Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sicherka

25. 11. 2022
1
0
155
Ako vidno, kapitalizmus a rodiaci sa digitálny gulag nás oberajú o istoty.

Tie je potrebné prinavrátiť.
Treba teda rozbehnúť hnutie Sloboda a Istota, skrátene Sicherka.
Členovia tohto rodiaceho sa hnutia majú vždy a všade na klope kabáta, na tričku alebo inde na viditeľnom mieste pripnutú sicherku. Zapínací špendlík, symbol punkového hnutia.
Je to pomerne nenápadné a predsa viditeľné.
Ľudí, ktorí milujú slobodu je údajne len asi desať percent, avšak som si istý, že hnutie Sicherka bude nakoniec ďaleko početnejšie.
Ak by som si to nemyslel, nebol by som člen tejto siete.
Členovia hnutia Sicherka sa môžu na seba v električke, alebo v supermarkete spontánne usmiať, alebo sa pozdraviť pozdravom Som sicher. Odpoveď na tento pozdrav je: Aj ja Sicher.  Tento pozdrav pripúšťa odchýlky od normy, lebo sieť Sicherka nie je vo svojej podstate  dogmatická.
Podstatné u členov Sicherheitu je, že sú ochotní si v rámci možností pomôcť a byť ochotní nechať si pomôcť (čo vôbec nie je samozrejmosť.)
Hnutie Sicherka vzniká ako odpoveď na narušené medziľudské a susedské vzťahy. Jednotlivé Sicherky (členovia hnutia) sú kryté vierou vo Stvoriteľa (nech je To Ktokoľvek, alebo Čokoľvek), alebo jednoducho vierou v Humanizmus á la Chmelár.

Členovia tejto distribuovanej neblockchainovej siete by si mali zaobstarať PMR alebo CB zariadenie na lokálnu komunikáciu.
Ak má niektorý člen Sicherheitu problém, jednoducho sa obrátu na ulici na okoloidúcu Sicherku a ak je problém akútny, zavolá cez vysielačku, kde načrtne o aký problém ide a niektorá Sicherka mu odporučí Sicherku, ktorá s tým vie pomôcť, ak nevie pomôcť sám.
Členstvo v Sicherheite je záležitosť cti a ak niekto sklame, ostané Sicherky sa to dozvedia a už mu viac nepomôžu. Možno.
Vravím možno, lebo každá Sicherka sa vyznačuje pomerne veľkou mierou súcitu a schopnosti odpúšťať.
Informácie sa medzi Sicherkami šíria spravidla sponánne  od Sicherky ku Sicherke, takže, ak by v rámci Sicherheitu vznikla napríklad potreba vlastného platidla, tak sa to o chvíľu dozvedia všetky Sicherky.
Sicherky bude ťažké rozobrať ako domino, pretože ak si ľudia navzájom anonymne pomáhajú, nie je pre to žiaden dôvod.
Nehovorím, že Sicherky nemajú nadväzovať priateľstvá, ale je to dosť nebezpečné pre bezpečnosť siete:)
Sicherheit sa postupne rozšíri zo Slovenska do celého slovanského sveta a odtiaľ možno aj do sveta, ktorý vyznáva hlavne moc  a peniaze.

 P.S.: Prosím Vás, pripnite si tie Sicherky, toto nie je aprílový žart ani  l'art pour l'art !

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru