Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

---den 037---

08. 06. 2002
5
0
870
Autor
Máslo

máslo.cz

Lidé chtějí být šťastní. Proč vlastně? A co tím myslí? Zdá se mi, že společnost si definovala "být šťastný" asi jako "mít velký dům, rychlé auto, hezkou ženu/manžela a zdravé děti". Jenže to znamená, že výrok "každý přece ví, že kdo má velký dům, rychlé auto, hezkou ženu či manžela a zdravé děti, je šťastný" můžeme bez ztráty významu převést na "každý přece ví, že kdo je šťastný, ten je šťastný". Je to čistá pravda a nic než pravda. Ale k ničemu nám to není. Ta věta neříká vůbec nic. Její informační hodnota je nulová...

Před pár desítkami let někdo napsal počítačový program, který dokázal vytvářet stále nové a nové tautologie - výroky, které jsou nutně vždy pravdivé. Velmi jednoduchým příkladem je třeba výrok "buď platí A, nebo neplatí A", ale jiné tautologie jsou mnohem složitější a na první pohled se nedají vůbec rozeznat. Ale zpátky k programu - ten vytiskl tisíce stran čisté pravdy. A protože nikdo nevěděl co s tím, pravda a posléze i sám program skončili v popelnici a na smetišti.

Pozor! Informační hodnota čisté pravdy je nulová! Chcete být šťastní? Chci být máslo. Chcete být máslo?


Rákos
07. 09. 2002
Dát tip
Pokud pravdu znám, je její vypovídací hodnota totožná s vypovídací hodnotou mé osobnosti. Moje osobnost se na Písmáku ovšem projevuje bohužel pouze žvaněním ...

Toxman
10. 06. 2002
Dát tip
Pokud "pravdu" známe, je skutečně její vypovídací hodnota (téměř) nulová. Chtěl bych také "znát pravdu"... :-)

Happy
10. 06. 2002
Dát tip
Dobrý. Pravda se jeví jako nástroj v rukou lásky či nenávisti. Anebo másla :o))) [*]

Vojtek
10. 06. 2002
Dát tip
Pravda visí z okan divadla.... *!

Rákos
08. 06. 2002
Dát tip
trochu to připomíná začátek od trainspottingu :)

Radost
08. 06. 2002
Dát tip
a televizi se zkurvene velkou uhloprickou informacni hodnota logicke pravdy je nulova... co se tyce zivotni pravdy - pravdy o zivote a skutecnosti, co se tyce reality a stesti - to je neco jineho nma druhou stranu - prakticky vse je iluze

Wopi
08. 06. 2002
Dát tip
chci být máslo

Krel
08. 06. 2002
Dát tip
konec dobrej, všechno dobrý:-))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru