Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hele, kámo...

30. 06. 2023
3
12
126
Autor
Delfín

Hele, kámo, nevyplazuj jazyk, jako by to byla kravata.

Hele, kámo, zkus též sem i vrazit jedno anebo dvě drabblata!

 

Hele, kámo, nemusíš mít vestu, pokud zrovna jedeš na vandr.

Hele, kámo, na podobnou cestu netřeba mít ani skafandr.

 

Hele, kámo, přirozenost bývá lepší než chování unylé.

Hele, kámo, dobré srdce skrývá víc než z dederonu košile.

 

Hele, kámo, honba za poklady často moc úspěšná nebývá,

Hele, kámo, žij tím, co máš tady, boháč šťastnou duši nemívá.

 

Hele, kámo, honba za přeludem může tě i krásné chvilky stát!

Hele, kámo, jsme tu a nebudem, hleď si toho, co máš, užívat...

 

 


12 názorů

Delfín
před měsícem
Dát tip

Tož Karle 3, já to poslal i na Tapsavce, ale i s plejádou dalších, nových, slok.    Vlastně jsem poslal 7 kousků, i když berou první 3. Ostatní byly jaksi darem k 50.výročí, ať si to pak při ohni zkusí zabrnkat. ;-)


K3
před 10 měsíci
Dát tip

Samozřejmě. Mně to zajímalo jako tebe. Zkoušel jsem to i se svým vlastním textem. Zkrátka si to nějak zpíváš a když to zadrhává, najde si to cestu samo. Tak vznikají písničky. Vždyť i Beatles zprvu neuměli noty...


Delfín
před 10 měsíci
Dát tip

Ad K3: A naskočila ti i bez té nápovědy?


K3
před 10 měsíci
Dát tip

No to je právě ono. Naskočí sama. A to se mi líbí.


Delfín
před 10 měsíci
Dát tip

K3: No, já netvrdím, že moje texty jsou vždy na konkrétní známou melodii. Někdy si to sice začnu broukat, ale pak třeba v dalším verši už mám jiný počet slabik. Ale je to v podobném stylu...

A někdy ani nevím, kde se ta melodie vzala...


Delfín
před 10 měsíci
Dát tip

Díky, Rhodesie! Cesty inspirace jsou nevyzpytatelné! Já hodně využívám zpívání starých hitů a skládám texty. 

Když tě vede rytmus, nerozptyluje tě počítání slabik, uvolníš se a verše přicházejí a řadí se samy, jako by ti je někdo diktoval...


K3
před 10 měsíci
Dát tip

Chtěl jsem říct, vymysli si svou melodii. Píšu to proto, že jsem to sám zkoušel. Takovým zvláštním způsobem. Zpíval jsem si písničku se svým textem do omrzení až vznikla sama od sebe jiná melodie, v něčem sice podobná, ale jiná. Protože i ten text je jiný. Někdo to může nazvat plagiát, ale to není. Je to jiná písnička. Takhle nějak vznikaly, alespoň si to myslím, lidovky.


Rhodesie
před 10 měsíci
Dát tip
Hele - dobrý. A řekl bych i moudrý. K zamyšlení. Rád jsem na svým vandru bez skafandru narazil na tenhle "samorost"...
Tuším, že se k Tvému dílku budu vracet pro radu nebo spíš pro usměrnění, možná nakopnutí...

Delfín
před 10 měsíci
Dát tip

K3: Když si najdeš tu píseň "Hele, lidi" od Palečka a Janíka, tak tu melodii chytíš!


K3
před 10 měsíci
Dát tip

A ještě hudbu k tomu:).


Delfín
před 10 měsíci
Dát tip

Díky, Maky, za komentík i tip! Jsem potěšen, že se to někomu líbí...


Poeteroristka
před 10 měsíci
Dát tip

Hele kámo, Tebou psáno, sa mi páčí.

Hele kámo, žádný drámo, a to stačí :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru