Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Požírači duší

14. 12. 2021
4
11
383
Autor
Douger

Už dlouho jsem nepsal

a možná už ani nevim jak vyklepávat do klávesnice duši.

 

Snad jsem ji neutopil ve zbytečně rozvitých souvětích 

- čím znuděnější čtenář tím lepší právník

čím úmornější případy tím větší úspěch

čím méně radosti tím více obdivu

- všechno na papíře

s dokonalým formátem

co mi zrevidovala asistentka.

 

Nad spisy sedím každým dnem ohnutější

než pravda v jejich nitru

a nevím, jestli jsem neohnul i tu svou.

Hůř se mi dýchá

tonu v ohybech paragrafů

požíračů duší.

 

Jednou nezbude víc než jméno na hlavičkovém papíru.


11 názorů

Alenakar
31. 10. 2022
Dát tip

Pokud to beru jako určitý odstín dekadentní tvorby, mohu to akceptovat, pokud bych to brala jako životní postoj, raději bych vycouvala...  Tip.


Douger
17. 12. 2021
Dát tip

Kočkodane, tak to mám velkou radost.


Kočkodan
17. 12. 2021
Dát tip

 

Já jsem se u tvého dílka rozhodně nenudil.


a jo, taky se mi dostávají na stůl rozsudky a pod. jako průvodní papíry klientů, kterým soud napařil povinnou terapii.... máš pravdu, těžkopádné, nepřirozené, ....


Douger
15. 12. 2021
Dát tip

Radovane, díky, že ses zastavil. Tím znuděnějším čtenářem narážím na těžkopádnost právního psaní, ti "nejlepší" občas dosahují téměř nečitelnosti (ale chvála těm, kteří se snaží naopak lidsky, to ve mně zanechává naději ve chvílích beznaděje). Radost a obdiv je čistá narážka na čas, po který se nad spisy hrbím. Vždyť čím víc času hrbením zabiju, tím lepší budu právník a čím lepší budu právník, tím víc mě čeká obdivu. Matematiku mám u své profese zvládnutou, jen ne to krocení duše, občas se vzepře a pak třeba napíše tohle.


sem tam něco nevím - třeba proč platí: ale atmosfétu "těžka a deformace" to má

čím znuděnější čtenář tím lepší právník

čím méně radosti tím více obdivu


Douger
15. 12. 2021
Dát tip

Annie, jsem rád, že Tě báseň zaujala. Safiáne, díky za kritiku. Jsem rád, že alespoj rozjezd zaujal. 


Safián
14. 12. 2021
Dát tip

Zajímavá báseň, osobitá. Autor ji pěkně rozjel a najednou, jakoby nevěděl jak skončit, použije neutrální verš. Škoda.


annnie
14. 12. 2021
Dát tip

To se mi hodně líbí. Autentické, civilní, posmutnělé...

Písmák je věčnej - tohle tu po tobě zbude na věky :)

Tip a.


Douger
14. 12. 2021
Dát tip Gora

Díky, Goro, za Tvůj čas i kritiku!


Gora
14. 12. 2021
Dát tip Douger

První sloka je spíš obecnější, poslední (co mi zrevidovala) bych asi do strofy nedala anebo nahradila co.

Víc mi sedla silná druhá strofa od: Nad spisy...kde by podle mého nemuselo být sloveso tonu... jinak dobré...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru