Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

TD - Ve špatném světě

25. 09. 2022
17
12
268
Autor
supizmus

V únoru mu bylo deset let.

Říkají mu:

"Vstávej!"

"Umejt krk!"

"A kafe!"

"Máš úkoly?"

Má úkoly. Vstává. Myje si krk. Pije kafe. Jí, aby vyrostl. Učí se, aby z něho něco bylo.

V únoru mu bylo deset let. Jenomže teď je září. Říkají mu: "Vstávej!" Ale on zrovna snil o dalekých zemích, pralesech plných života a východech slunce nad oceánem. "Umejt krk!" Jenomže voda je tak strašně obyčejná, bez chuti, bez vůně. "A kafe!" Ale on pije čaj. S medem. "Máš úkoly?" Každý máme nějaký úkol.

Má úkoly. Obtěžují ho, brání mu rozvíjet vlastní iniciativu. Vstává. Je konec snění a šedivá skutečnost zase vítězí. Myje si krk. Tak rád by si jej myl v rozlitých řekách Střední Ameriky. Pije kafe a myslí při tom na čaj. Jí, aby vyrostl. Ačkoliv vyrůst nechce. Učí se, aby z něho něco bylo. A přitom tiše umírá to, čím je.


12 názorů

Janina6
28. 09. 2022
Dát tip

Parádní zkratka.


bixley
26. 09. 2022
Dát tip

Stručné, ale výstižné.


... a co teprve chudáci rodiče? :)

pěkná úvaha procitajícího chlapce, vadila mi v textu jediná věc - slovo "iniciativa", zní tady tak cize...


Abakus
26. 09. 2022
Dát tip

sny umierajú nad ránom. Mne sa  táto "miniatúra" páči.


K3
25. 09. 2022
Dát tip

Tenhle velmi obsažný text mě ťal do živého. Má pár řádků a přitom je v tom strašně moc. Děsně smutný konec klukovské touhy. Z příspěvků k dnešnímu TD mě tohle minimalistické dílko nejvíc zaujalo, přímo dotklo. Proto dávám tip.


Aru
25. 09. 2022
Dát tip

sny umřít nesmějí!!!!!!! :)


Kočkodan
25. 09. 2022
Dát tip

Na rozdíl od něj a jeho úkolů mě přečtení tvého dílka vůbec neobtěžovalo. ;-) 


blacksabbath
25. 09. 2022
Dát tip Aru

vylít kafe a udělat si čaj.....něco odletí - něco přiletí.....důležité je nepotlačovat křídel rozpětí!!!!


Alegna
25. 09. 2022
Dát tip

Sny umírají tiše a bolestně, ale naštěstí se rodí nové


Gora
25. 09. 2022
Dát tip

Moc povedená variace na dané téma, supíku!


Jamardi
25. 09. 2022
Dát tip

Není špatné, když něco umře. To by mu pak bylo celý život deset let. :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru