Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Revidentka

05. 03. 2022
14
15
367

Zaťovi traja žiaci neprišli, skončil v práci výnimočne skoro. Zbalila som tašky a vyrazili sme k mame. Prišli sme za svetla. Po prvýkrát v živote sme počuli: „Tak zavčasu? Ešte som vás nečakala.“ Všetci vždy chodíme so západom slnka.

Vykladám veci do chladničky, do mrazáku, na stôl v kuchyni. Mama nakukne: „Nechaj tak, ja si to potom vyložím!“

Nekomentujem. Rozmrazilo by sa to. Chápem. Potrebuje ísť do obývačky za mladými, ale aj mňa by chcela mať pod kontrolou. Snažím sa rýchlo, vchádzam do izby.

„Gabika, vyzleč sa!“ napomenie ma prísne.

Čo sme u doktora?

Zmätene pozriem na dcéru.

„Čo si mám vyzliecť, mami? Veď si hovorila, nech Hane nevyzliekajú svetrík, že tu nemáš až tak teplo.“

„Tú bundu si daj dole! Takto vyzeráš jako na odchode!“

„Babka, to má mama len takú tenkú trigovicu,“ zastane sa ma dcéra.

„Ale šak som ju videla, že takto vystúpila z auta!“ nevzdáva to mama.

„Mala som čiernu zimnú bundu. Tú som si zavesila v chodbe na vešiak,“ vysvetľujem.

Trigovicu si aspoň rozopnem.

„Predstavte si, ten Kolár ma pozná. Minule sa ma pýta – vy ste robili v banke? Áno, hovorím mu, jako to vy viete? Chodili ste k nám na previerky zásob. A pritom je to taký ťutenko, tichučký a on si toto pamätá. Že hneď ako počul moje meno, vedel, že som to ja,“ zažiaria jej oči, stúpne sebavedomie. Zasa je revidentkou štátnej banky československej.

„A on kde robil? V ktorom podniku?“ zaujímam sa.

„Šak som sa ho ani neopýtala. Že tam robil vedúceho skladu.“

„V OSP?“ skúšam. Podnikov, kam chodila na previerky, bolo viac.

„Iste tam,“ zamyslí sa. „Hana, poď trochu za mnou!“ zažiada sa jej.

Malá si s tatinom kreslí za malým stolíkom, kúsok od nej. Pozrie na ňu a nič.

„Veď sa mi zdalo, že sme už kamarátky!“ skúša mama ďalej.

Haňa otočí dlane dohora a povie, čo jej napadne: „Ja som tu neni zvyknutá, vieš?“


15 názorů

kvaj
06. 03. 2022
Dát tip

Ok.


Renáta, v našom meste sme rozdelení na dva tábory - jedni nosia trigovicu, iní mikinu, je to to isté

kvaj, vďaka za postreh, idem tam doplniť nejaké sprievodné vetičky, nech je to zrozumiteľnejšie


kvaj
06. 03. 2022
Dát tip

Chvílemi sice nevím, kdo co komu říká, ale atmosféra příběhu se mi líbí. Docela si to představuji.


bixley
05. 03. 2022
Dát tip

Další nové slovo trigovica! Dnes je mama nějaká vstřícná... A Hanka to s ní umí.


Mně se to říká, když už fakt nic nemusím. Jsem nejstarší žena klanu:-)


kiežby som to dokázala ako Haňa! :)


Není nutno stále plnit každé přání. Mnohdy funguje dělat, že neslyšíš. Nebo jako ta malá. Ta je kouzelně svá.


presne tak, Luboš, ja viem, bolo to od mňa podlé, ale ty mi odpustíš


Kočkodan
05. 03. 2022
Dát tip

Gabi, pokud bys v mém případě zapojení hmatu nedovolila, tak je to vlastně jedno, jestli přede mnou stojíš nahatá nebo v hubertusu...

 

(Veď vieš, já nemám tak skvělý zrak ako Sjúzn, která vidí trigovicu i pod zimní bundou.)


Luboš, ak by to aj teba potešilo, vyzlečiem sa...ale pozor! nedotýkať sa ! smejem sa


Kočkodan
05. 03. 2022
Dát tip

„Gabika, vyzleč sa!“

Snad aspoň trošku oceníš, že se vší silou snažím hrát na gentlemana a onu větu (takmer) nekomentuji. ;-)


revírník
05. 03. 2022
Dát tip gabi tá istá

Haňa diplomatka.


annnie
05. 03. 2022
Dát tip gabi tá istá

Haňa je nádherně svobodné dítě. A ty na tom máš velkou zásluhu. Krása. Tip a.


pravdaže, sme


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru