Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Stydím se být člověkem

27. 04. 2002
4
0
1181
Autor
Smolař

Zrovna teď myslím na ty místa na světě,kde se válčí..proč???..ptám se

Válka.

Ať mi tohle

někdo vysvětlí.

Nesmysl.

Kluci si hrají na vojáky.

Jenže tihle kluci

mají moc.

Moc zabíjet.

jejich hra

se platí

životem.

Tihle velcí mocní kluci

můžou zničit svět.

Kvůli názoru.

A výsledek?

Moc.

Dali jsme jim moc

a oni

nás za to

zabijí.

Berou nás

jako čísla.

Ztráty ve hře velkých kluků

jsou naše životy.

Uvědomují si to vůbec?

Copak neví,

že zabíjejí lidi?

Proč jedni

zabíjejí druhé?

Lidi zabíjejí lidi.

To přece nejde!

Jak je to možné?

To je civilizace.

Jestli tohle jsou lidé,

pak se stydím,

že jsem člověk.

 


Rook
17. 11. 2003
Dát tip
Lidé se v některých případech dohodnout nechtějí nebo neumí, proto válka bude dále vyvrcholením rozporů.

smudlinka
17. 12. 2002
Dát tip
oni si válku nevybrali, většina z nich do ní nešla dobrovolně.. ale co měli dělat, hm? nechat se zabít? nebylo by vítězů a poražených i když to není ani tak. co je vítězství založené na utrpení? nic.. stydíš se, že si člověk pouze, když přijde řeč na války? tak to bud rád, je toho daleko víc za co bychom se měli stydět, ale nad tím se zavírají oči.. když si člověk uvědomí jaká drobnost mohla zabránit světovým válkám je to až k smíchu, protože člověku slzy došly..

Smolař
07. 06. 2002
Dát tip
http://mobiljuice.pohlednice.cz/img/k33/p75/p_gar13.jpg

zvonková
30. 04. 2002
Dát tip
*

skromna
28. 04. 2002
Dát tip
Viděl si pohádku Šíleně smutná princezna? Tak bych řešila války já...žádné války, žádné zabíjení...klid a syny mít doma..

Seregil
28. 04. 2002
Dát tip
Život je velká hra. Civilizace je výsledkem doby, po kterou se člověk usazoval a pohodlněl. Výsledkem civilizace je i moc a válčení (tedy válčení v současné době). Je to špatné, ale ten kdo není vinen, nebo se neúčastní toho všeho zla se nemusí stydět za to, že je člověk. (( Ovšem za zamyšlení to stojí. Tip *)

vest
28. 04. 2002
Dát tip
Hm, pravdu mas! Myslim, ze nie je mozne zmazat vsetky vojny zo sveta, vzdy sa niekto najde, kto bude chciet bojovat. Je to sice smutne, ale asi je to v nas ludoch. Ja sa nehanbim byt clovekom, lebo viem, ze len clovek moze zastavit cloveka! Tak to skusim:))) A budem skusat nadalej. A vy sa isto ku mne pridate:)))

Katerina
28. 04. 2002
Dát tip
vsichni jsme nejakym zpusobem vinni, nikdo neni ostrov a neni nasledku bez priciny, a tenhle svet i se vsema valkama je presne takovy jaky jsme si ho za tech nekolik tisic let udelali a 'ja za to nemuzu' - no to je ha ha ha ha! Clovek se nemuze nez stydet. Smolari, ty osobne, uplne uprimne, mas lidi kolem tebe opravdu rad? Vsechny do jednoho?

Sedmfialek
27. 04. 2002
Dát tip
Navrhuji zakázat války! Ne, nesmějte se, je to možné, jen v to musíme uvěřit "že konflikty se dají řešit i jinak než válkou". "Tenhle chlapík je můj nepřítel, tedy se s ním pokusím spolupracovat." Budu se ho učit mít rád.

Sedmfialek
27. 04. 2002
Dát tip
P.S. Snad právě proto že to jsou "lidé" se nemusíš stydět být "člověkem".

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru