Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nový Písmák - skoro hotovo

21. 03. 2023
4
104
2395
Autor
Olda

Skoro hotové, je možné používat: https://novy.pismak.cz/dilo/540484/

 


104 názorů

dadadik
před 11 měsíci
Dát tip

... a nebo :)


Delfín
před 11 měsíci
Dát tip

Ad dadadík: Nebo nás chce Olda přimět, abychom jen mechanicky nevkládali, ale i přemýšleli nad tím, co děláme. Mimochodem, často mi inspirací byla asociace, reagující na cosi odlišného. Mám tu třeba Rozverná opičí čtyřverší, kdy původně to byly komentíky na divosku_jaju z literu. (Bezva holka se smyslem pro humor!) Jen jsem doplnil podobná čtyřverší o opičkách, které ona tam neměla.

A jedno z nich je založeno na jisté asociaci:

Potkal jsem vám časně zrána

tvora zvíci paviána!

Tváře měl dost pobledlé,

byl to soused odvedle...


dadadik
před 11 měsíci
Dát tip

Delfín - je to tu tak vymyšlený asi poto, aby se lidi trénovali v čemkoliv jiném, než ve psaní.. no :)


Delfín
před 11 měsíci
Dát tip

Dadadík, vřelý dík!

Už jsem to sám taky objevil. Tak to bývá vždycky! Pro oči jsem to neviděl, asi jako když koncentruješ pohled na špici svého nosu a pak ti náhle překáží ve výhledu. (Ostatně se to dostalo i do rčení!) Člověk je raněn slepotou a já jsem navíc sova. ;-) 


dadadik
před 11 měsíci
Dát tip

Delfín - zadej moje díla a pak upravit,, je to jednoduchý


Delfín
před 11 měsíci
Dát tip

Mám takový dotaz! Jak se tady teď dostanu k editaci svého dílka? Psal jsem název na mobilu, už pozdě v noci a přehlédl překlep. Ona jsou ta písmena na dotykáči vedle sebe a ta klábosnice malá, s tlačítky blízko sebe.


gabi tá istá
před 11 měsíci
Dát tip

Čo urobíme, Danny? Spíšeme petíciu? :)


Danny
před 11 měsíci
Dát tip

mně zase hodně záleželo na sbírce "brain dumps" - takhle je rozhozená mezi díly


gabi tá istá
před 11 měsíci
Dát tip Gora

Prosiiiiim, nešlo by vrátiť zbierky? Na zbierke Mamoviny mi extrémne záleží. Mám ju rozsypanú medzi množstvom textov, neviem, ako ju znova poskladať.


Gora
před 11 měsíci
Dát tip

Jasně, Delfíne, stále jsem to já:-)) a snad ti mé poznatky k něčemu jsou. Už to, že jsi po měsíci zde, je úspěch.


dadadik
před 11 měsíci
Dát tip

Jo tušila jsem, že jakýsi omyl :)


Delfín
před 11 měsíci
Dát tip

Dadadík: Tak sorry! Já podle jména Gora vpravo myslel, že to snad má další alternick jako měla při zadávání těch soutěží! Já když psal na stránku písmáku na FB, že nevím, jak se přihlásit, když mi to hlásilo chybné heslo, ať jsem je vepsal ručně či použil to aut.vložení z mobilu, tak mi odpovídala ona! Já myslel, že tam chodí i admini. A znovu jsem se ptal, když jsem nemohl najít ty své možnosti. (Zelené tečky jsem si nevšiml, zakryl jsem si ji na mobilu palcem a pod 3 čárkami ani pod trojtečkou ve svém profilu jsem to nenašel a brko či Písmák mne hodí jen na nové autorské přírůstky.) ;-)


Delfín
před 11 měsíci
Dát tip kadeřavá

Ad kadeřavá: Když klikneš na "Dát tip" u komentáře, objeví se za tím fajfka. (Pozor, můžeš jich nechtěně nasekat i víc a to i u sebe jako já, když jsem z mobilu zkoušel *.)

Hvězdička u kohokoli tě pošle nahoru, kde je nejnovější komentík! (Teď se řadí vzestupně!) :-)

Jména zde jsou proklikávací a pošlou tě na profil. Zelená tečka vpravo od těch 3 čárek zde či v libovolném profilu skrývá vždy hledanou nabídku pro tebe (vkládání, zprávy etc.)

Kliknutím na brko či nápis Písmák vlevo v záhlaví tě pošle na nejnovější dílka zde. :-)

Jen tu už asi nejde editovat či mazat, cos psala do komentáře jako dříve těch 15 minut. 

Hezký víkendík! :-)

 


dadadik
před 11 měsíci
Dát tip kadeřavá

Kadeřavá - dát top k dílu, klik na tu hvězdičku a když chceš uvidět kdo dal tip, či jestli jsi dala ty sama, proklikni to  - více - a tam je seznam tipů

jinak klik na hvězdičku u kritiky a mělo by to být vidět, když ne hned, tak ta chvíli :)


Delfín
před 11 měsíci
Dát tip

Ad vesuvanka: Jani, ona je nabídka možností skryta pod tou zelenou tečkou vpravo od té trojčárky, pod kterou jsem to hledal já! Klikni na tu tečku...A tipovat komentík lze kliknutím na "Dát tip!" Objeví se za tím fajfka a můžeš jich tam nasekat i víc a to i u sebe, což se mi nechtěně taky stalo. A komentíky tu někdo ořezává...:-)


dadadik
před 11 měsíci
Dát tip

Delfín - cože? Jsem ti psala na fejsu? Komuže? :)


Delfín
před 11 měsíci
Dát tip Delfín

Ad dadadík: Tak jsem hledal ten tvůj "zobáček", jak jsi mi psala na fejsu a ona to je ta malá zelená tečka!


kadeřavá
před 11 měsíci
Dát tip

Vysvětlií mi někdo hvězdičku a  dát tip nad komentářem ? Když na ni kliknu tak vúbec nevidim žadnou reakci.No ale asi jsem celkově na tento způsob komunikace stará mám v tom guláš nevim jak odpovědět na komentář a vlastně po chvili se na to vykašlu ať neztracim čas.Budu sem nejspíš chodit jenom čist :-)


dadadik
před 11 měsíci
Dát tip Gora, Delfín

Delfíne z mobilu to jde, jakožto všecko, co je tu teď možno :)


Delfín
před 11 měsíci
Dát tip

Tak se mi nějak konečně podařilo otevřít aspoň tady to okno pro komentování. Jen pořád nemohu přijít na to, jak budu vkládat dílka. Nebo je to už taky nemožné z mobilu jako na litwebu?!


Jamardi
12. 04. 2023
Dát tip

Aha, teď jsem to pochopila. Opravdu tam ta tabulka je. Sbírky jsem založila jen cvičně, chtěla jsem to vyzkoušet.


Ja viem, Aru, to bol len taký výkrik do tmy 


Aru
06. 04. 2023
Dát tip

není zač gabi, to netuším, nejsem správce


Aru, veľká vďaka! Podarilo sa všetko zmeškané nasúkať do zbierky. Len mi povedz, prečo to, čo bolo tak jednoduché, musí byť teraz komplikované?

Obzvlášť ti ďakujem za trpezlivosť s nami, menej chápavými. Bez teba by sa mi to nepodarilo.


Aru
06. 04. 2023
Dát tip

je to tak složité, protože chybí to tlačítko co bylo v lištách, jinak to nyní nejde


Gora
06. 04. 2023
Dát tip

Díky, Aru, za instrukce... na mne dost složité, ael vyzkouším.


Aru
05. 04. 2023
Dát tip

je tam adresa odkazu ( https://www.pismak.cz/index.php?data=editcoll&id=0000 )  jak upravovat stávající sbírky, stačí místo těch čtyř nul zadat číslo té existující sbírky, která má být upravena ;)

po vložení adresy vyjede tabulka, kde lze sbírku upravit, vložit, nebo odebrat texty


Gora
05. 04. 2023
Dát tip

Díky, taky jsem se na to dívala, nezvládnu však upravit již založené... ale výhledově zkusím aspoň založit novou na prózu. Jen aby tam šlo pak přidávat díly.


gabi tá istá
05. 04. 2023
Dát tip Alegna

Vďaka, Aru, založiť novú by som podľa návodu zvládla, ale povkladať texty do existujúcej neviem


Aru
05. 04. 2023
Dát tip

Goro, gabi, u Zoroastera je návod i na vkládání do sbírek ;)

 


Gora
05. 04. 2023
Dát tip

sbírky mi moc scházejí... ani na odkazu, který zde proběhl, se mi nedařilo je jakkoli upravovat...


starý bol dobrý, kým sa dalo vkladať do zbierok a nebolo treba sa každých desať minút prihlasovať

vrrrrrr


oran
04. 04. 2023
Dát tip Danny, Aru, Lerak12, K3

jaký je důvod ke změně?


dadadik
31. 03. 2023
Dát tip

Alegna, dík, o tom jsem něco tušila už dřív, ale stejně tomu nerozumím... ale vůbec :)

ale myslím to není důležitý, co já


dadadik
31. 03. 2023
Dát tip

Alegna, dík, o tom jsem něco tušila už dřív, ale stejně tomu nerozumím... ale vůbec :)

ale myslím to není důležitý, co já



Aru
31. 03. 2023
Dát tip Alegna

nemám otvírací okno, můžu použít dveře? :D


vesuvanka
30. 03. 2023
Dát tip Jednapoetka, Alegna

Jednapoetka, tak jsme na tom s novým Písmákem stejně, nemohu vkládat nová díla, tipovat ani psát komentáře... Snad nám někdo pomůže, a předem děkuji.


Jednapoetka
29. 03. 2023
Dát tip

Na Novém písmáku mi nejde tipovat a vkládat příspěvky k dílům. Pomůže mi někdo? Děkujuu...


dadadik
29. 03. 2023
Dát tip

zatím jsem nepochopila, proč nový písmák...asi to tu málo sleduju

 


vesuvanka
24. 03. 2023
Dát tip

Na novém Písmáku mi nechodí ani avíza...


vesuvanka
24. 03. 2023
Dát tip Gora, Karpatský knihomoľ

Zde na starém Písmáku se musím také pořád přihlašovat. Na novém jsem přihlášená, přihlášení přešlo ze starého, ale nic na něm bohužel nemohu dělat - tipovat, psát komentáře ani vkládat díla...


Danny
23. 03. 2023
Dát tip vesuvanka

Oldo opravdu ti to nějak divně peče koláčky, na starém písmáku se nyní musím po každém rebootu PC znovu přihlašovat


Gora
23. 03. 2023
Dát tip Alegna, Jamardi, vesuvanka, Janina6, Aru

V NP postrádám /možná se jen špatně dívám/ nějakou "vývěsku", kam by se daly na nějaký čas /v případě soutěží jako Próza měsíce nebo Tématický den/ vystavit upoutávky, aniž by s novým dnem zmizely... a také složku Soutěže, kam navrhuji dát alespoň dvě výše jmenované, aby se daly kdykoli vyhledat. Tedy vlastně "události" s delší trvanlivostí než jeden den...


Gora
23. 03. 2023
Dát tip

ANKETA


Gora
23. 03. 2023
Dát tip

Na NP nevidím možnost připnout i díla namluvená, kterou mezi uživateli proběhnuvší anketa většinově vítala...   

v ukázkách z děl autora jsou gram. chybky, slité předložky s dalšími slovy, vypadá to pak, že je udělal autor...


Luzz
23. 03. 2023
Dát tip Janina6

jo, s tím tipováním komentářů... podobně jako Janina. 

ale to se utřepe... všechno se utřepe... nebojte, zvyknete si.

jen teda - poznámka k mazání profilů: zatímco na starém písmáku to není problém, na novém to nejde, červené tlačítko prostě nefunguje. v  příslušné kolonce je sice uvedeno, že profil bude ihned deaktivován (a kdyby si to autor rozmyslel, tak jej lze nahodit do čtrnácti dnů), ale ve skutečnosti je ten profil pořád viditelný vč. vložených komentářů.

tak jen... že hlásím další bug... i když možná... napadá mě... it's not a bug, it's a feature.


vesuvanka
23. 03. 2023
Dát tip

Jak  jsem tu psala, na novém Písmáku jsem přihlášená, ale nefunguje mi tam tipování, psaní komentářů ani vkládání nových děl. 


Janina6
23. 03. 2023
Dát tip vesuvanka

Právě jsem Karlovu komentáři nasázela 3 tipy bez přihlášení. (Teď jsem se samozřejmě přihlásila, abych napsala tenhle komentář :-)) Jen to hlásím jako "závadu", protože mi to nepřijde úplně v pořádku. Pokud to tedy Olda nezamýšlel schválně, aby kdokoli, kdo si web "zvenčí" prohlíží, mohl dávat tipy komentářům.


K3
23. 03. 2023
Dát tip Olda, dievča z lesa, Alegna

Neházejte flintu do žita. Zvyknout se dá na ledacos. Možná se nám přes počáteční nedůvěru začne líbit.


zzlatý železný, myšlenky jsem měla podobné... ač nápady mě neopouští, po tolika letech jsme už generaci pozadu( šťastnou cestu


zzlatý
23. 03. 2023
Dát tip Jarmila_Maršálová, Gora, gabi tá istá, 8hanka, Delfín

Jsem na Písmáku téměř 16 let, ale už sem moc často stejně nechodím. Na nové nápady už nemám, proto bude nejlepší skončit. Asi i nynější Písmák se pro mě stává "Mizejícím světem". Nádchází chvíle, kdy musím poděkovat všem, co Písmák drží při životě i všem ostatním milým lidem se kterými jsem se tady setkával. Nechci na někoho zapomenout, a tak přeji VŠEM Písmákům hezké jarní dny.


vesuvanka
23. 03. 2023
Dát tip

Já se teď tady na starém Písmáku také musím stále přihlašovat, na novém Písmáku jsem přihlášená, ale nemohu vkládat díla, tipovat ani komentovat...


Jamardi
22. 03. 2023
Dát tip

Mně se také líbí starý písmák. Je přehledný. Jsem pro, aby v novém byla možnost přepnutí na větší písmo a na náhledy děl pro toho, kdo chce, ale aby to všude bylo i bez toho (i v seznamu děl jednotlivých autorů nejen na hlavní stránce). Ohledně písma v prologu se to myslím ještě změní, nyní je tam písmo tučnější než v samotném díle a nejde zmenšit.


presne ako Alegna, stále sa musím prihlasovať, už ma to prestáva baviť


Alegna
22. 03. 2023
Dát tip

Tak jsem odeslala z nového komentář i tip, klikla jsem jen jednou, ale komentář je třikrát, hm, tak nevím.

Myslím, že když je člověk přihlášený na starým, tak je i na novým Písmáku.

Dneska ale po mně chce starý nové a nové přihlášení, i když se neodhlašuju.


Janina6
22. 03. 2023
Dát tip

Po pravdě, zatím jsem dost zmatená, asi si budu zvykat delší dobu. Co mě ovšem překvapuje, je to, jakà "kouzla" se dějí na starém i novém Písmáku... Například dnes jsem se dívala na web bez přihlášení, přitom se mi nechtěně podařilo dát tip nějakému komentáři... BEZ přihlášení! Dokonce jsem dala takhle tip vlastnímu komentáři, když jsem se netrefila, kam jsem chtěla. A na novém Písmáku opět bez přihlàšení vidím svůj profil, jako bych přihlàšená byla. Je to tak trochu děsivé. Matrix.


gabi tá istá
22. 03. 2023
Dát tip Benetka, Gora, Jamardi

mne sa páči starý písmák, nový je ako slavonica, odkiaľ som odišla...keď bude nový hotový, starý zanikne? :(


Alegna
22. 03. 2023
Dát tip Gora

Těší mě, že Písmák bude pokračovat, na nový si snad zvykneme.

Zatím mi v novém nejde odeslat komentář.

Když si dám autorskou stránku, nahoře je velký prázdný prostor a dole není vidět spousta spodních řádků. Musím v pořítači změnit velikost zobrazení, aby byly vidět všechny.

Sbírky se nenabízejí, nebudou?


Alegna
22. 03. 2023
Dát tip

Těší mě, že Písmák pokračuje, na změny si snad zvykneme.

Ale tohle mě trochu vadí, když si dám svou autorskou stránku, nahoře je dost velký prázdný prostor a spodní řádky nejsou vidět, musím si v počítači zmenšit velikost zobrazení, aby byla celá autorská stránka vidět. Nenašla jsem odkaz na sbírky, asi nebudou. 


Alegna
22. 03. 2023
Dát tip geminy

Těší mě, že Písmák pokračuje, na změny si snad zvykneme.

Ale tohle mě trochu vadí, když si dám svou autorskou stránku, nahoře je dost velký prázdný prostor a spodní řádky nejsou vidět, musím si v počítači zmenšit velikost zobrazení, aby byla celá autorská stránka vidět. Nenašla jsem odkaz na sbírky, asi nebudou. 


vesuvanka
22. 03. 2023
Dát tip

Na novém Písmáku jsem se zorientovala, líbí se mně, má větší písmo, což je prima. Jsem přihlášená, ale nefunguje mi tipování a psaní komentářů (modravý formulář,  na nějž nejde nic napsat) a neotevírá se mně formulář pro vložení díla, otevře se jen prolog.


Litarts
22. 03. 2023
Dát tip

Nová forma Písmáku se mi líbí, vyzvedá víc individualitu autora, proti zapadlosti komunity.


to, že aviza z tohoto díla chodí třikrát, je záměr? :o)


nevím, zda pochválit nebo zkritizovat... v každém případě velký dík za letitou práci, pro nás bezplatný chod, údržbu a obsluhu.
Byla jsem odhlášená ze starého, na novém přihlášená nebyla a přesto jsem se tu prvním klikem na písmeno objevila jako přihlášená...

a to ještě nevím, jak a kde se tu "běžným" způsobem přihlásit, nemůžu se najít(( snad se mi časem podaří líp se zorientovat, v každém případě přeju krásné jarní dny, J


Thea v tramvaji
22. 03. 2023
Dát tip Aru

Jinými slovy, vyhlížím nějaký design. Viděl to grafik? Přijde mi to spíš jako pracovní wireframe než jako skoro hotový web. 


Nevím, jestli se mi to zobrazuje správně, je to dost roztahané. Jsem zvědavá na výsledek. 


Diana
22. 03. 2023
Dát tip

Jsem zvyklá na tohoto písmáka. nevím, zda si budu umět poradit s tím novým...


Gora
22. 03. 2023
Dát tip K3

Zkouším, zda lze přidat komentář již z NP...

Oči z grafiky bolí méně /ale světlou modř po celém prostoru bych přivítala/. Ostatní prohlédnu. Jen mám pocit /možná dočasný/, že na starém /dobrém/ Písmáku jsme byli "víc spolu". A pro starší nebo technickými schopnostmi neobdařené autory bude NP oříškem...


Gora
22. 03. 2023
Dát tip

Díky!!


Aru
22. 03. 2023
Dát tip

Goro, je to adresa, stačí ji zkopírovat a vložit do adresnìho řádku, jinak zde ;)



Gora
22. 03. 2023
Dát tip

Prosím, nedal by se někdo znalejší klikací odkaz, můj prohlížeč Oldův odkaz /opět/ vůbec nenašel, a nejsem jediná zde... děkuji.


Aru
22. 03. 2023
Dát tip

věřil bych ti aleši, kdybys nebyl na Písmáku 22 let, je to jako žít v holobytě a tvrdit, že nábytek byl rušivým prvkem :D


Aru
22. 03. 2023
Dát tip

ne, to je fungující literání web, založený 2010, dole je rok, barevné spektrum je tam uděláno přívětivé pro lidské oko, které není uzpůsobeno se dlouhodobě dívat na ledově modrou. já vím, že si lidé za 100 let zvykli přestat dbát na detail a toužit po kráse a říkat tomu, že tak to je moderní, ale mě to prostě nedá a vím, že moje komentáře jsou naprosto zbytečné, že se tím nic nezmění :))


prostě mi vyhovuje neutrální grafika, no. Barvy jen rozptylují od obsahu.


geminy
22. 03. 2023
Dát tip

Aru, to je z doby pravěku internetu? ( odkaz na jiné stránky)


Aru
22. 03. 2023
Dát tip

grafika aleši? myslíš tím oproti starému Písmáku osekané rozhraní a ztrátu barevného rozhraní, typického pro dřívější starý Písmák v tmavě modré? co třeba tohle, jako příklad vlídného uživatelského prostředí s jasnými prvky a dobře zvolenou barevnou paletou ;)


geminy
22. 03. 2023
Dát tip

Zatím mám smíšené pocity. Mě se líbí tyto stránky :). Tak uvidíme.


rozhodně dobrá grafika, nebolí z toho oči.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru