Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

KABÁT- Suma Sumárum Tour 2002- Tábor

17. 05. 2002
0
0
728
Autor
cYd

 Milí posluchači,
dámy a pánové,
zapalte svíce,
otevřete láhev Beaujolais,
pohodlně se usaďte,
obejměte své milé,
zavřete oči,
a nechte se unášet libými tóny a romantickými texty neméně romantického kvinteta Kabát.
Pánové, voi-la:

O tomto koncertě jsem se dozvěděl den před jeho samotným konaním a to od Yendulky. Řekl, že má jeden lístek, který nemá kde udat, jestli ho tedy nechci. Tak je to zdarma, navíc KABÁTy já opravdu mohu, tudíž nebylo co řešit. V úterý 14.5.2002 jsme měli naplánovaný odjezd z Českých Budějovic a to směr Tábor, kde KABÁT- SUMA SUMÁRUM TOUR začíná.

Tak teda pojď, pojedem dál
až na kraj světa, kde ještě kousek nebe maj
Tam vládne klid a žádnej sráč
neřekne \"heleď, tyhle dva divný se mi zdaj\"
Kde podnebí je takový, že zbraně rezaví
kde nemlátěj se do hlavy pro prachy špinavý

V autě přišla řec na jídlo, neboť jsme se shodli, že by nebylo špatné trochu pojíst. U první benzínky bohužel bagety nebyly, další pumpu jsme za stálého plkání přejeli, takže jsme se usnesli, že se najíme až někde v Táboře, neboť budeme mít tak 45 minutek čas do začátku první předkapely. Za neustálého rozhovoru jsme ujeli pohodovým tempem asi polovinu cesty. Potom jsem vzal do ruky lístky, které měl u sebe Yendulka. Koukám, co vlastně bude za předkapely. \"Ty Yendul, asi máme problém. Oni nezačínaj hrát v 8 hodin, ale už v 7...\"

Ráno se otevřou moje oči voteklý
kopnu jen pod postel pár špinavejch fuseklí
tělo mý je bolavý a vedle od sousedů hudba zní
nejde mi do hlavy kdo je ta holka co tu spí
ta holka co tu se mnou spí - je smutná

Nebudu se blíže rozepisovat, za jak dlouho jsme tu zbylou polovinu cesty ujeli, to je nepodstatné, ale důležité je, že do Tábora jsme vjeli relativně včas. Problém byl, že jsme nevěděli, kde se nachází zimní stadión. Chvilku jsme bloudili, poptali se pár lidí, z toho ten poslední nám už poradil velmi dobře, akorát si z nás udělal srandu, že prý je koncert zrušený...

Tohleto mám za to
a když stoupá jako rtuť
to se ví že moje holka
zrovna nemá chuť
Ať si přijde žebrat
mý ne ji odradí
s tím rozdílem
že ona si vždycky poradí
Víte jak to bolí
baseballovou holí
to si potom holka
zvykne na cokoli

Zaparkovali jsme a šli do útrob stadiónu. Zde nás totálně překvapilo složení lidí. Čekali jsme, nebo alespoň já, spíše vylité typy s dlouhým, umaštěným vlasem. Proto mne velmi překvapilo, že naprostá většina návštěvníků byli mladí lidé a tzv. gelaři. Holky velmi solidní, nikdy bych neřekl, že takové poslouchají Kabáty. Otázkou je, zda jejich návštěva byla díky kladnému vztahu ke kapele, nebo prostě jenom z nedostatku jiné kultury v Táboře.

Slejzaj mi nehty chladnu řídne mi vlas
To bych snad nepřál lidi nikomu z vás
Celej se klepu čekám kdy to přejde
Mně je vám hrozně blbě takhle to dál nejde
Nebudu slaboch zajdu za doktorem
Ten by měl nejlíp vědět jak na tom jsem
Trochu mě proklepal a pak zved zrak
Řekl mi smutně chlape to máte tak
Pevně se držte já řeknu vám
Je to ta nejhorší nemoc kterou znám

Usadili jsme se, neboť se nám do davu \"hrozičů\" pod pódiem nechtělo a čekali. Naštěstí pro nás byl několikaminutový skluz. Potom nastoupila slovenská kapela INÉ KAFE. Abych řekl pravdu, mnoho se mi nelíbila. Písničky na jedno brdo. Jejich nástup byl takový lidský. Přišli, pozdravili, začali hrát.

Já jednou šel, nevěděl sem kam a potkal holku špinavou
řek´jen pojď, ať nejdu sám a šli sme chůzí houpavou.
Tam za rohem je starej bar a ještě starší barmanskej
povídá mi, proč nejdeš tam, ten nápad nebyl zas tak zlej.
Židlí pár, na klavíru prach a všude kolem děsnej klid
v rohu hrál tiše automat ten kdysi dávno slavnej hit.

Druhá kapela, mně úplně neznámá, RIVIERA PLAYBOYZ se pokoušela o jakési úvodní intro ve stylu tajemna. Řeknu upřímně, že jsme s Yendulkou koukali jak blázni. Aniž bychom pochopili o co v intru mělo jít, začali hrát. Hudba nelíbila, takže jediným povyražením bylo dohadování o tom, zda jejich bubeník je kluk, nebo holka. Rozlouskli jsme to až na konci, kdy se k nám otočil. Tedy nerozlouskli jsme to úplně, vždyť i žena může mít téměř plnovous, že.

Moderní devče, když chlapce spatří
vypadá jak klaun do cirkusu patří
má růžovou vestu a modrý oči
na diskotéce kolem se točí
Jú ten je báječný, jistě má prachy
my chceme vypadat jednou tak taky

Pak byla docela dlouhá pauza, kterou jsme vyplnili zmateným pobíhaním po stadionu za účelem nalezení bufetu. Bohužel tam byla velká fronta, proto jsme museli vzít zavděk automatem na limonádu. Dál se již nic zvláštního neudálo, až na moje malé extempore na dívčí toaletě, neboť jsem si spletl dveře.

Chodil sám s kytarou hadry měl děravý
S kloboukem do čela smeknul a pozdravil
Neuměl číst ani psát jenom se usmíval a hrál
Za rum(a) v hospodě svý songy zazpíval
Svět byl dřív jinačí slzel a vzpomínal
Na poli v konopí v konopí usínal

Setmělo se, zhasla světla. Dav vyvolával své \"miláčky\". Ti na sebe nechávali čekat. To, oč se pokoušely předchozí dvě kapely, jedna přátelským přístupem, druhá zase tajemnem, to bylo, jak to napsat, prostě směšné proti tomu, co udělali KABÁTi. Do tmy začal hlas odříkávat Úvod z alba Děvky ty to znaj. Kdo čekal, že po tomto začátku bude pokračovat nějaká totální vypalovačka, což asi byli všichni, ten byl o to více překvapen. Začal hrát jakýsi kankán, nebo co to bylo a za této hudby nastoupili. Prostě tomu se říká E\'ntré. Inu, kdo umí, ten umí.

Chraň tě bůh to poslouchat
Jak oni sprostý jsou
Zpívaj jenom o chlastu souložej fetujou
Ta dáma v černém přitaká
A ten decentní pán
Rozčílením zrudnul povídá já bych je hnal
Orgie mejdany za co nás trestáš
Jak je vůbec možný že je taky nezavřou
Podívej se na ně mastný vlasy hnusný jsou
Řeknu vám paní to chce u huby je brát
Já bych jim předved vojnu naučil je pracovat
Hej moralisti všechny vás zdravím

Hrálo se, zpívalo se, pařilo se. Prostě kdo nebyl, asi těžko bude chápat. Velmi hezké bylo, že u písně Go Satane, Go z pódia šlehaly plameny. Prostě efekty byly moc hezké. Ani se to nezdálo, ale hodina a půl utekla jako voda. Konec. KABÁTi se rozloučili a odešli. Z lidí snad nikdo. Přídavek byl na světě. Josef Vojtek nastoupil v rukavicích z kožešiny, měl i chlupatý kabát a čepici. Asi každý poznal, že se bude hrát píseň Na sever. Bohužel zrovna tato nepatří k mojim oblíbeným. Zahráli ještě několik songů a byl konec. SUMA SUMÁRUM TOUR 2002 se stěhuje do dalšího města. Tentokráte jsou na řadě Kralovy Vary.

Krev, samá krev, střeva lítaj vzduchem,
krev, samá krev, kosti lítaj vzduchem,
krev, samá krev, chlupy lítaj vzduchem.
Zabili jsme pašíka, zabili a budou jitrnice,
zabili jsme pašíka, zabili a budou jelita.
Bude taky prýt, chudák moh ještě žít
a pro blbý jitrnice dostal ránu do palice.
Tak a to je celý.

Venku jsme docela koukali, neboť na trávě před zimákem na sobě leželi chlapec s dívkou a souložili. Proč ne, že. Je jaro. Ale mohli si zalezt alespoň někam do křoví, takhle mě musel Yendulka držet, abych se nešel přidat. Po chvilce bloudění po Táboře jsme dojeli na benzínku, nakoupili bagety, najedli a jeli. Rozhovor na zpáteční cestě probíhal zhruba takto:\"Viděl jsi toho vožralýho u toho pódia?\" \"He?\" \"Ptám se, jestli si viděl toho vožeru u pódia!\" \"Jóóó, pěkně hráli.\" Prostě hluchota, chrapot a rudý oči. Ale tak to má ze správného koncertu vypadat, ne.


Naja
21. 05. 2002
Dát tip
Nahodou ty texty bych rekla, ze Kabaty docela chakterizujou. Je to takova normalni pohodicka ... .

Prostě normálka... A ty texty by se taky daly určitě vybrat líp...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru