Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBouře
Autor
Gora
Lipenská bouře umí rozdrtit
pramici žebroví…
Sám na loďce vprostřed jezera
spíš, přihýbáš si anebo sčítáš
furiantské geny
svého otce a dědů
a já u břehu jen
šlapu vodu, po větru
zaříkávám blesky.
43 názorů
Hezké. A ten styl/volba slov mě vrací někam do minulosti - jako bych četl něco od Nezvala nebo tak... ;)
Evi, tvá příhoda mě hodně zaujala... ano, někdo je flegmatik /nebo si věci tak nebere/ a jiný se bojí i za něj... díky!
tip a niečo mi to pripomenulo
Kedysi sme bývali v dome s rovnou oplechovanou strechou. Keď fúkali vetriská, ten plech strašne buchotal. Mali sme spálňu rovno pod tou strechou, ale mne to nejak nevadilo. Až kým môj muž nezačal teoretizovať o katasrofických koncoch takýchto udalostí. Povysvetľoval mi, že ako je to nebezpečné, keď sa plech trošku uvoľní, vietor sa dostane podeň a uvoľní ďalšie ukotvenie, a potom aj celú strechu. Odletí.
Bola som spočiatku úplne pokojná, a ukľudňovala som ho. Lenže ukľudniť sa nedal a ešte pritvrdil. Zdôvodňoval, že obavy sú namieste.
A potom zaspal. Pokojným, hlbokým spánkom. A ja som vystrašená niekoľkokrát v noci s baterkou obiehala okolo strechy, či sa už niekde plech neuvoľňuje.
Na rozdiel od môjho muža som ani oko nezažmúrila.
blacksabbath
22. 08. 2022Krátké, stručné, výstižné....šlapu u břehu a zaříkávám s tebou..*/**********
Před pár lety bych ještě určitě byla na té loďce uprostřed jezera. Dnes sedím na břehu s máchovským dalekohledem. Tip.
Já bouřky miluju odmala a bubnování deště, vždycky utíkala ven. Teď děláme střechu, poslouchám a přemýšlím, jak moc mokré budou zdi. Kam až. Ale láska zůstává. Tatínka kdysi honil kulový blesk. Mám ráda myšlenky lidí, někdy. Zaříkávač blesků, proč ne...
momentálne sa modlím za dážď a veľmi opatrne. Pretože čo keby ma niekto vyslyšal.
Zajímavá situace... takový skoro filmový obrázek. Kacířsky se ptám, jestli dotyčná blesky prosí, aby neuhodily, anebo... :-) Co my víme o těch dvou, že? Víc možností interpretace mě vždycky baví.
Je to poddajné podobenství, dalo by se číst mnoha způsoby, a to se mi líbí. Napadá mě například žena, která čeká doma na manžela, co odešel na bojiště.
Ireno, dramatické a navíc hezky vyjádřený kontrast dvou lidí uprostřed přehrady.
Karpatský knihomoľ
21. 08. 2022vydarené, len výraz furiant som si musel doštudovať
Chlap je trochu hloupej vždycky,
furiantství přežene-li,
chválil by i Stroupežnický,
ta nádoba chlípná,
volné verše něžné ženy
z domu blízko Lipna. (mrk)
Mám ráda hutné stručné verše, v těch tvých jsou emoce, dramatické atmosféra. moc pěkné
Pěkně ti to šlape, správně volená slova, smysl, pokud není irelevantní, mi však uniká
Zminimalizovaný dramatický příběh vyjádřený několika verši. Moc se mi líbí.