Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ONA

01. 12. 2020
7
12
335
Autor
PROZ

 

ONA

Zpřetrhala prádelní šňůru

aby konečně mohla svěsit ruce

Pod kolena odložila tlustý svazek věříce

(stoh s nápisem rodinné svazky)

v andělská křídla její matky

tak silně jako lampa přitahuje můru

 

Zbyla ji poslední mince

aby zavolala z automatu domů

Před tím, než vytočila číslo

 posilnila se obsahem sklenice

A zahnala přísloví, že kdo jinému do lesa nosí dříví

 sám sobě kope jámu

Možná to spletla, otec pracuje v lese dlouho

a vrací se s listím v očích

Občas přinese rudý hloh nebo šípek

 někdy zas chlupaté zajíce v klecích

 

Přesto ho miluje. A večer, co večer

 opakuje modlitbičku a doufá

že přinese voňavé jehličí a svěží vánek

 s kapkami deště pro mámu

 


12 názorů

CHT
26. 12. 2020
Dát tip

....nějak jsem sem opět zabloudil při hledání něčeho jiného....

hele, napíše-li Á-dvojka "jako čtenář se z..." a sakra, mělo být "s", "...s obsahem snadno ztotožňuji", je to velké plus. Jenže zároveň úskalí. Takových čtenářů je málo. Kultivovaných. Možná spíš myslel pokud si představím běžného čtenáře..., nevím. Je prostě známou skutečností, že poezie je menšinová záležitost. Pokud nechceš naskočit na vlnu instantních fejsbukových veršíků.... To nestojí za to, Taková popularita nevede ke kvalitě.

Takže je asi fajn, že Seifert Nobelovku dostal.


a2a2a
23. 12. 2020
Dát tip

Četl jsem pozorně a líbí se mi. To je to hlavní, co vnímám.Tip.

V první sloce nápaditý obraz se zpřetrhanou šňúrou a svěšenými rukami, jakýsi symbolický kontrast. Přemýšlím, zda verš s lampou a můrou není navíc, ale ani mi nijak zvláště nepřekáží.

Druhá sloka - tam bych asi vypustil verš se sklenicí, jen tak dopisuje, co je řečeno poslední mincí a potřebou volat o pomoc. Zde je zase moc pěkně využito dvou rčení jako oživení a donucení k zastavení, na druhou stranu je však dál nijak nepodepřeš a navazuješ verši o tátovi. Ty jsou hezké.

Poslední sloka začíná dobře, je myšlena dobře, ale tam jsi sázela na klišovité obráky. Chtělo by to mnohem prosší vyjádření.

Jako celek rytmicky hezky splývá, je o něčem a jako čtenář se z obsahem snadno ztotožňuji.

--------------------------------------------------------------------------

A děkuji za návštěvu.


Libi, hlavne diky poslednimu odstavci. Mam rad necernobile nahlizeni sveta. Dekuji. ;) S.F.


Gora
03. 12. 2020
Dát tip

Skutečně jsi pokročila, souhlas s CHT.

Jinak - rozumím...

Posílej, prosím, na své odpovědi avízo. Dole vlevo zamodříš nick pro odpověď a vpravo dole - poslat.


CHT
03. 12. 2020
Dát tip

Jj, holky zametají stopy a mají vlčí hlad. A potom tajou, v předstihu....

(to prozaické zametání stop je trošičku naivní. Dospělé holky jsou ve 13 brněských básníkách + Jitka N. Srbová. Kos soucit necítí...)


PROZ
03. 12. 2020
Dát tip cvrcka

CHT, tady taky nasněžilo. V sobotu jedu stopovat s Václavem do Orlických hor, tak snad najdeme i nějakou vlčí stopu, když tam sníh vydrží. A jak to myslíš s tím předtihem?


PROZ
03. 12. 2020
Dát tip

Děkuji všem za komenty. Goro, u čtrtého řádku jsem si sama nebyla jistá jestli jej publikovat, uznávám, že ten může působit rušivě, ale on je to účel ta rušivost... nicméně to, že je rušivá celá první část si nemyslím. Bez té první by to nebyl ucelený obraz tak jak se jej představuji já.                                          

 


CHT
03. 12. 2020
Dát tip Gora

neuvěřitelně jsi se posunula

kontemplace ti svědčí...asi

(tentokrát bych se s Gorou přel, ale už jsem se vyčerpal s Umbrou...kdysi)

((nasněžilo a jelikož se tu nesolí, jsme Chráněná/krajina, jsou dva dny čistoty. Podle předpovědi. Pak to roztaje. Vidím, a čtu, že jsi v předstihu.....))

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=cit+sle%C4%8Dny+daisy+pro+sn%C3%ADh

 


Gora
02. 12. 2020
Dát tip

Jak jsem ti psala v předchozím, slušelo by víc prozaické formě... také čtvrtý řádek mi přijde trochu rušivý... a vůbec celá první část, začala bych od druhé, některé pasáže pěkné... ty o otci, lesním dělníkovi.


(( ...)).

Jo, jak říká již Andělka., hezké a smutné to je :)


Andělka1
01. 12. 2020
Dát tip

A smutný.


Andělka1
01. 12. 2020
Dát tip

Hezký. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru