Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Oběť Pána

12. 04. 2017
2
11
528
Autor
B O B A N

Když budou ty velikonoce... Tak něco ryze křesťanského. :-)

Pán jde se svým křížem na Golgotu
napravuje naši nedobrotu
Pane, Vy s tím křížem padáte
Pane, o co mě to žádáte?
aby Šimon s Pánem ten kříž nesl
aby pod ním náš Pán již neklesl.

 

Pán poslušně visí na svém kříži
na hříšné služebníky dohlíží
pyká za to, co páchali jiní
odpusť jim, vždyť nevědí, co činí!
Pán je mrtev, Slunce se zatmělo
do hrobu je dáno jeho tělo.

 

Třetího dne opět z mrtvých vstává
učedníkům svým se poznat dává
v jejich srdce naději tím vloží
pak usedne po pravici Boží.

 

Nebojte se, zase brzy
sestoupím k vám dolů
zatím vám tu zanechávám
dvanáct apoštolů.


11 názorů

Alenakar
18. 04. 2017
Dát tip

A ty znáš Michelangelovy sonety Mwk ? Ty jsi je četl ?

Přirovnala jsem autorův styl k naivní pietě lidového řezbáře a předpokládala jsem,že cosi takového ty nejsi schopen vnímat,nebot' ty se přece soustřed'uješ na Velké Umění. A co je v kategorii sochařského umění lepšího než některá M. pieta ? - Ted' jde jen o to která. - Kolik jich znáš Mwk ?

 

Bobane,

tobě se velmi omlouvám za toto špičkování namířené proti našemu nejzasložilejšímu kritikovi. Vím,že je to celkem trapné,když se samozvaní "velcí kritici" baví pod autorovou básní a jeho samého jaksi přestali brát na vědomí.  - Určitě si přečtu se zájmem i další tvoje básně bez hádky s Mwk. - Příáště. Jen času kdybych měla víc. 


Tohle mne tedy nenadchlo. Formálně je to takové zvláštní, řekl bych amatérské. Obsahově toraději hodnotit nebudu. Pardon. 


Jenže Míra má recht.. :) Víra jde ruku v ruce s pokorou. Tady chybí obojí. Jediná víra, která tu je vidět, je ta ve vlastní pravdu. Je to ten typ díla, kde se člověk nemůže rozhodnou, co je horší... jestli forma, obsah a nebo následné komentáře pod ním..., ale to je na debatu. Příště to bude určitě lepší. Držím palce.


Miroslawku, stačilo mi se podívat na tvůj autorský profil, myslím si o tobě své... klidně si ber jméno Boží nadarmo dál. mám tě na háku Upřímně řečeno, jsem tě zde čekal, včetně toho ubohého štěku. :-)

Ostatní nekomentuju.


Yan73
14. 04. 2017
Dát tip

Verš: "Pán poslušně visí na svém kříži" mi přijde geniální Y. 


Miroslawek
13. 04. 2017
Dát tip

Alenakar: trochu mne překvapuje tvá jistota ohledně toho, co jsem chtěl svým komentářem říci. Každopádně tě mohu ujistit, že když nic jiného poměřoval bych tento text třeba Bridelem nebo Nebeskými kavaléry Michny z Otradovic, Michelangelo by mi určitě na mysl nepřipadl.


Alenakar
13. 04. 2017
Dát tip

Jestli jsem tady  kdy narazila na nějakou "lidovou poezii".tak je to tohle.Silně mi to připomíná třeba středověké lidové,poněkud naivistické texty. - Prostě je to cosi jako naivní lidová pieta vyřezaná do dřeva. Je to upřímné,je to od srdce a má to své kouzlo. Lidovou pietu nelze poměřovat Michelangelem,Mirosláwku.  - Tip.


Gora
12. 04. 2017
Dát tip

Mir.: Ivánku, já jen žertovala /Nástěnka.Mrazík/


Miroslawek
12. 04. 2017
Dát tip
Gora: A to pravíš pod tímto textem směrem ke mně? Inšalláh...

Gora
12. 04. 2017
Dát tip

Miroslawek: neber jméno boží atd...:-)


Miroslawek
12. 04. 2017
Dát tip
Kriste Ježíši

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru