Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vzorec

20. 07. 2023
12
8
167

„Pozri, čo mi nechal!“ ukazuje prstom mama. Sme u nich v kuchyni. Na stole rozbalené Marína keksy, na papieri zostali dve omrviny, odlúpené rožteky.

„Sám si ich nezoberie. Musím mu ich rozbaliť ,“ pokračuje rozhorčene.

Otec stojí opretý o kuchynskú linku, nereaguje, nebráni sa. Ako vždy.

„Mami! Ty sa počúvaš? Rozbalíš ich jemu a očakávaš, že tebe nechá? Keby ich rozbalené nezje, zle je. Keď ti nenechá, zle je. Ty si môžeš kúpiť a dopriať, čo ti chutí. Zaslúžiš si to. Rovnako tato by mal jesť to, na čo má chuť a nebyť odkázaný na to, čo mu ty rozbalíš. Mala by si zmeniť ten tvoj vzorec v hlave.“

Mama počúva, neprotestuje, neurazí sa, nerozplače.

Lebo už je mŕtva.

Snívalo sa mi.


8 názorů

Taky se mi o nich někdy zdá, ale pěkné to není.


Kočkodan
před 9 měsíci
Dát tip gabi tá istá, 8hanka

Hani,

 

sice se denně telefonicky, mailově nebo esemeskově dozvídám v průměru tak pětkrát šestkrát, že jsem génius, ale přesto mi v průběhu desetiletí toto označení ani trošku nezevšednělo a stále mě těší. Tedy i to od tebe.

Již menší radost mám z přetrvávajícího systému masových avíz. Vždyť se také klidně mohlo stát, že bych Gabinino dílko neotevřel a novější komentáře nečetl. Tím bych o příjemné pošimrání bříška a důvod k slinění blahem přišel. A případů, kdy se komentující komentátor a komentující komentář jiného komentátora na jeho komentář minou, těch asi nebude špetička nejšpetičkovatější. Teď jsem se zasnil nad minulostí, tedy časy, kdy se v seznámku avíz kromě nových dílek oblíbenců objevily (většinou ) jen adresné reakce kolegáčků. Ale už zase rychle dosním a padám...


Jamardi
před 9 měsíci
Dát tip

Je to často používaný vzorec mezi lidmi, kteří žijí spolu.


trojort
před 9 měsíci
Dát tip Philogyny

...vše se odehraje jinde a jindy


8hanka
před 9 měsíci
Dát tip gabi tá istá, Gora

Luboš, Ty si proste génius...vidíš to, čo iní nie...prepojenia nenápadne podsunuté...zmrviť sa dá všeličo...vzťahy sú obzvlášť citlivé, ak sa poriadne zmrvia,  zostanú len omrvinky a niekedy ani to nie...


Andreina
před 9 měsíci
Dát tip 8hanka

Jsou sny, které bych si klidně odpustila.


Philogyny
před 9 měsíci
Dát tip

To jsou ty tanečky, kterým nakonec rozumí jen ti dva a to je fajn. Funguje to. 


Kočkodan
před 9 měsíci
Dát tip 8hanka

Aha, tak omrvina souvisí se slovesem zmrvit... ;-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru