Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

slunce je déšť

29. 04. 2023
20
9
301
Autor
atkij

 

 

v době kdy kvetou trnky a hlohy
hudba včel objímá krajinu v naději

po teplu hlad a vítr tak strohý

jako by zima slov neznala cíl
a dny jsou apríl
slunce je déšť
pučící listy proklamací

ty slíbit léto nedovedeš
přesto jsem blíž
a raději

 

 

 

 


9 názorů

atkij
01. 05. 2023
Dát tip

Děkuji všem za podnětné komentáře, posouvají, pomáhají vidět, číst vašima nestrannýma očima. 

A Jirko, máš pravdu, že tento verš mi také připadá dost ústřední.  Přičemž mi zase druhý verš byl hlavní inspirací. Přestože vlastně i první se drží vstupního motivu. Nechám si projít hlavou. Již v minulosti jsem svou oblíbenou oktinu trošku očesala a bylo to ku prospěchu textu. Díky, díky!

Všechny srdečně prvomájově zdravím:)


Kočkodan
30. 04. 2023
Dát tip

Ani já nedovedu slíbit léto. Ale jedno ano – dokud budu na Písmoni objevovat tvoje dílka, tak je budu i otvírat a číst. A jestliže o tomto říkám (píšu), že se mi líbilo, nejedná se o apríl.


Marcela.K.
29. 04. 2023
Dát tip

Také se mi líbí ty dny, co jsou apríl ;-)

Celé je to takové jarně svěží...milé


a2a2a
29. 04. 2023
Dát tip

Jaina6 - Janičko, děkuji, jsem den ode dne zde orientovanější.


Štírka
29. 04. 2023
Dát tip Marcela.K.

Toto je pro mě zajímavá mini báseň – a mohla by existovat samostatně: 

jako by zima slov neznala cíl
a dny jsou apríl
slunce je déšť


Janina6
29. 04. 2023
Dát tip

Jiří, tip tam od Tebe je, když rozklikneš Více a pod tím Seznam tipů, vidíš je všechny.


a2a2a
29. 04. 2023
Dát tip

Chtěl jsem zadat tip, ale nejde mi to, zřejmě se zde v novém formátu ještě neumím orientovat.


a2a2a
29. 04. 2023
Dát tip Janina6, Gora

Za ústřední verš považuji ...jakoby zima slov neznala cíl..., ale pokud ho vnímám jako vstup k dalším veršům, které přírodní kolorit využívají jen jako metaforu k osobnějšímu zaujetí, vyjádření, pak bych druhý verš úplně vypustil,  ...hudba včel objímá krajinu... mi přijde víc jako zbytečný přídavek, rozptýlující vypovídající strohost prvního a třetího verše.


Janina6
29. 04. 2023
Dát tip a2a2a, Philogyny

Působivé... a krásně vázané. Jak jarní kytice. Proti zimě slov.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru