Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jen pro Tebe

03. 04. 2002
6
0
756
Autor
GrandMaster

 

Žiju, abych mohl milovat

a to jen pro Tebe, má krásná paní,

však opovaž se mne litovat,

raději miluj mne, až do skonání.

 

 

Každý jsme na jedné straně řeky

a přes tu vodu stojí most,

ten spojí nás na nekonečné věky,

most pro lásku a pro radost.

 

 

Kratičké setkání, dotek rtů na tváři,

v hlavě mé báseň se utváří.

Posílám psaní, míří Ti do duše,

doufám, že na lince nedojde k poruše.

 

 

Pošli mi odpověď, adresu přikládám,

v toužebných obavách karty si vykládám.

Srdcová královna klade nám otázku,

zda jsme tu společně zrozeni pro lásku.

 

 

Mít tajné představy ukryté pod víčky,

prozradit lásku svou při večeři u svíčky.

Úsměv na tváře stále Ti donášet,

pocitem beztíže nechat se unášet.

 

 

Své sny si maluji s pocitem malíře,

na plátně se Kráska usmívá na Zvíře.

Když vzpomenu na Tebe, Amor hned vystřelí,

nechci být bez Tebe už ani na chvíli.

 


Aki
20. 03. 2003
Dát tip
GrandMaster: týjo, vytahovat se povedeným rýmem donášet - unášet, to je docela drsný :o) ty budeš asi opravdu fakt hodně dobrej člověk/básník :o))

GrandMaster
05. 04. 2002
Dát tip
děkuji

Misli
05. 04. 2002
Dát tip
V celku pěkné, zamilované... Stojíš-li ale o hlubší kritiku, vyjádřím se k některým maličkostem. V první větě bych asi nepoužil Žiju, ale Žiji. Cítil bych to tam lépe, jakoby uctivěji. Máš krásné nápady, jen ta myšlenka s linkou mě tam trochu ruší, ale to je velice subjektivní! :-) No, a nakonec bych asi nepoužil rýmy: přikládám x vykládám, donášet x unášet. Je jistě těžké vyhnout se gramatickým rýmům a mnohdy to působí až kýčovitě, ale bylo by asi dobré vyvarovat se alespoň rýmování slov se stejným kořenem...

Misli
05. 04. 2002
Dát tip
Teď, jak to po sobě čtu, mi to připadá dost ostré. Doufám, že se nezlobíš, ale tím rýmováním jsem prostě posedlej... :o))))))))) Jo, a mimochodem: Tip!

GrandMaster
05. 04. 2002
Dát tip
Mislíku, děkuji za kritiku. Teď když to po sobě čtu (a neříkám, že poprvé :o) ), tak vidím některé, leč maličké, nedostatky, na které jsi upozornil. Zejména pak Žiju x žiji. Je však věc názoru, zda člověk/básník považuje za nepřístojné či nedobré používání rýmovaček slov se stejným kořenem. Abych pravdu přiznal, zmiňovaný poslední rým předposlední sloky se mi docela povedl :o))) Chci říct, že se mi tam i docela hodí. I přesto, že jsem zde uvedl slova se stejným kořenem, bych tento rým považoval za celkem zdařilý. :o))) Neříkám, že je hoden konkurence Bodlaira, Preverta či Kafky, ale mě to tam zkrátka sedí. Jo a díky za tip! :o))))))))

Misli
05. 04. 2002
Dát tip
Však říkám, je to moje posedlost... Ale máš pravdu, že je často lepší neMislet... ;-)))

Cirilla
04. 04. 2002
Dát tip
*

vero
03. 04. 2002
Dát tip
...ak linka bude fungovať, pošli jedno krásne želanie aj mne :o) *

GrandMaster
03. 04. 2002
Dát tip
jestli to dobře chápu, tak se líbilo ... ? :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru