Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Perla

06. 11. 2016
1
11
424
Autor
Lojek

Sněží …

Počasí určuje náladu.

Zabarvuje ji a formuje.

Čekám. Čekání tvaruje emoce. Čekat na zubaře, na soud nebo na výplatu, mění výraz tváře.

Čekám na Tebe a zatím na mě čeká soud o dítě, spor, čeká na mě předurčení vytvořené mými předchozími kroky.

Sněží a útroby skelnatí.

Chladné čekání lovce v němž taje předurčený cíl v naplnění.

Odrážím obraz počasí, bělost sněhu do čistého klidu.

Markétko, už jsi přišla? Zdravím tě.

Tak chlebíčky jsi přinesla. To je milé. I víno? In vino veritas, nedůvěřuješ mi?

Ale jistě, otevřu tu láhev, jsem přece muž. Že se genderové rozdíly smazaly? Jistě, ale pouze tam, kde je to vám ženám k užitku.

Ne nejsem šovinista, jen vidím, že emancipace je vlastně sobectví.

Sociální darwinismus? Já vím, každá si rve to své …

Ano, zatáhnu ty žaluzie, nechceš být viděna. Já zase nesnesu nezájem.

Svíčky zapálím, vím, je to takové romantické klišé. Ale dělat vše nové a znovu, to je zahazování zkušeností.

Vím, recyklujeme. Třídit by jsme měli i zkušenosti, dojmy, myšlenky, vztahy.

Ale proto máme čtyřicetileté prvorodičky.

Vážně nejsem misogyn!

Shovívavě přehlížet přešlapy žen, není gentlemanství je to lež! Takt? Chápu, musíme zjemňovat realitu, jen je potřeba se zeptat na úkor čeho?

Á tak ty se ptáš na mé dítě?

No jo, v papírech ho mám, ale to je tak vše. Matka? Udělala si ze mě plemenný kus. Blbost jednotlivce bych ještě zkousl, ale že je tak nastavená celá společnost …

Vím, výživné, snad jednou za čtrnáct dní ukázat syna.

Celkem fandím snižující se plodností mužů v devalvujícím prostředí mužského spermatu.

Ale ne, nevěřím, že by to ženám otevřelo oči, copak žena je racionální?

Pro vás jsme jen banda primitivních idiotů.

Že za většinou uměleckých děl, vynálezů a hypotéz stojí většinou muži, vám nějak uniká.

Že vy jste tím krkem, který hýbe hlavou? Že vy jste inspirací?

No pak si nestěžujete na svět, ve kterém žijete.

Já vím, nemá cenu se soudit o dítě. Je to boj muže proti amazonkám na ostrově Lesbos. Sociální pracovnice, soudkyně, obhájkyně, matky …

No prosím, produkujte víc synů bez otců …

Změňme téma, ale nemám strach, že by tuhle civilizaci vyhubili teroristi, ta se vyhubí sama.

Tobě se nelíbí můj byt?

Že je to kutloch? Co třeba retro?

A že mám místo odpadkového koše, krabici od banánů?

To je přece známka punku.

Nebuď předpojatá, nové samo o sobě přece nenese v sobě krásu.

Použité?

Když ono dá tolik práce tvářit se, že jsme tu na zemi první …

Samo, to platí i o bytech.

Já vím, vy ženy si libujete ve lžích, proto taky nic tak nesnesete, jako lež.

Ne to není paradox, plešatí se taky přece nesmějí vtipům o pleši.

Výjimky? Víš, že jedna vlaštovka jaro nedělá …

Vážně nejsem proti ženám předpojatý, jen oťukávám modly a slyším falešný tón. To dělal i Nietzsche.

Zešílel, já vím.

A nedivím se mu.

Nechme toho, jen se pohádáme.

Dáš si ještě vína? Lehnem si? Tvé tělo … Jsi krásná …

Umím rozepnout podprsenku jednou rukou!

Nedbáme na to, že za pár minut začne Nový rok.

Tak jsme ten Nový rok pěkně promrdali …

Ty ses urazila?

Myslel jsem, že chápeš dvojsmyslnost …

Milování?

Vůbec to nezlehčuji!

Doufal jsem, že činy jsou důležitější, než jedna prohozená věta …

Líbilo?

Tak v čem je problém?

Už jedeš? Pak že ženy mají smysl pro humor …

Nezlob se …

Tak tedy … ahoj.

Čekám …

Čekání tvaruje emoce.

Čekat na zubaře, na soud nebo na výplatu, mění výraz tváře.

Čekám na Tebe a zatím na mě čeká soud o dítě, spor, čeká na mě předurčení vytvořené mými předchozími kroky.

Sněží a útroby skelnatí.

Chladné čekání lovce v němž taje předurčený cíl v naplnění.

Odrážím obraz počasí, bělost sněhu do čistého klidu.

Už zase sněží ...


11 názorů

Lakrov
15. 11. 2016
Dát tip

Námět mě zaujal, ale obsah, sloužící k dosažení celkové nálady(?)  mě naplňuje rozpaky. Dočíst se to ovšem dá. Nenudí to.  


snaha o zrcadlení reality, ale trošku to zklouzává ke klišoidnímu plivání na jedno či druhé pohlaví, vypadá to na určitou frustraci autora, typická povídka to sice není, ale děj tam nějaký je i s rozuzlením, tak budiž

sem tam příjemné věty o počasí


Lojek
07. 11. 2016
Dát tip

Jo latina, tak proto to Lojkovi nejde - on ten pacholek totiž nikdy nesekal latinu! :D 

Když ony ty ženy jsou takové vděčné téma ... 

Pravda, povídka to není ... přece nebudu tuctový, vyrábím unikáty! ;-) 


careful
06. 11. 2016
Dát tip

To je z latiny, takže moc nové to nebude...jinak nemám ráda opravování komentů, ale když už jsem to slovo sama použila...

...jinak celá ta tvá povídka... i jdyž těžko říct, jestli to je povídka, protože o ději se dá mluvit jen vzdáleně, se zabývá ženami, takže to nejsem já, kdo téma nakousl...  


Lojek
06. 11. 2016
Dát tip

Vážně frustrovaná? Sakra, tak mi ten jazykový novotvar nevyšel!!

Upřímně, pohlaví mě zajímá jen v posteli, ale když ty ses hned chytla jisté věci, reagoval jsem na ní ... to je celé. Ale i tak děkuji za kritiku! ;-)

Ruku líbám ... :-)


careful
06. 11. 2016
Dát tip

Aha, takže bereš vážně jen kritiku od mužů. Když něco kritizuje žena, tak je hned frusrovaná...(r se tam píše...ne l!)... jo, tak ty budeš dobrej případ...:DD


Lojek
06. 11. 2016
Dát tip

Přítelkyně mi říkala, že sem mám nahlédnout, že tu mám kritiku, ale bohužel žádnou nevidím ...Jedna flustrovaná ženská, která si stěžuje na mateřství, jako by bylo povinností mít děcko ...

Pro mě žel není kritika ... 

Od člověka, který píše, bych čekal něco duchaplnějšího a ano i na sebe větší kravinu se dá reagovat inteligentně, pokud nějaká je, že? :-)

 

A pro Ratko a Milicu - zajímavý aforismus, ten máš ze své hlavy nebo sis jej přečetl na čínské polívce s dovětkem od mistra Lao-C? 

Ono to vlastně vyjde na stejno,že? 


careful
06. 11. 2016
Dát tip

Tohle už nezní natolik debilně, jako to ze hřbitova... že za většinou vynálezů atd stojí muži je pravda, což je ovšem dáno právě tím, že v minulosti byly ženy většinou svázany náboženstvím, společností a péčí o děti natolik, že se k nějakému umění, nebo vědě neměly šanci vůbec dostat ...což nějak uniklo tobě... v dnešní době se to v naší společnosti teprve částečně maže, ale stejně třeba děcko za ženskou bohužel stále nikdo jiný neodnosí, což dokáže narušit kariéru a společnost stále tlačí ženy k péči o děti a rodinu víc než muže...

...a kdybychom vymřeli, tak to stejně nebude škoda...lidi jsou z jistého pohledu stejně spíš taková škodlivá plíseň

...no prostě je to zas lehce zcestné a pitomé, ale lepší než posledně:)...a jestli tě má někdo za pitomce (ať už žena nebo muž, tak je to prostě tím, že dost pitomý jsi... ty konkretně jako kus... všeobecně si to o mužích nemyslím)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru