Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kulturni cYd

03. 05. 2002
0
0
821
Autor
cYd

     Nebot zacalo celkem teple pocasi, rozhodl ysem se, ze se zaydu kouknout, yak yeste drzi led. Vzal ysem psa a vyrazil. K rybniku ysme dosli v poradku a za chvilku, ikdyz drobet od bahna, neboť tayici snih ye potvora mokra. A když xobe vezme do party hlinu…není nic lepsiho, nez-li se toulat venku. Shli ysme kolem melciny, ale led zde yiz skoro nebyl. To ye logicke, bylo tam malo vody, mohlo yi tedy malo zmrznout, led ye tenky, nevydrzi. Logika sama. Dosli ysme k belu. Tam ye hloubka tak 4 metry, ledu bude dost. Opravdu vypadal pevne. Ysem tedy houkl na psa, aby na ney hopnul. Poslechl, rozebehl se po lede….a nayednou schazel…se propadl. Inu vazi tak 40kg…Pruser byl, ze se nemohl dostat ven, protože se pod nim led lamal a bylo videt, ze ye z toho dost vyplaseney. Tak mi nak prislo normalni pro ney yit…a sel sem… led taky nevydrzel, to ye yasny…bylo to prvne, co ysem se koupal zacatkem unora. A nic priyemnyho to teda nebylo. K psovi sem se dostal celkem v pohode, dotahl ysem ho ke krayi a zkousel ho vyndat na led. Dvakrat se yeste proboril, potom se to “uyalo” a pes se dostal zdarne na breh. To bylo gut. Ale blbycko bylo to, ze ysem z ty studeny vody dostal krec do nohy. Nastesti sem byl blizko belu, taxem se ho chytil a takhle odpocival…pes na mne koukal yako trubka, co tam blbnu…a sel znovu za mnou na led. Prisel na okray, sem se chytil voditka a houk na ney, at utika (temto prikazum rozumi, ye to tazney pes, dokaze to semnou tahnout třeba az do rana). A vytahl me na pevny led u brehu. Neydriv ya yeho, pak on mne. Ysme si qit…
     Telefon. Zvoni. Zvednu ho, tam Strasilka. Ze prey deme ve ctvrtek do divadla. Abych NATO nezapomnel. A-ha. Zapomnel ysem, no. Dále me instruovala, abych se hezky oblekl a pripravil se tak, abych proste nedelal ostudu. Divny. Yako bych yi nekdy delal. Ye mi 21 a vim, yaxe mam v tomto veku chovat, ne, na neyaky vylomeniny nemam vubec myslenky. Ye teda pravda, ze ysem si z ni utahoval, povidal yi, ze si nazehlim na monterkach puky, nalestim filcaky, pak ze mam krasny sako- vatak a na hlavu vezmu svatecni zmiyovku s ksiltem. Ale ze se ostudy nemusi bat, protože vidle necham doma. Nikdo ve meste nepozna, ze ysem z vesnice. Ale neskocila NATO. Nastal den D. Zkousim, co si vezmu vetsher na sebe. Furt sem se f tech sakach citil blbe, nemam ye rad. Taxe neustale prevlikam, zkousim ruzny kosile…kouknu do zrcadla…todle by shlo…konecne sem si vybral. Ale co to mam na limci? Naka sqrna. Co to ye? Hmmm…krev. Mi zase prasknul ret (hokeyka mela exkurzi) a trochu z toho tekla tadle kapalina. Takze zase nic. Ysem to sundal a zkoushel dalshi. Komplet sem se oblik, celkem solidni. Nyegdo zvoni. Kouknu, listonoshka. Vylezu ven, preberu dopisy a prey yestli bych yi eshtye nepomohl opravit babetu, ze ma rozbitey stoyan. Vlit ysem do garaze, vzal naky cayky a shell to rychtovat. Nyeco houkla, yestli si nechci sundat to sako, abych se neumazal. Co? Ya? Sem manualnye zrutshney, zadney neshika. Stoyan ysem dal do poradku, listonoshka podekovala a odyela. Vracim cayky na místo…hmmm…rukaf od shmiru. Karamba! Sem to ale kokot. Nu nic. Volam Strasilce, yestli ye fuckt nutny sako…prey asi snad ani ne…ale abych prishel slushnye ohozeney. Sem zkouknul ostatní saka, ale naxe mi nezamlouvaly, udyelal ysem kompromis a nakonec Shell ohozeney IMHO slushnye, ale i pohodlnye.
     Priyedu do Blbeyc, zaydu se nabashtit do Mastneych kramu a padim za Strasilkou do hospy, kde ysme měli sraza. Ush sedela na baru. Koukla na mne a gde prey mam zmiyofku. Ye pravda, ze ye to dost drza osoba. Sedli ysme ke stolu, nyeco malo popili a shli do yine hospody. Dali si neyake to nealko a shli do divadla. Ash do této chvile ysem nevedel, na co vlastnye ydu. Kdysh ysem se yi ptal, co to bude, tak nyeco zablekotala, takze ysem zase nic nevedel. Hodili ysme svrchni odevy (a moyi somrtashku) do shatny a shli sednout. Eshtye před fstupem na balkon ysem si chtyel koupit program, ale Strashilka rezolutnye zakazala. Prey bych pak vyedyel o tshem to bude…. Se yi ale boyim, on asi celey yeyich rod bude znatshnye agresivni, například yeyi sestritshka na mnye yednou, naprosto bezduvodnye a urtSHITye schvalnye, prevrhla horkey cay…presnye do rozkroku…to sou osoby, co? Proto ysem si ten zatraceney program radshi nekoupil... Byli ysme uprostred balkonu f první radye. Dobrey rozhled, ale malo mista na nohy…yedinye ye nechat trtshet přes okray dolu…ale to se prece v divadle nedyela. Strashilka nyeco dulezityho povidala (ush ani nefim co)…a vedle mnye si sedly 2 mlady a celkem pohledny holky. Guuuuuuut! Ush se mi to divadlo zatshalo libit a to yeshtye nerekli herci ani slovo! Akorat Strashilka reypala, abych si Shell sednout mezi nye…etc. Ale na takovy wyecy sem moc plachey a nesmeley… Zustal ysem ushlapnute sedet vedle Strashilky a yenom yedny holky. Tim teda nechci rict, ze Strashilka není holka! Yenom neysou dukazy…ale co to zase melu…ted to asi ush nezachranim. Proste…proste radshi ush nic… Do rady za nas se zatcali cpat naky alieni. Oni celkovye meli f sale znatshnou prevahu nad normalnima lidma. Sedli a neco povidali. Za par chvilek prishli dalshi detshka a zatshaly se cpat na místo tyech prvnich duchodcu, ukazuyic pritom listky. Ty první ale preshli z defenzivy do utoku a ukazali ye taky. To byl pohled, dve party duchodcu proti sobe, navzayem si ye ukazuyic.… Listky, samozreyme. Dost dobry, oba gangy alienu mely listky na yedny a ty samy sedadla. Nashtesti (nebo naneshtesti?) nebyl balkon zcela zaplneney, takze yedna parta sedla yinam a byl klid.
     Hra zatshala. Na scenu vtrhla mlada, pekna, ne moc obletshena difcina a zacala taytrdlikovat. No ye pravda, ze to, ze predstavuye psa (fenku), ysem pochopil ash tak po 10 minutach. Pribliznye v dobye, kdy se otevrely dvere na balkon a veshel stary hasitsh f uniformye, chvilku lez mezi sedadly a koukal…pak odeshel. Kazdey ysme nyakey, ne. Ash do tyhle doby byla Strashilka klidna a nedyelala wostudu. Pak vlitnul na scenu opravdickey pes, nyakey…co to mohlo beyt…no nyakey pes. Takovey blondyn. Strashilka mye dloubla do zeber, a ze tohodle psa chce…etc. Hezkey pes, no, pochvalil ysem yi fkus. Ale asi me steyne nebrala, byla plne fascinovana nemou tvari. Kdybych se f ty chvili vedle ni třeba upalil, tak by si toho snad ani nefshimla, maximalnye by houkla neco ve smyslu, ze ysem venku asi neco vyshlap a mam toho zreyme plney vzorek na bote. Ale to ye pouze domnenka. Pes odeShell, herci se snazili, docela se mi to i libilo. Nastala prestafka. A Strashilka rozhodla, ze pudem do bufiku. ??????. A ya nemam delat wostudu. Ale bylo tam moc lidi, taxme courali po divadle….
     Zatshal druhey polotshas. Hra byla celkem zayimava. Neyvic me asi upoutala pasaz, gdy mlada herecka v hlavni roli behala po scene a rvala na celey sal, ze chce shukat. Fuckt, ze chce shukat. Ona celkove byla ta hra drobet vic vulgarni. Tolik sprostyh slof ysem slyshel naposledy na fotbale mezi SK Cesky Blbeyce vs. Banik Wotrava, ale tam dokonce litaly i shutry a koshe. Od ty doby na fotbal nechodim. Samey nekulturni clovek ye to tam. To v divadle litayici koshe nehrozi. Ale ta sprostota byla opravdu zarazeyici. Strashilku to niyak nepoznamenalo. Mam dve vysvyetleni. Bud ush ty slova znala (a mozna ye i aktivnye pouziva!!!), nebo byla furt f prdeli z toho psa. Tak, a za todle muze divadlo! Sem drif sprostey nebeyval. Na balkon o5 veShell hasitsh, shlidnul nas tam a odpochodoval. Herci me znovu dostali rozhovorem, zda ten yeden ma nechat ty holce podvazat vayetshniky, nebo ne. Tak v tomto duchu se nesl pomalu celey zbytek hry. Aspon to bylo zayimavy a nenudil ysem se u toho. Hra skoncila happyendem, yak yinak. Nasledoval dlouhy, asi 10 minutovy potlesk…to byla asi neynarocneyshi cast celyho divadla…Po tomto aplauzu ysem byl s fyzickyma silama na dnye, proto bylo třeba si dat neyakey ten cayik…ale pouze decentnye…f 05,15 rano sem ush byl doma…
     Abych vysvyetlil, proc sem byl f divadle…hodnye lidi to shokovalo…ani nevim proc. To ysme takhle yednou sedeli se Strashilkou f hospe a pili cay…a kdysh ysem ush neyak nechapal, taxem to pry Strashilce slibil. Ya ale nic nevim…z toho celyho vecera, takze ye to docela mozny, gdysh mam drobet teynu f hlavye, tak mam zayimavy napady…. Neydrif ysem to bral yako zradu od proradneho zenskeho plemene, takhle zneuzit me chvilkove indispozice, ale paxe mi to divadlo libilo, tagze sem to zacal brat yinak. Kazdopadnye prishtye pudu yedinye na nyeco min sprostyho, aby mye nakonec ta kultura eshtye nezkazila…

Pája
03. 05. 2002
Dát tip
:-))brm

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru