Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

První máj

25. 04. 2002
8
0
1723
Autor
breta

To je jedna vzpomínka na dobu minulou :o) Taková fakt blbůstka :o)

 Bylo mi tenkrát myslím jedenáct let. Byl ten slavný den všeobecného nadšení a radosti – první máj. Otci se nějakým způsobem podařilo ulít z povinné účasti na prvomájovém průvodu v okresním městě. V naší střediskové vísce svítilo od rána sluníčko – krásný jarní den.

Blížila se doba oběda a táta dostal chuť na jedno, dvě, tři točené. Vyfasoval jsem tedy džbánek a alou pro tři půllitry. Byl sice svátek, ale pro vesnické hospůdky to neplatí. Na návsi bylo velké srocení lidí. S plným džbánkem jsem se kradl domů, ale daleko jsem nedošel. „Ty s námi nejdeš do průvodu?…….“ To mě oslovil velký činovník okresního SČSP (pro vás mladší Svaz Československo – sovětského přátelství) a taky náš skorosoused. Nedal jinak, než že přeci nepůjdu domů. Co mi tedy zbývalo? Netroufl jsem si odporovat, zařadil jsem se k ostatním a nechal se davem odvést na druhý konec vsi na hřiště, kde měli naši soudruzi spoustu nekonečných projevů…..A pěna klesala a klesala…… Musel to být úžasný pohled – klučina ve vytahaných teplákách s plným džbánem piva…. :o)  Když jsem po dvou hodinách dorazil domů – bohatší o nezapomenutelný zážitek – byl jsem vše, jen ne pochválen za to, co jsem ve džbánku donesl…..  Ale když jsem vše vysvětlil, bylo mi odpuštěno……. :o)


Rowenna
09. 10. 2002
Dát tip
A tatínek byl nakonec rád, že aspoň to dítko v tepláčkách a se džbánem v ruce zachránilo čest rodiny a zúčastnilo se, aby rodina nebyla hanobena.

Čolito
14. 08. 2002
Dát tip
:-)))

galaxy
12. 08. 2002
Dát tip
:o)**

breta
12. 08. 2002
Dát tip
Kujúúú :o))

breta
31. 05. 2002
Dát tip
Norek: viď? :o) ivana: pokoušel jsem se být stručný.... díky :o)

ivana
29. 05. 2002
Dát tip
Vidim to, dobrýýý, ale zase bych to zkrátila.-t-

Norek
25. 05. 2002
Dát tip
takový škody. proboha! :-)

breta
28. 04. 2002
Dát tip
Seregil: tak tak :o) díky :o) rebecca: nenačůral, já totiž neupíjel :o)))

breta
26. 04. 2002
Dát tip
Díky, díky lidičky :o)) Mám radost z vašich smajlíků :o) horák: :o)

Seregil
26. 04. 2002
Dát tip
Ano. Tu dobu jsem tolik neprožil, ale dovedu si to představit. Nadšené jiskry, pionýři, funkcionáři se předhánějí ... a z prvomájových oslav je fraška... *)

Šminka
25. 04. 2002
Dát tip
:-)

Print
25. 04. 2002
Dát tip
:-)*!

horák
25. 04. 2002
Dát tip
Už jsem nakoukl, kolik ti je. Nejenže máme stejně fungující děti, máme i podobné zážitky z mládí. ta poznámka - pro ty mladší - to je krutý. dobře to vnímám ve škole, když jim ze zaujetím vyprávím o osmdesátým devátým a najednou se někdo zvedne a řekne: Jenže mně byly tři roky ...tip za historku.

Toxman
25. 04. 2002
Dát tip
Odpusťme, ale nezapomínejme... tip :-)

Dabi
25. 04. 2002
Dát tip
:o))) *

Aki
25. 04. 2002
Dát tip
jo, doba to byla zlá... ani to pivko tátovi nedopřáli, parchanti :o))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru