Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kuchyňské rozhovory - Uprchlíci

17. 03. 2017
0
0
429
Autor
Gustavo

Uprchlíci

(16.6.2015, úterý ráno)

(účastníci debaty - MUDr. Benda, Ing. Martinovský. Lidové noviny na stole, chleba, šunka, bílý jogurt)

 

MUDr.Benda: „Už jsou v Severní Itálii."

Ing. Martinovský:"Uprchlíci, že jo."

MUDr.Benda: „Jo. Na nádraží spěj."

Ing. Martinovský:„Měli by je vracet zpět. Jako Austrálie."

MUDr.Benda:„To je pošleš na smrt! Jako ty židy, kteří chtěli v roce 1940 do Švýcarska a Švýcaři je nepustili. Poslali je zpátky a Hitler je pak poslal do koncentráků."

Ing. Martinovskýse zarazí:"Já vím, to je hrozný. Ale co chcete dělat? Když je Evropa bude stále přijímat, řeknou si to a budou přijíždět další a další. Musí se jim dát najevo, že sem nemohou přijet."

MUDr.Benda:"Nemůžeš je poslat zpátky..."

Ing. Martinovský:"Dobře. Máme tedy dvě možnosti. Buď je přijímat a pak jich bude víc a víc a nebo je vracet. Nemuseli by zpátky jet na těch svých člunech. Naložil bych je na nějakou loď a poslal zpátky."

MUDr.Benda:"Na to nikdo nebude chtít dát peníze. Když nejsou schopní se domluvit ani teď."

Ing. Martinovský:"No, myslím, že na tohle by dali všichni. Je to totiž pořád lepší, než je rozmisťovat po Evropě. Já myslím, že to dřív nebo později skončí tím, že Evropa vybuduje silnou vnější hranici. Prostě hlídanou hranici. Jako třeba Amerika. Mě se to taky moc nelíbí, protože je to vůči nim kruté, ale asi se nedá nic jiného dělat."

MUDr.Benda:"Pošleš je na smrt."

Ing. Martinovský ostře: „A co tedy s tím?! Co tady budou dělat?!"

MUDr.Benda:"To je konec Schengenu."

Ing. Martinovský:„Jakej konec!? Evropa udělá vnější hranice a uvnitř to zůstane, jak je."

MUDr.Benda:"Hraniční přechody, pohraničníci..."

Ing. Martinovský nahněvaně:"Ježiš! Maximálně bude posílena nějaká policejní kontrola na hranicích..."

MUDr.Benda:"Je to nové stěhování národů."

Ing. Martinovský:"No asi je, ale proto nezbývá, než se tomu bránit."

MUDr.Benda:"To nejde. Bude válka."

Ing. Martinovský:"Dejte pokoj! Já jdu do práce. Už jdu pozdě."

MUDr.Benda:"Prosimtě, vždyť stejně chodíš pokaždé jinak."

Ing. Martinovský odchází z kuchyně a přemýšlí o švýcarském odmítnutí uprchlíků.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru