Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Asparagus

29. 06. 2023
20
16
233

 

Kreslila jsem její ruce.
Velké klouby
a zakřivené kosti
“asi tím těžkým životem”.
Asparagus
v misce plné vody
netuší,
jak těžko se žije
mimo květináč.
Ale Igelit na stole ví,
že se ta voda může
kdykoli vylít.
Někdy stačí kapka navíc.
Někdy rozklepaná ruka.
Já jsem byla
jako ten asparagus
A ona byla
můj igelit na stole.




16 názorů

Fouckault
před 8 měsíci
Dát tip

pěkně uzavřené do sebe..


geminy
před 10 měsíci
Dát tip

Máš tip. Musela jsem si to přečíst dvakrát, abych pochopila. :⁠-⁠)


Zbora
před 10 měsíci
Dát tip

Líbí se mi ty linky v příběhu, které se spojují, ale celek na mě nepůsobí moc přesvědčivě - jak to říct... je to pro mě asi moc "návodné". 


Rhodesie
před 10 měsíci
Dát tip

Moc hezký a dojemný. Super závěr!


K3
před 10 měsíci
Dát tip

Zrovna přemýšlím co s ním. Moc roste, je pichlavý, nestačí mu květináč. Tak trochu velké klouby, zakřivené prsty. Udělám to jak radíš. Hodím ho ven, vytrhám celé větve, proberu hlízky a on se zmladí. Škoda že to tak nejde s námi.

Pojetí tvé básně si mi líbí.


gabi tá istá
před 10 měsíci
Dát tip Thea v tramvaji

Kiežby mal každý svoj "igelit". Pekne si to*


Evženie Brambůrková
před 10 měsíci
Dát tip Thea v tramvaji, Alegna

Igelit ne, mamka ho měla všude tam, kde nebyly letáky z Lídlu. Někdy i přes. Miluji látkové ubrusy a dokonce i když maluji, mám jeden starý pod nohy :-)))


Thea v tramvaji
před 10 měsíci
Dát tip aleš-novák, Janina6, Alegna

Janina - já bych chtěla místo nepoužitých prostěradel a ručníků předat spíš svoje texty. Písničky a tak :) V těch budu živá.


Janina6
před 10 měsíci
Dát tip Alegna

Jo... Taky jsme užili dost "igelitů" díky mamince... aby se něco nerozbilo, neušpinilo, tak se to raději nepoužívalo... ;) hrozně mě to štvalo. To mě naučilo se igelitu vyhýbat. No a dneska... ano, všechno jsem používala, spotřebovala, opotřebovala, rozbila... ale teď  - co předám, že? 


Alenakar
před 10 měsíci
Dát tip

Theo,

já stěhuji každé jaro na dvůr durmany( = brugmansie) a velkokvěté ibišky. Do podzimu tam vytvoří malou džungli.


Thea v tramvaji
před 10 měsíci
Dát tip Benetka

Kočkodane já tu občas koukám, né že bych tu nebyla :) Ale je fakt že s novým designem a funkčností se jaksi nemohu smířit. 


Thea v tramvaji
před 10 měsíci
Dát tip Al Jal Úd

alena - u nás to bávalo podobně. Kytky se stěhovaly na letní a zimní pobyt. Tak jako ovečky.


Thea v tramvaji
před 10 měsíci
Dát tip Janina6

aleši je to nostalgie... Babička byla opravdu jako ten igelit na stole, který chránil krásný vyšívaný ubrus. Ale někdy mi to přišlo škoda... že přes ten igelit nění ubrus vidět :) 


Kočkodan
před 10 měsíci
Dát tip Alegna

Ale něco jsi také nebyla – dlouho na Písmáku. Což je škoda…


Alenakar
před 10 měsíci
Dát tip Al Jal Úd

Moje prababička kdysi zjara vynášela na cihlové zídky u schodiště na dvoře muškáty a asparágus... Tehdejší pokojovky tam byly až do podzimu, kdy se vrátily do chalupy.

Z básně proto na mne dýchlo cosi starostvětského, nostalgie a taky smrt.      


aleš-novák
před 10 měsíci
Dát tip Alegna

konec působí smutně...někdy se bez igelitu neobejdeme.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru