Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

domácí

09. 04. 2002
0
0
1128
Autor
lidka

domácí haiku podomácku vyrobené......

Pára nad hrnkem

kolem stolu mluvíme

pes u mých nohou


Climaster
12. 04. 2002
Dát tip
...no já na tady ty haiku a podobné moc nejsem...ale obrázek pěknýý...

lidka
10. 04. 2002
Dát tip
Prokl: jediné co vím o formě haiku je 5,7,5 slabik a obsahem dojmy z přírody, pocity. ocením, když mi toho řekneš víc :)

Prokletí
10. 04. 2002
Dát tip
Mno - jde tu o to, že se navíc do češtiny vkládá v haiku rým (ač japonština ani čínština rýmy neznají a používají podobnou zvučnost), bývá zvakem dělit haiku v českých překladech z originálů na 2 celky právě tím rýmem. v prvním verši má být přímo slovní odkaz na přírodu, počasí nebo roční dobu. Chceš-li si přečíst podrobnou historii vzinku a formování haiku, doporučuju Měsíce, květy od Bašóa, vydala je v edici Květy poezie Mladá fronta, rok z hlavy nevím. Ju? m.

lidka
10. 04. 2002
Dát tip
díky, díky královští verbíři.....zkusím jinak za své povídky se omlouvám, jsou jako já, moc intenzivní a plné, díky ale moc za věcné připomínky, budu se snažit trochu se krotit a kultivovat :)

Armand
09. 04. 2002
Dát tip
obrázek zřetelný :)) příjemné spočinutí ....

djPes
09. 04. 2002
Dát tip
haf

Prokletí
09. 04. 2002
Dát tip
lidko, je to milé, hezké... ale já jsem hnidopich na přesnou formu u haiku (i proto je sám nepíšu) ... tody Ti leccos falíruje ju? ;o) m.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru