Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jeden z vás plil

06. 01. 2017
1
1
328
Autor
Nadpísmák

Obrací se na mě jeden z vás. Rádi byste věděli s čím? V den, kdy již utichá tlukost strojů a mírní se žár myslí, přichází ten podivuhodný člověk s jiskrou vášně. Tak rád by vznítil oheň, viděl plameny a zkázu. Ale ne, ještě nepřišel ten čas. Byla by ovšem škoda nechat jeho pyromanský pokus bez odezvy. Přijměme tu výzvu a vydejme se malému dobrodružství: 

Simplicisimus, Takové jméno si zvolil. A jaké dal mně? Ubožák. Do věci samé vstupuje rovnou, a rovnou tímto oslovením. Tak tedy obrací se na ubožáka s takovou věcí: mám zanechat nenávisti, nemám vrážet prsty do očí zdejším kamarádům, mám si jít po svých. A varuje mě před dalšími ubožáky.

Tak tedy ono malé kritické cvičení. Jsem to skutečně já, kdo šíří nenávist? Není to právě onen rozpálený mistr sirné korespondence, komu nenávist namísto krve koluje tělem a dává pít mátořině mysli? Nemůže to být právě tak, že ten nešťastný člověk jménem Jan Čáp, vtělil všechnu svou nenávist do jediné představy, již si uhnětl z mého textu? Co je blíže nenávisti, pobavená rozmluva, nebo útočivý dopis? Já mluvil z výšky tisíce metrů, on se těsně přiblížil, aby plil. Ach, těch kvasných slin…  


1 názor

Oldjerry
07. 01. 2017
Dát tip

Podívej, drobku: na jutový pytel se nedává hedvábná záplata. Pohotost slova ti nechybí, ale musíš mrzačit základní principy filosofie. Nadpísmák?  samozvanec, jen egocetrik si může vybrat takovou přezdívku - už z té čumí nafoukanost na kilometry dalek. Co takhle  Nadpísmák h.c. ? to by bylo! týýýý v.... (Ono tedy Simplicissimus není taky bůhví, ale do toho mně nic není).

Já když něco napíšu, tak ví každý kdo jsem, nebo si to může snadno najít. Nadpísmák je jen  - no... muž, ale asi ne - muž se chová jinak. Především se nestydí za své slovo. Za druhé neútočí, ale může se účinně a tvrdě bránit, když je čemu. Muž se nepředvádí jak manekýn na veřejnosti, když už se předvádí, tak jen v hlubokém soukromí - tam je na jeho předvádění správný prostor. Pokud ovšem není impotentní - pak se ovšem musí předvádět svou domnělými vtipností a rádoby spravedlivým zápalem v boji proti ženám, které si plní svůj sen. No řekni: kdo tohle - není to blbec? asi to víš, proto se nelze dopátrat kdo??? to vlastně bojuje za čistotu a profesionální úroveň tvorby na webu, který je pro amatéry statutárně určen...

Kdo by tu vlastně podle tvých norem měl zůstat?  Ty a pár lidí, kteří by  třikrát denně na tobě praktikovali rektální alpinismus? nebo lidí, nad nimiž bys čněl jak žižkovská věž? Psát umíš - to je fakt. Tak napiš něco kloudného, z čeho nebude čumět tvá malost a nedostatek empatie...

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru