Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Chtění

22. 05. 2002
2
0
937
Autor
Roll

Kolikrát

snažil jsem se srovnat.

Věci na stole,

na zemi i

na stropě.

Vzal jsem je do rukou

a ztěžkly.

Proč?

Proč nechtěly?

(ne, nešly).

Z tvrdého dřeva věcičky si pořídil jsem.

Dřevo netaje!

Shoří!

A stejně,

po kolena v něm se brodím,

brečím, naříkám

a přece chodím.

Vždyť,

co když povolí,

změkne,

roztaje.

(ale neshoří!

tím se jen popel rozpráší!)

Lístek na něm vyraší

pak druhý,

třetí.

Celé se promění.

Kouzlem

 nebo z lásky

a tam, kde byly předtím vrásky

bude květ.

Pro mě jen,

jen pro můj svět.


Prokletí
27. 05. 2002
Dát tip
Blééééééééééé!!!! Proč to HNUSNÉ zarovnávání básní na střed? Eeee, nerad!!! K tomu stjená výhrada na "skororýmy" jako Ely, ale ta vyšší obraznost vůči tématičnosti mi nevadí, i ta je důležitá m.

bogart
22. 05. 2002
Dát tip
Mám pocit že tam je ne dost zdůrazněno, co tím máte na mysli: určitě nejde jen o dřevařský závod nebo dílnu... Možná je chyba ve mě, ale nevím, o čem by to hlouběji než v první rovině mělo být.

bogart
22. 05. 2002
Dát tip
jo tak - možná jde o ten pocit ve snu, když se nemůžete pohnout a musíte utíkat - apod. Pak ale souvislost s vnějším světem, který klade podobný odpor musí být mnohem zřejměji vyjádřená.

bogart
22. 05. 2002
Dát tip
jde totiž o zcela konkrétní pocit a souvislost (starší básníci by to nazvali námětem "obrazu" - teda Chtění, sen o zdřevěnění těla a odpor světa proti Vám.

Albireo
22. 05. 2002
Dát tip
Líbí se mi, vyvolává takovou nezvyklou náladu.

Elyanne
22. 05. 2002
Dát tip
Vůbec nelíbí. Nevidím v tom žádnou hlubší myšlenku. Nemyslím si, že se sem hodí ta inverze, mimo to mě děsí, že ač je to báseň nerýmovaná, objevují se v ní rýmy: brodím - chodím, rozpráší - vyraší, lásky - vrásky, květ - svět... Ale těch bych se polekala i v rýmované básni...

Fée
22. 05. 2002
Dát tip
To je zvláštní, mě se zas blíbí.............moc, nějak se zaryla hodně hluboko, ani snad nevím čím to............. a :o)*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru