Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Na 100pro je cYd romantik

22. 04. 2002
1
0
413
Autor
cYd

Mnoho lidi me skutecne nebere vazne. Ani vlastne nevim proc. Nasledujici Vas snad presvedci, ze jsem naprosto normalni, romanticky floutek z vesnice...

   Dukaz prvni. Jednoho dne jsem sedel v praci jiz pomerne dlouho pres ramec me pracovni doby. Nejak jsem nestihal, proto to. Jinak bych si zajiste nasel vhodnejsi zabavu. Asi kolem 17,00 jsem zjistil, ze me nejak boli ociska a tudis je nejvyssi cas toho nechat. Docela dobre si pamatuji, ze jsem ten den jel do prace vlakem jiz ve 4:28 rano, takze jsou ty chabe oci snad omluvitelne. Take me docela zaskocilo zjisteni, ze mam chut na pif. Divne, aby abstinent dostal chut na takovyto napoj. Ale stalo se a ja se priznavam. A jelikoz do hospody chodim nerad sam, pocal jsem (dite ne, chran Buh) loudit na kolezich, aby mi sli delati spolecnost. Bohuzel nikdo nechtel. Rika se, ze na Internetu najdes vse. Tim padem i spolecnost na vecer. Coz to bych nasel urcite, mozna i na noc, ale asi bych vykrvacel financne, nehlede NATO, ze bychom asi nesli na ten vytouzeny zlatavy mok. Take nerad chodim k doktorovi... ale dost takoveho premysleni. Zkratka jsem vlezl na jeden z cetnych chatu, nasel misto meho soucasneho vyskytu a zacal ukecavat lidi tam. Asi po 15 minutach se mi podarilo zpracovat jednu divku, ze by NATO pivo sla, pripadne bychom pak mohli jit nekam dal.... \"Ale jo, gdyshtak pak uteces...\", rekl jsem si. Problem zde vsak byl. Ona osoba byla z Pragy a byla tu na prazdninach, tudis Budejce znala asi jako ja Prahu. Proto jsem ji vysvetlil cestu k jedne mile hospudce, kde se srazime. Slangove o te hospudce mluvim jako o \"Modre ustrici\", nejde vsak o skutecny nazev, pouze barva se shoduje. Take 4% lide se zde asi prilis neWHISKYtuji, nebo jsem je alespon nikdy nezaregistroval. Takze k mistu sraziku by trefila, to bylo dobre, ted slo jeste o to, jak me tam mezi hosty pozna. A tu jsem se projevil jako neobycejny romantik. Rekl jsem, ze budu mit na stole cihlu. Ano, cihlu. Obycejnou, oranzovou, spinavou, ci novou, cihlu. Nejdrive nejak asi nechapala, nekolikrat se ptala, jako jestli opravdu cihlu. Ze sla parkrat randit na slepo, ale ze poznavaci znameni byly treba noviny, qetiny...etc. Ale s cihlou....Taxem ji vysvetlil, ze qetiny tam muze mit kazdy druhy, take ctenaru novim je v nasi zemi dost, proto ta cihla. Pochopila, domluvili jsme se na 19,00. Tak konecne obet. Nepujdu prece do hospy sam, to je nerozum. Asi kolem 17,30 jsem v praci zkoncil a sel shanet do mesta cihlu. Je to divne, takovych let po revoluci, ale stale je nedostatek obchodu s materialem na stavby (tzv. Stavebnin). Napriklad na namesti Premysla Otakara II. v Ceskych Budejovicich ani jeden. Same cetky, suvenyry, hotely, hospody, ale normalni kram ani jeden. Tu se ukazalo, ze ta cihla asi nebyla moudry napad, bylo to neskutecne, ale nesehnal jsem ji. Rozmrzely jsem sel smerem k hospode a vymyslel nahradni reseni, nebot jsem v te dobe jeste nevladl mobilnim aparatem, nehlede NATO, ze mi stejne nedala cislo, abychom se pripadne domluvili jinak. Napadlo me jedno, ze na papir napisu \"CIHLA\" a dam ho na stul. Papir, to je jasnacka, muj organ by asi s cihlou moc spolecneho nemel. Take by to mohlo byt dost nebezpecne, davat ho na stul v Modre ustrici.... Proste jdu, ponoren do priblizne takovychto myslenek, jdu, vedle mne maji rakosky stanky.....Ha! Za stankem byla polorozborena zed! A cihlova! Koukali na mne tenkrat ti vietnamci asi dost divne, kdyz jsem rval cihlu ze zdi, ale co mi je do nich, ze. Po nejake dobe jsem ji vydoloval i s peknym kusem omitky. Nechal jsem ho na cihle, jenom at vidi, ze NATO mam. Otevrel jsem muj milovany batuzek, ktery jeden kamarad (nebudu Sifoona jmenovat) pojmenoval \"somrtaskou\", cimz mne velice urazil, nebot ho mam jiz 12 let a stale slouzi. Nerikam dobre, nekdy z nej vypadavaji male, nepotrebne predmety asi do velikosti vetsiho grepu, ale jsem s nim plne spokojen a nehodlam menit. Po mensi namaze jsem do batusku cihlicku laskyplne natlacil a vesele vykrocil k mistu setkani. Do hospody jsem vkrocil prilizne v 18,30. Zeptal jsem se cisnika, ze mam domluvenou schuzku a zda si muzu na stul polozit poznavaci znameni, aby me druha osoba nasla. Povoleno, objednal jsem si Velveta. Hospodsky prinasi pif a nechapave sleduje, jak vyndavam cihlu z batusku. Informoval se, zda to je to poznavaci znameni. Po me kladne odpovedi, za staleho krouceni hlavou, pravil, at mu tam moc nezaseru ubrus a odesel se venovat dalsim hostum. 18,45. Dalsi Velvet. 18,55 Velvet. 19,10 preqapive Velvet, osoba nikde. 19,20 Velvet a rum. Osoba me pomalu prestava zajimat, obcas na ni zapomenu uplne. Prisel cisnik a jestli bych nemohl dat tu cihlu pryc, ze mu to odrazuje zakazniky. Sedel jsem u prvniho stolu od vchodu, ke kteremu jsem byl take otoceny, takze kazdy, kdo treba jenom nakoukl, musel cihlu videt. Nekolik lidi asi pote slo hledat normalni hospodu. Schoval jsem tedy cihlu do baglu, abych nepopudil. Na hodinkach bylo neco malo po 19,30, kdysh vesla takova krehka divenka, rovnou sla na bar, tam se otocila, zkoumave si prohlidla vsechny hosty a pak houkla na celou mistnost:\" Je tady nekdo s cihlou?\". A bylo to. Ted se jenom stacilo ozvat. Ale nejak se mi do toho nechtelo. \"Tady, ja\", pronesl jsem temer mlcky a jako dukaz jsem ji vyndal z batoziny. Vubec se cela hospoda nebavila. Sedli jsme, popili, ja trochu vice, takze ani nevim, jak jsem tenkrat prijel domu. Ale tu cihlu mam zrovna ted na ocich v policce pred sebou. Nebudu ji prece vyhazovat, ne. Az nekdy budu stavet barak, usetrim par kacek...

    Dukaz druhy. Jednoho dne jsem mel vyzvednout osobu opacneho pohlavi u ni doma, ze pak pujdeme nekam sednout. Do hospody, kam jinam. Na caj. Nebot jiz nepiji. Temer. Tak nepujdu tam k ni s prazdnou, ne. Uvazoval jsem o nejake bonboniere, ale to by nebylo ono, nemela prece svatek, ni narozky. Take pytlikem haslerek bych asi prilis nezapusobil. Sel jsem koupit qetinu. Preqapeni prvni. Byla to cena ruze v prosinci. Nebylo to malo, kdys to srovnam s tim, jaxe to dela u nas na vsi...staci zajit xousedovi, ale kazdopadne na nej nesmite zvonit! Nemusi prece vedet o vsem, ne. Preqapeni druhe. Ruze se mi nevesla do sosu u bundy! Skandal! Zaplatil jsem ji tedy a pozadal qetinarku, zda by nemohla ustrihnout pouze qet s asi 3cm kouskem stonku. Hledela docela vydesene. Pak pravila, ze NATO nema srdce a ze to te krasne qetince neudela. \"Dejte to sem\" a vzal jsem si od ni qetinarske nuzky. Hnedle bylo po problemu. Ustrihl jsem, dal do sosu a odkracel. Poznamka, kdyz jsem v tomto qetinarstvi byl priste, tato zena me jiz neobslouzila a vzdy zavolala nejakeho muskeho. Ten takoveto zabrany nemel. Nemit srdce utopit kote, stene, ci jine dite, to chapu, ale ustrihnout qetinu....to zase ne....a nakonec mi stejne pripadala hezci bez toho stonku.

    Dukaz treti. Kdyz se s nejakou osobou, ktera vypada, ze je zenskeho pohlavi, seznamim na nejake zabave a nejaxe dame do reci, nebo neco vic, mam na ni pripraven takovy romanticky test. Abych hned vedel, na cem vlastne jsem. Reknu, ze ji jdu nechat zahrat nejakou hezkou pisnicku. Nezridka byvaji reakce takove to \"...ty si tak hodny...\", \"...ty si tak pozorny...\", \"...asi sem te konecne nasla...\" a podobne. Pisnicka nezacina spatne, pomalu, celkem romanticky...kdyz vsak zacne zpevak hulakat text \"Ty kurvo, zkurvenaaa\", maloktera pochopi, ze jde o vtip. I facku jsem dostal. Nechapu, co ti lide maji proti skupine Chinaski. Zrovna tohle je jediny song, ktery se mi od nich libi. Zadna Signalni Klara, co ma Dlouhej kour. Jedina tato. Kdepak, kolem sebe bych chtel mit pouze lidi, kteri rozumeji memu smyslu pro humor a hned se tzv. nenaserou. Asi to nikdy nepujde, ale at je jich alespon vetsina. TAK NATO SE NAPIJEM!!!

    Souhrn. Na prvni rande zasadne nechodim s qetinou, ale s naprosto nelogickyma vecma, yako napr. jiz zminena cihla. Kdyz jiz nekdy prinesu qetinu, uriznu ji na takovou velikost, aby se mi vesla do kapsy. Na moji obhajobu vsak musim rici, ze vetsinou nosim qet, nebo poupe a stonek vyhodim. Neni to vsak pravidlem, jiz 2x jsem prinesl stonek. To vsak bylo jiz pro overene lidi, kde jsem vedel, ze to nebude brano ve zlem, pripadne dokonce nedostanu do drzky. No a kdyz necham divce zahrat pisen, musi uz mit samozrejme nadherny text. Zadne \"nunututu\", ale normalni, smysluplny text,. To\'t vse. A ted mne omluvte. Rekl laaaaasko maaaaa jaaaa stuuuuunu, svoji pyyyyyychu jaaaaaa jen hraaaaaaal.......

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru