Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Chutí nechutí

11. 10. 2021
9
11
281

„Vytiahla som si tie cestoviny s cukinovou omáčkou. Tie trubice som odtiaľ vybrala. Omáčka bola dobrá.“

„Ty asi nemáš rada pene. Deckám to veľmi chutilo, myslela som, že aj ty si pochutíš. Pene sú z tvrdozrnnej pšenice, je to semolinová múka, považujú sa za najkvalitnejšie.“

„Mne sú už na pohľad protivné také veľké trubice.“

„Tak si ich vyhodila?“

„Čoby. Poobede som si ich pokrájala a zjedla.“

Stavím sa, že si si na ne dala marhuľový lekvár.

***

„Vytiahla som si paprikáš. Uvarila som si do neho vrtulky. Radšej by som mala halušky.“

„Prečo si si nezohriala halušky?“

„Lebo nemám.“

„Nemáš halušky?“

„Už dávno.“

„A prečo si mi to nepovedala, keď si mi diktovala, čo potrebuješ?“

„Lebo som sprostá.“ Alebo sa hanbíš priznať, že si ich už zjedla.

„Dobre, mami, tak si píšem aj halušky.“

„Vieš čo, ale ani som neni hladná. Idem jesť len preto, že to treba. Niekedy sa vyslovene na to jedlo teším, teraz mám obdobie, že mi nechutí.“ Je pol jedenástej.

„Ani večer ti nechutí?“

„Včera som mala na večeru tie vrtulky s boloňskou omáčkou a dve zemiakové placky. Najskôr som si usmažila jednu a potom si hovorím – ale nebuď lenivá! Tak som si spravila ešte jednu.“ Z dialýzy si prišla o šiestej, telefonovali sme minimálne pol hodinu. Predpokladám, že si večerala  o siedmej. Po takejto sýtej večeri by som ani ja nemala chuť na obed o pol jedenástej!

***

„Taká som sprostá. Mohla som si pár laskoniek do špajze odložiť, schovať. Ale nenapadlo ma, že mi zožerú celú krabicu,“ podáva hlásenie o nedeľnej návšteve syna a vnuka mama.

„Odkiaľ si mala laskonky?“

„Bola som im kúpiť volačo sladké v malom obchode, Betka mi strážila chodítko.“

„Ty už nemáš nič na ponúkanie?“ Kúpila som jej krabičku ovsených keksov bez čokolády, krabičku s čokoládou, tri tvarohové buchty, tri lekvárové. Suseda jej doniesla na tanieriku slivkový koláč, Betka štrúdľu.

„Aaaale, tie keksy im moc nechutili.“

„Tak ti ich nemám kupovať?“

„Ale tie s čokoládou im chutili! Tie mi kupuj! Veď ja si potrebujem po obede niečo chrumkať...vlastne aj večer,“ dodá, keď si uvedomí, že je pol deviatej a ja počujem v telefóne, ako chrumká a rozpráva s plnými ústami. Doháňa, čo nezjedla, kým tam boli chalani, aby Julko nepovedal, že veľa zje.

„Laskonky ja nemám rada. Sú moc sladké. Tebe nie?“

„Teraz už aj v továrni dávajú menej cukru. Naozaj neboli moc sladké.“ Hm. Odkiaľ to ty vieš, keď ti všetky zožrali?

 

 


11 názorů

gabi tá istá
11. 10. 2021
Dát tip Gora, blacksabbath

black, mama keď si má vybrať medzi rezňom a koláčom, tak berie oboje

Gora, vďaka za dôveru, v tejto oblasti som roky trénovaná Petrou aj mamou :)


Gora
11. 10. 2021
Dát tip

Mohla bys s přehledem pracovat jako psycholožka, gabi. Nic se před tebou nedá utajit:-)


já ze všeho sladkého mám nejraději řízek:-)))).....ále.....je dobře, že mame chutí:-)))))


gabi tá istá
11. 10. 2021
Dát tip annnie

čau ségra :)


annnie
11. 10. 2021
Dát tip

Tak je to stoprocentní: je to MOJA mama - a chuť k jídlu mám po ní :) Chjo... Tip a.


Hanka, je to zábavné, počúvať ju, ako sa sama chytá do pasce...kedysi som sa pýtala chalanov, čo im mám k mame kupovať...nič! sladké je nezdravé,my to nechceme, ale keď nám to dá na stôl, tak zjeme :)


8hanka
11. 10. 2021
Dát tip

:)

neviem, prečo si mamy  myslia, že musia držať pózu -  im nechutí, oni nezjedia...

aké by bolo pekné, keby na rovinu povedala, veľmi mi sladké chutí, všetko sfúknem, čo donesieš, musím si ísť ešte aj prikúpiť...

moju mamu som učila, aby sa nebála povedať, mala som radosť, keď jej niečo chutilo, čo už z toho života na nemohúce kolená mala...

mamy núkajú, deti jedia, často viac, ako by chceli, len aby urobili mame radosť a nakoniec to nie je dobre, veď  všetko zožrali:)))


Kočkodan, aj Filipovi sa málo ušlo, Julko jedol, ako keby s niekým súťažil, povedala mama...čudujem sa, že im chutilo, keď im visela na perách :)


Kočkodan
11. 10. 2021
Dát tip

Možná přece jen nebyla laskonková žravost obou pánů stoprocentní... (komentář píšu s prázdnou pusou)


páči sa mi, bixley, ako sa maskuje - pre chalanov a potom sa preriekne a povie - zožrali mi :)


bixley
11. 10. 2021
Dát tip

Nojo, mama má cuť k jídluvlastně pořád...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru