denník 28.03.2002


Hoci je americký spisovateľ J. D. Salinger známy širšej čitateľskej verejnosti najmä vďaka kultovému románu Kto chytá v žite, mimoriadne kvalitná je aj jeho poviedková tvorba. Preto za pozornosť stojí krok vydavateľstva Slovenský spisovateľ, ktoré domácemu čitateľovi prináša zbierku Deväť poviedok. Salinger aj v kratších literárnych útvaroch, podobne ako aj v románe Kto chytá v žite, často originálne využíva motív generačného konfliktu či z vlastného uhla pohľadu píše o adolescentoch. Badať to napríklad v poviedke Smieško, kde vedúci chlapčenskej skupiny prostredníctvom príbehov o fiktívnom tvorovi vlastne rozpráva o vlastných citoch, túžbach a neistotách. V poviedke Tesne pred vojnou s Eskimákmi autor sa zasa snaží nahliadnuť do sveta dospievajúcich dievčat, ktorý sa vyznačuje zvláštnymi motívmi konania a netypickými vnútornými konfliktami. Salinger však v Deviatich poviedkach zachádza aj ďalej. S príznačným, jednoduchým a nekvetnatým štýlom vystihuje omnoho širší okruch zložitých tém - od odcudzenosti cez pokrytecký a egoistický postoj spoločnosti k ľuďom poznačeným vojnou až po vyrovnávanie sa so starnutím. V jeho poviedkach jednoducho každý nájde kus seba a svojho okolia.

Naso
02. 04. 2002
Dát tip
a keby ešte ľudia vedelki, že to, čo čítaš si zapamätáš a neraz to trefne používaš vo svojich novinárskych glosách... T.

cipe
02. 04. 2002
Dát tip
ach, kto chytá v žite je moja biblia!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru