Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kamarádky

27. 08. 2017
3
11
334
Autor
MichaelaXxx

Byl páteční večer a trojice tří kamarádek si ho rozhodla zpestřit malým posezením v místní restauraci. Vcházejíce do restaurace rozhodly se překontrolovat svůj make-up na wc v předsálí.

Petra byla největší parádnicí z holek.

„ Bože holky, koukejte, jak mám rozmazaný stíny! Prý dlouhotrvající, to sotva!“ nadávala při pohledu do zrcadla a Zuzana s Terezou propukly v smích.

„ Tobě se to směje, Téro,“ pokračovala dál Petra, „ máš už doma prince na bílym koni. Ale já potřebuju vypadat k svět

„Hele jdete někdo na ten záchod nebo se budete jen malovat?“ pronesla Zuzana, a přitom se za ní zavíraly dveře od jediného wc.

Tereza schovala do kabelky rtěnku, rychle na sebe vyšpulila rty a pronesla, že jde teda zabrat stůl, protože s holkama, jak se zdá, je to ještě na dlouho. Rozrazila dveře a sebevědomě si to kráčela do restaurace

„Slyšíš mě tam, Zuzi?“ řvala Petra přes dveře kabinky.

„Noo“

„ Já jen, jestli sis všimla, co měla zas Tereza na sobě?“

„ Myslíš, ty mini kraťasy na těch obřích stehnech? Jo, to se nedalo přehlídnout. Ta má teda kuráž. Docela se divím, že ji ten její princ nepošle do háje.“

„No on to není úplně princ…“ mínila Petra.

„Jak to myslíš?“

„Začal mi psát. No zkrátka, občas se i sejdeme, víš jak…Znáš to..Prej ho to s Terezou moc nebaví. Ale prosímtě hlavně mlč! Je to jen mezi náma.“

„Woow! No však ono jí to patří. Pamatuješ, jak ti tenkrát koukala po Jirkovi? Prý si i psali. Ale nic nevíš.“

„Svině jedna, jsem to tušila.“

Ozvalo se spláchnutí a Zuzana vyšla z toalety.

„Zlatíčko, tak já jdu za Terezou, víš že vždy vybere ten nejhorší stůl v rohu a objedná drinky, který nepijeme,“ oznámila Zuzana.

„Jasně, jen si dodělám řasy a hned jsem tam.“

 

Petra velice rychle dokončila poslední úpravy na svém zevnějšku a pospíchala do restaurace. Za prvé ji to samotnou na wc nebavilo a za druhé nechtěla o nic přijít. Očima těkala po restauraci a hledala svoje kamarádky.

„No jasně, u toho nejhoršího stolu,“ myslela si. Přibližovala se k holkám a už z dálky si všimla, jak si špitají a nervózně se ohlížejí. Čím více se k nim blížila, tím rychleji si špitaly. A když k nim došla docela umlkly. Bylo to jasné. Pomlouvaly ji. Nedala na sobě nic znát a posadila se.

„Zrovna říkám Terce, jak vybrala super stůl, jako vždy“ odlehčila ticho Zuzana.

„Objednala jsem i drinky!“ tetelila se Tereza.

„Super, máš nejlepší vkus na pití,“ pronesla s profesionálním úsměvem Petra.

„Tak na nás!“ pozvedla Zuzka číši.

„Na kamarádky!“ dodala Tereza.

„Na nejlepší kamarádky!“ poupravila Petra a všechny tři pozvedly číše a souhlasně si přiťukly.

 

 


11 názorů

Lakrov
13. 09. 2017
Dát tip

Z počátečních "tuctových" dialogů na mě padá obava, že přijde nějaká banální  zápletka, ale po chvíli zjišťuji, že oné tuctovosti je využito jako prostředku  k popisu typického chování -- nechci zobecňovat, ale leckterých... jak to  jen říct... Kamarádek, pomáhá mi k vyjádření až název. Typické!  Tip.  


agáta5
29. 08. 2017
Dát tip

movsar ženy snad nikdy nepochopí :))   že jsou ženy kokety je jasný, ale nemusí to končit sexem.. i když by mohlo a třeba skončilo :)))

taky dávám tip, proto, že jsi opravila a snaha by se počítat měla.


Movsar
28. 08. 2017
Dát tip

myslel jsem to tak, že ten jazyk je sexuální - vulgární, a přitom z něj byl vytržen sex.


MichaelaXxx
28. 08. 2017
Dát tip
Moc dekuju :)

Gora
28. 08. 2017
Dát tip

Ještě se vracím s tipem- opravila jsi to množství přímé řeči a celkově je to mnohem lepší než tvé první dílko:-) Tip.


Gora
28. 08. 2017
Dát tip

Michaelo, ženský pohled:-) - věřím, že píšeš o kamarádkách a pseudovztazích /na oko kamarádky, jinak rivalky/ a nic jiného nevidím, ale muži to mohou chápat jinak. Je třeba tomu něco dodat, aby to čtení bylo zajímavější, takhle je to jen o tom, jak jedna pomlouvá druhou...a taky, co si kdo líčí...takže se snaž jít pod povrch postav:-)


MichaelaXxx
28. 08. 2017
Dát tip
Dekuju za kritiku, kazdopadne nevim, proc by mi tam mel chybet sex? Poukazuju na neco jinyho,a pak hovorova cestina je v uvozovkach, uzita jen v prime reci.

Movsar
28. 08. 2017
Dát tip

je to psáno takovým jazykem leo čtení (nebo jakéhokoli čtení na léto). to není výtka, ale konstatování. no a výtka: v tom vyprávění pak ale chybí sex, když už je jazyk ryze sexuální. protože on je.  


Gora
27. 08. 2017
Dát tip

Michaelo, najedeš si nahoře na liště MOJE - pak Díla - Upravit, rozklikneš poupravíš a dole pod dílem opět odešleš:-)

Tak ať ti to na Písmáku dobře píše...


MichaelaXxx
27. 08. 2017
Dát tip
Jee, moc dekuju za takovou fajn kritiku. Souhlasim, ani mi to nedoslo. :) Jen prosim, kde se to da opravit? Nejak to nikde nevidim, jsem zde nove :)

Gora
27. 08. 2017
Dát tip

Nečte se dobře, smíchala jsi dva druhy uvozování přímé řeči: " uvozovky a - pomlčku. Je v tom trochu zmatek.

Tobě se to směje Téro, - před oslovením se píše čárka, čili před Téro

Slyšíš mě tam Zuzi - to samé

Myslíš, ty mini kraťasy  - zde naopak přebývá čárka

Taky nevím, zda se dá SOUHLASNĚ napít...možná přiťuknout

 

Celkově - dala bych jako miniaturu prozaickou, povídka má mít zápletku a pointu, tady je to spíše moralizující postřeh o jednání a povaze kamarádství těch děvčat. Rozhodně bych odstranila ty pomlčky, jsou zbytečné. Na tip to u mne zatím není.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru