Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pastelky

10. 07. 2023
5
4
137
Autor
Jinys

Zkracují se mi moje pastelky.
Vlastně to nejsou pastelky, ale velmi kvalitní barevné prvorepublikové technické tužky „Technicolor“ od světově proslulé české firmy.
Dostal jsem je od svého táty a provázejí celý můj život.
Bydlí v již dost poničené dvouposchoďové krabičce, a sám se divím, že jsou do dneška všechny. Hezky v každém poschodí jich je dvanáct. Každá se svým číslem, barvou. Každá jinak dlouhá.
Spolehlivě plnily svůj úkol v rukou mého otce, v době kdy počítač měl jen podobu mechanického zařízení s klikou.
Pamatuji si, jak s nimi otec vybarvoval svoje perokresby.
Já jsem je používal a používám různě.

Zkracují se mi moje pastelky.
Jsou, jako dny které prožíváme. Někdy jasně bíle, jindy černé.
Ale většina jich je někde mezi nimi.
Byl bych ale rád, aby mi co nejdéle vydržely.
Dny i pastelky.



4 názory

Jinys
před 10 měsíci
Dát tip

Díky. :-)


Kočkodan
před 10 měsíci
Dát tip

Zdá se, že nejseš v psaní žádný ořezávátko. ;-)


Jinys
před 10 měsíci
Dát tip

Diky za pochvalu. :-)


vesuvanka
před 10 měsíci
Dát tip

Pěkně napsané, zaujalo mě, Tip. Líbí se mně i přirovnání pastelek ke dnům a hezké přání, které opětuji :-))).

Také maluji a v poslední době jsem přešla od akvarelů k pastelkám. Některé se rychle zkracují, ale jinými neudělám ani čárku.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru