Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

cYd a zviratka

28. 04. 2002
5
2
620
Autor
cYd

     To, ze mam rad zviratka je o mne asi dostatecne znamo. Zejmena mi chutnaji kurata. Ja zvirata rozdeluju do nekolika skupin. Do prvni patri ty, ktere mi chutnaji, do dalsi ty, ktere mam rad a do treti zvirata, kterych se bojim. Vzajemne kombinace jsou mozne. Treba jiz zminene kure. Toho se ziveho bojim, ale chutna mi. Ja jsem vubec takovej divnej. Se bojim zejmena tzv. domaciho zvirectva. Slepic, kraf, ofci, koni, kachen, krut, koz.... nigdy nevim, co od nich muzu cekat. Krava zrovna muze bejt nastvana, ze ji furt negdo taha za vemeno, slepice je treba f depresi, protoze ji sedlak- necita o5 sebral budouci potomky a udelal si je s knedlikama, ofci muze bejt zima, jelikoz je ostrihana, krocan se boji Vanoc, kone us nebavi tahat na hrbete nakyho lenochoda...etc. Ted sem si vzpomnel na ftip....gde ma policejni kun pohlavni organ.......na zadech. No, sem odbocil. Tagze do te prvni skupiny patri zejmena drubez a ryby. Jine maso skoro nejim. I tohle je uz u me pokrok, nebot sem maso nejedl vubec a zacal trosku az letos o Vanocich. Na Stedry den sem se spratelil s kaprem. Do skupiny zvirat ktera mam rad, patri psi, kocky, zelvy, rybicky, papousci (f pripade, ze nemluvi vulgarne, se sprostymi papousky se odmitam bavit), zaby...etc. Rybicky sou prymovy. Nedelaji rambajz, na prochazky je berete pouze f desti, pohoda. Meli sme doma i pirany. Dve. Rostli rychle, za pul roku asi o 10 cm. Ale zklamaly me, protoze at sem machal rukou ve vodarku jaxem chtel, tak me nigdy nepokousaly. Po pul roce umrely. Nevim proc. Dalsi jsou zelvy. Tech doma najdu 6. Z toho 5 zivych. 2 suchozemske, ty furt behaj negde venku a 4 vodni. Jedna bohuzel umrela este gdys byla malicka. Puvodne jsem si chtel z jejiho krunyre udelat tezitko, ale jelikoz byla opravdu mala, taxem ji nalozil do lihu. A plave si dal... Ted k tem prezifsim. Tak jedna z nich je slepa. A taky sem ji to neudelal ja, us je odmalicka. A gdo jinej by si ji mel koupit, ze. Druha je f pohode. A ta treti je pekna bestie. Koupil jsem ji od kamarada, kterymu ji ujo privezl primo z Kuby. Proto sem ji dal jmeno Fidel. Je celkem dost velka. Gdys natahne krk a vocas, tak mozna i 30 cm. Zajimava je i tim, ze ma f krunyri diru. A o5 f tom nemam prsty. To zkratka tamni domorodci delaji, ze gdys chovaji nakou zelvu, tak ji po strane provrtaji krunyr a privazou si ji u brehu. Zelva normalne plave ve vode, chyta si potravu, ale neutece. Kuba musi bejt zajimava zeme. Gdys tyhle zelvy krmim, tak jim davam bud zive rybicky (ne ty z vodarka, ale nachytane v rybniku), nebo syrove maso, nakrajene na prouzky. A krmim je pinzetou. S tou slepou je to piplacka, ale rodeo je teprve s Fidelem. Se obcas zakousne do pinzety a nemini ji pustit. A jednou sem nemohl najit pinzetu. Tagze ho nakrmim rukou. Asi 2 prouzky masa snedl f pohode, u tretiho se mi zakousl do prstu. Jaxem se lek, taxem rukou trhl, Fidel se furt drzel mojeho prstu, vyletel z vody do vzduchu, tam se pustil a dopadl z5. Ja byl celej mokrej, Fidel nastesti f pohode. Muj prst fsak ne. Zelvy nemaji zuby, pouze zkostnatele okraje tlamy, huby, pusy, mordy ci jaxe rika ty dire do zelvi hlavy (nemyslim usi). Ale silu maji. To zase jo. Zkratka mi ten prst zmodral, neco mi tam pomackal a dost to bolelo. Gdys to po 2 dnech neprestalo, taxem se rozhodl, ze zajdu k doktorovi. Cekam, az na me prijde rada. Alieni si f cekarne povidaj, jak ma tamhleten spatny kycle, tenhle zase plice....a ja, pokousanej od zelvy, sem si rikal:\" Volove, Vase problemy mit. Tam zajdete, reknete, ze mate spatny kycle a ste f pohode, ale ja.... “. Gdys sem vesel dovnitr, taxe me sestricka zeptala, co mi schazi. Sem rek, ze mi neschazi nic, jenom mi prebejva bolest prstu. Tak mi rekla, at ji ho ukazu. Prst, samozrejme. Prohlidla mi ho a jaxe mi to prej stalo. Gdys sem rek, ze me kousla zelva, taxe zacala silene smat. To vylakalo i doktora z ordinace. Ona mu to hned fsechno praskla, tagze se zacal tlemit i on. A proc sem prej tou rukou fcas neuhnul. Delal chytryho, hejsek f plasti. Taxem rek, ze se to sebehlo hrozne rychle. To sem zase neco vypustil z huby. Si vemte, pokouse Vas synonymum pro “pomalost”, uhnout nebylo mozny, protoze se to udalo f sileny rychlosti a Vy s tim musite na verejnost. Este ze to lekari nemuzou nigde vykecat.... Us vidim ty moje zaznamy... : 14.03. - zlomena ruka f predlokti..... 21.06. - zlomene zapesti .... 04.05. - zlomene 2 prsty prave ruky.... 30.03. - rozrezane leve koleno.... 15.06. - napaden zelvou- pohmozdeny prst prave ruky.... Fuckt parada. No, dostal jsem nakej bordel, kterym sem si to mel namazat a za tejden ho prijit ukazat. A mam pozdravovat zelvu. Hmmm. Masticky sem nikdy nemel rad, taxem to doma jenom ledoval a za cas to bylo f pohode. Co me se nestane. Este me treba nepokousal mravenecnik. Taky jsem nebyl zkopan klokanem...
     Dale tedy zvirata, kterych se bojim. Sem patri predefsim hadi. Drive sem se jich nebal. Na zakladku sem chodil s klukem, kterej byl f teroristickym, ci teraristickym (dnes mi to pripada stejne) krouzku a ten normalne nosil hady i do skoly. Mel oblibenou zejmena nakou cizi uzofku. Takova barevna byla. S tou sem normalne laskoval a nebal se ji. Protoze me nigdy nekousla. F soucasne dobe mam za sebou jiz 2 hadi kousnuti a nepocitam, ze se mi to jiz nigdy neprihodi. Nastesti me vzdycky zatim ulovila pouze uzofka. Jednou me kousla do stehna, gdys jsem zalezly v rakosi pytlacil, to sem este bral, dokonce sem se pak v hospe snazil nenapadne z porybnyho dostat, zda uzofky necvici proti pytlakum. Pravdu sem se nedozvedel. A pak se nam nastehovala jedna uzofka do rybnicku na zahrade. Nanestesti sem predtim videl f TV dokument o hadech a tam rikali, ze gdys se had chyti za ocas, tak nema silu se pretocit a kousnout Vas, nebo to nemuze udelat quli pateri. Proste tak nak. Ze to je bezpecny. Mit hada na zahrade se mi zrovna nechtelo, taxem ho chtel chytit a odnest do jineho rybniku. Sem ji vyhnal ven, chytil ji za ocas, ale jak byla rozzurena, taxe zacala nak moc vrtet, to me rozhodilo, zacal sem nak mavat rukama a ona me zbabele kousla do ruky. Svine. Teda uzofka. Priznam se. Tenkrat sem ji zabil. Macetou. Nabrousenou. Tudis ostrou. Tagze to slo hladce. Ale trvalo to, nez se prestala vrtet. No, a minulej rok nam tu kolem fsi ochranari vysadili 300 malejch zmiji. Takovej tejden to bylo docela vo hubu jit nekam k rybniku, jelikoz se moc nerozlezly, ale zustaly hned f nejblizsim okoli. Ted uz to de. Narazim na ni jenom obcas. Vetsinou sou prejety na silnici. Tak hady mame. Pavouci mi nevadi, krome tech velkejch. Treba sklipkana bych doma nesnes. Taky stiry zrovna nemusim. A je to s podivem, ale bojim se i much. Ze me budou otravovat. To nemam rad. Hmyz celkove nemusim. Sama kousava vosa, jist se to neda (to akorat cinani), vycvicit taky ne (jako muj pes), tak co s tim.
     Ted sem si este vzpomnel na clanek o tom, co delat f pripade, ze Vas kousne jedovaty had. Tam me docela zaujala pasaz, ve ktere bylo napsano, ze je treba hada identifikovat, aby mohlo byt podano spravne serum. Gdys hada nepozname, je dobre ho chytit a prinest s sebou k lekari. Us se vidim, jak chvilku po ustknuti toho hada laskyplne chytam a ziveho ho nesu k doktorovi. Jaxe znam, tag by me este minimalne 4x kousnul, pak bych mu mozna nasadil na tlamicku kosicek, ktery bych pohotove upletl z travy a vzal ho s sebou do ordinace. Pridu tam, sednu si mezi alieny do cekarny.....cekam.....vrtim se.....svedi to....boli to....alieni povidaj kraviny.....cekam....had mi pomalu usina v naruci....cekam... vejde sestra, uvidi me s hadem a protoze moc dobre nekomunikuji s lidmi, taxe nak blbe vyjadrim, co me potkalo, a-tak me z ordinace vyzene pryc, neb doktor neni veterinar....a ja bych este nakonec umrel, ne... to by me moc nebavilo... To je ale blbej konec.... tagze trosku jinej zaver... treba....ale stejne mam ze fseho nejradsi lidi, ktery zaroven nesnasim a bojim se jich... jo, to by slo….ted me napadlo….jaxem psal, ze sem hada chytil za ocas….jak u hada poznam, gde mu zacina a konci ocas? U kone bych to asi dokazal odhadnout, ale u hada… hmmmm….to je wostuda….ani nevim, za co sem ho tenkrat chytil….mozna proto byl tak rozzurenej….sakra… ja na jeho miste bych se taky svijel a byl agresivni….ale us je pozde…priste na hady radsi sahat nebudu, maximalne vidlema….

2 názory

Krel
28. 04. 2002
Dát tip
To je perfektní ptákovina...pobavilo!*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru