Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Souboj

22. 07. 2023
0
2
121
Autor
Jinys

Bylo, nebylo.
V malebné zemi.
Za vlády krále Gustava I. Nerudného.
Tedy bylo. No, něco ano, ale většinou toho dost nebylo a nebylo…

Jednoho reálně socialistického podvečera, kdy jízdní kola a díly na ně se staly legální cestou prakticky nedostupnými, jsem procházel kolem jednoho ze dvou obchodů „Jízdní kola, šicí stroje“, v našem poměrně velkém městě. Kovový zvuk, který vydají ráfky, když o sebe ťuknou jsem si nemohl splést. A skutečně, před obchodem si rychle předávali dva muži mě velice povědomé dva lesklé, kulaté předměty.

„Chci dva galuskové ráfky!“ Zavelel jsem bez pozdravu v obchodě.
„Nemáme“ Znuděně jako vždy, odpověděl prodavač.
„Dejte mi knihu přání a stížností“. Kontroval jsem.
Muž za pultem položil otráveně přede mne vyžádaný dokument na prodejní put. Rozevřel jsem knihu, a s pomalostí hodnou amerického velkofilmu jsem přibližoval, nemajíc ani ponětí co bych do knihy napsal, pero k volnému řádku.
„Dobře, já vám tedy dva prodám!“ Kapituloval prodavač.

Domu jsem si vítězně s radostí v srdci nesl dva poměrně mizerné nekalíškované galuskové ráfky, které ale jediné bylo možné v ČSSR tehdy teoreticky koupit.
Ale radost jsem z nich měl, nejen do rána.

 


2 názory

Jinys
před 9 měsíci
Dát tip

Tak nic, jen zvědavost.
Příběhy mých rodičů z doby valky, u plnéího talíře, se mi zdály trochu neuvěřitelné...


Jinys
před 10 měsíci
Dát tip

Vy mladí, co jste tuto dobu nezažili, dejte prosím staříkovi vědět, je pro vás příběh uvěřitelný?
Stačí, ano / ne. :-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru