Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

skazky o zlej žene ivone

09. 11. 2016
6
9
367
skazky o zlej žene ivone
 
 
"nikdo nikoho nevaroval že to bude takový, eddie" /jan těsnohlídek/
 
keď som ju stretol prvýkrát tak som o nej vedel akurát to, že predáva bambusové ponožky a navštevuje podivné literárne súťaže. keď som ju stretol druhýkrát bolo to pretože som jednu takú súťaž porotcoval a ona vyhrala. na tretí krát mi hovorila o umení o bergmanovi a o apocalypse now ako svojom obľúbenom filme. ale kto by to bral vážne keď ti na štvrýkrát pochváli kapustnicu...
 
------------
 
intro 
 
 
 
bolo to niekedy v marci. možno apríli. v tých časoch pred troma rokmi bývalo v tomto období ešte chladno. tak som mal zimnú bundu. a bežal  som s ivoniným kufrom / ktorý som obetavo niesol cestou z autobusovej stanice/ pozrieť kedy pôjde ďalší bus kým ivona si bez kufru pomaly pozvoľným tempom vykračovala smerom k zástavke.a vtedy sa obzriem za seba a vidím ako sa ivona pomaly sunie k nejakému bezdomovcovi.
 
"hej ivona."  zakričím.
 
a ivona sa obzrie  a chvíľu nechápe ako môžem byť na dvoch miestach zároveň. potom jej to zapne. príde ku mne a hovorí, že za to nemôže, že sme boli rovnako vysokí a mali rovnaké bundy snaží sa zachrániť situáciu. a keď prídeme neskôr na návšetvu k našim. povie  to aj mojej mame, ktorá túto bundu kupovala. no a co dodať?  keď sme odchádzali zbadal som pri výťahu ako sa zlá žena ivona chystá miesto mňa pritúliť k môjmu otcovi.
 
 
 
------------
 
o kickboxe 
 
raz mi volal môj spolužiak zo strednej, že videl moje fotky na facebooku a že či by som nechcel začať chodiť cvičiť. že on vraj teraz otvára kickboxový krúžok a že sa nemám báť, že to tam je samí úradník savkár a umelec. tak som sa nechal prehovoriť šiel a na prvom tréningu sa skoro povracal a na druhom či treťom som už zlanáril aj zlú ženu ivonu a tak sme chodili spolu. a zlepšovali si kondičku a bojové techniky. už po mesiaci som bol tak dobrý, že som dokázal kopnúť svojho tri metre vysokého kamaráta eda do hlavy a mať nad ním asi 1,2 sekundy prevahu v boji. keď sa mi ho podarilo zaskočiť pri otočke low kickom do zadku. čo bol celkom úspech pretože edo dokázal zjesť na posedenie bochník chleba spochybňovať multikultúru a ako bonus bojoval jeden zápas v oktagone, kde dostal na piču až v druhom kole! po roku som mal silu, že som odtrhol expander. a kondičku takú že som dokázal dať celý skipping takmer bez prestávky
 
jediné čo som sa nikdy nenaučil bol boj so zlou ženou ivonou. zlá žena ivona totiž kickbox zobrala o čosi vážnejšie ako ja. bol pre ňu viac ako športová aktivita. stal sa pre ňu životným štýlom. tento drobný rozdiel som pochopil už asi po dvoch mesiacoch keď som jej na sparingu rozbil ústa. zlá žena ivona skríkla au. a zatvárila sa frustrovane. tak som sa zľakol roztvoril náruč že ju, že ju objímem. samozrejme v ten moment mi napálila priamu do nosa.
 
tento zážitok ma poučil a snažil som sa do zlej ženy ivony príliš neútočiť. predsa len ona je krehká žena a ja drsný muž. tak som sa väčšinou zabalil a oddolával tvrdým útokom zlej ženy ivony, ktorá do mňa búšila z celej sily. v tvári pritom obvykle mala sústredný pohľad žien píšúcich poéziu. pravda niekedy som sa zabudol. zlá žena ivona ma však vzápätí kopancom do gulí. alebo pohryzením do temena /keď som sa ju snažil zúfalý zaklinčovať/ rýchlo vrátila späť tam kam patrím - medzi bezvýznamných básnikov,
 
o šťasťnej ivone
 
ten deň bola akási bez nálady. kričala na mňa keď som spieval mám svúj svět jinak vymyšlenej od michala davida. pindala že v byte je bordel a neumytý riad / to pritom ani nemusela variť a sám som si dal jedlo do mikrovlnky/. no a potom sme teda išli na kickbox. a a videl som, že je bez nálady aj tam. teda až do chvíle keď sa postavila oproti mne. bolo to týždeň pred svadbou a ja som bol kondične na ďalšom vrchole  /to znamená že by som súboji na ulici v skippingu alebo v pánakovi mal celkom slušnú šancu uspieť/ ale napriek tomu sa do mňa pustila bez rešpektu. mlátila do mňa z celej sily. tvár sa jej vyjasňovala. a keď mi pravým hákom takmer spravila monokel tak sa už usmievala od ucha k uchu. myslím, že som ju nikdy nevidel tak šťastnú.
 
po tréningu sme samozrejme išli do krčmy. a tak si tam sedíme a ja po pár drinkoch nájdem odvahu a pýtam sa.
 
"zlá žena ivona vidím, že si bola šťastná keď si ma bila. veď si mi mohla spraviť monokel a na svadbu by som potom šiel jak zrúda."
 
zlá žena ivona si odpila z vína a hovorí.
 
"hej. ale keď ty si ma provokoval tým ako si sa hýbal zo strany na stranu."
 
"myslíš to ako som sa hýbal aby si ma netrafila?" spýtal som sa udivene
 
"hej. strašne som potom mala chuť stúpiť ti na hrudník a mlátiť ťa až kým by si sa neprestal hýbať." povie a znova si odpije z vína.
 
čo dodať? niečo mi napadlo ale ale už zabudol čo. to bude zrejme z tých úderov do hlavy. každopádne po ďalšom tréningu sa mi /potom čo zlá žena ivona sústredeným útokom otvorila obočie dobrého gentlemana matúša/ prestali smiať. vedeli, že sú len ďalší v poradí.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

9 názorů

Vitex
17. 11. 2016
Dát tip

Vyvolává mnoho podobných vlastních vzpomínek ;-)     *


larov: prisla. asi sa teraz demonstrativne zmazem ako okoliduci. a potom vypijem jed a v liste na rozlucku bude stat ze za to mozes ty!


Lakrov
15. 11. 2016
Dát tip

Vadí mi nerespektování základních gramatických pravidel, tuším v něm určitou  pózu, ale co tou pózou má být naznačeno nebo zdůrazněno, to nerozpoznávám.  Číst se to dá, ale čím blíž jsem ke konci, tím víc si přeju, aby už nastal.  Omlouvám se za upřímnost, snad nepřišla nevhod.  


K3
11. 11. 2016
Dát tip

Líbilo se mi to.


salomesr
09. 11. 2016
Dát tip
Fakt ma to dosť pobavilo

preto umieraju v bojoch na ulici ako prvi....


vk
09. 11. 2016
Dát tip
Skúsený aikidista sa nikdy nedostane do priameho stretu so silou partnera, nepôsobí proti sile partnera, ale v jej smere.

odikia?


vk
09. 11. 2016
Dát tip
aikido?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru