Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Na zdraví

17. 08. 2017
1
10
257
Autor
MichaelaXxx

Na zdraví

 

Milujeme ho skoro všichni. Někdo kvůli této lásce ztratil jiné lásky, někdo tuto lásku musel opustit, aby mohl žít. A kdo ho nemiluje, tak ho aspoň nenávidí. Málokdo k němu umí být lhostejný.

Řekla bych, že pro nás Čechy se stal, alespoň tedy pro většinu, naprosto běžnou součástí života. Vyplňujeme jím čas. Hledáme v něm útěchu, když se nedaří. Zároveň jim umocňujeme šťastné chvíle nebo udržujeme společenský statut.

A já si tak říkám, jak je to jen možné, že je naše společnost natolik tolerantní k něčemu, tak mocnému jako je alkohol? Jiné drogy v naprosté většině odsuzujeme, ale alkohol, i přes svoji ničivou moc, je velmi dobře tolerován. A takový český pivař není v podstatě nijak souzen.

Co na tom vlastně máme? Vše, co nám dá, nám druhý den dvakrát vezme. Tolik alkoholových nevěr, hádek, depresí, trapasů, těžkých rán, tolik poničených vztahů. A stejně ho vyhledáme znova a znova.

Asi nejsme dost spokojeni s našimi životy, že hledáme tento únik, tzv. povyražení. Alkohol nám vše umožní a je omluvou sám o sobě. „Byl jsem opilý, jinak bych to neuděl,“ slyšíme často. A dost často taky odpouštíme. Myslím, že by měla být nižší tolerance této drogy. Drogy, která pohltila spoustu duší a potenciálů. A to se vůbec nebavím o prototypu alkoholika – vyklepaného bezdomovce, nýbrž o obyčejném „čecháčkovském“ pití.

Koketování s touhle láskou je sice vzrušující, ale musí zůstat u koketování. Přeji tedy nám milovníkům, abychom si vážili svých pravých lásek a jen ty milovali s veškerou odevzdaností. A abychom životů užívali plnými doušky, zatímco alkohol požívali jen v douškách malých…


10 názorů

Lakrov
25. 08. 2017
Dát tip

> ...Tolik alkoholových nevěr, hádek, depresí, trapasů, těžkých rán, tolik poničených vztahů.

 Dívám se na to trochu jinak:  Tolik alkoholových lásek (přetrvavších na dlouhé časy),  tolik vážně-nevážných diskusí, přerostuvších v dlohodobé porozumění a toleranci,  tolik neškodných auforií,  tolik veselých vzpomínek,  veselých rán provázených mozaikou kolektivní paměti,  tolik navázaných přatelství (byť jen krátkodobě).

 Ale souhlasím, že tuhle lásku je třeba užívat s rozumem, nikoli naplno.


MichaelaXxx
21. 08. 2017
Dát tip
Nezpovidam se z rozchodu, jen z toho jak vnimam alko :) a jak hodne a jak casto s nim mam docineni

pak je ten text mozna malo osobni!?


MichaelaXxx
21. 08. 2017
Dát tip
Jojo, to nepopiram, ze se jinde pije vic :) tahle uvaha vznikla po mem rozchodu s pijanem a videla jsem ty dopady na vztah i osobnost jako takovou...a kdyz jsem se rozhlidla kolem a kolem, tak jsem prozrela, jak je ten alkohol vsude...

Alenakar
21. 08. 2017
Dát tip

Já bych to neviděla tak národnostně. My Češi jsme hlavně zasloužilí pivaři a v tabulkách nejlepších pivařů se střídáme s Bavoráky. Myslím,že v Rusku či v Polsku jsou daleko větší problémy s tvrdým alkoholem. Vždyt' si jen stačí porovnat průměrný věk Čechů a Rusů.


Narodni hymna, povstante

https://www.youtube.com/watch?v=9sNb8t7faFI


upupa:...a hlavne metanolu! :)

 

Jo, tohle by mohlo rozjet zajimavou a sirokotematickou debatu :)


upupa
19. 08. 2017
Dát tip

Myslím, že v Česku sa v posledných rokoch začalo enormne chľastať. Bolo to poznať počas tej metanolovej aféry. Je to asi zo sklamania z tohto režimu. Hodnoty padli pod stôl spolu s ľuďmi. V Česku sa predsa destiláty nepili, to čo je za bordel? Poctivé pivo iba chutí, ale "napraviť" život sa dá jedine nad istú hranicu obsahu etanolu.


agáta5
18. 08. 2017
Dát tip

ale jo, já tam oproti certovi myšlenku vidím. Možná bych to jinak napsala, ale že je alkohol metla lidstva, to jasná věc. Mozkový buňky umíraj, smrdí to...

na druhou stranu není nad to, si u pokra dát tři pivečka, vyhrát pár dvacetikorun  a jít spokojeně spát.

alkohol je tady, abychom ho vychutnávali, pozvedli si náladu a rozpovídali ústa :)  znám mraky lidí, kteří jsou po alkoholu vtipálci a velmi příjemní

a znám lidi, z kterých alkohol nadělal trosky

 

ale o lásce je řeč jen v případě alkoholiků, nemůžu říct, že bych ho milovala.. to není napsané moc dobře


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru