Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tři lajky hluboko

28. 07. 2023
11
14
176
Autor
Neu

"Asi dvě stě metrů po cestě je studánka,
já jsem se tam byl rano umejt,
teda jako opláchnout vodou" řekl mi a potáhl si z cigára.
Frajer jako prase,
punkáč, lesák, vandrák v roztrhané košili
s propalenýma rukávama i srdcem.
Kouřil krátký startky a lidí se ptal, jak se mají a nic po nich nechtěl.

Bylo asi šest hodin večer.

Seděli jsme spolu v hospůdce u lesa
a poslouchali ožralý hudebníky,
kteří v koutě místnosti trápili svoje nástroje.
"Za rohem je dětskej tábor.” řekl mi.
“Dneska tam mají mít tihle výpitci vystoupení.
Myslím, že se tam půjdu zeptat,
jestli nechtějí náhradu, ať děcka nejsou smutný."
prohlásil a zabalil si kytaru do svýho starýho
plátěnýho pytle.
Pěkný gesto,
napadlo mě.

Ještě než vyrazil, jsme si spolu dali cigáro.
On si z kapsy vytáhl mobil a svoje si vyfotil s chatou na pozadí
a poslal na Instagram.

Asi za půl hodiny se vrátil
řka, že táborníci se vrátili pozdě z výletu a na žádné vystoupení
už nemají sílu, a tak si zase sedl ke mně.
Chtěl si se mnou povídat,
ale pro mě už byl tou dobou mrtvej
a zakopanej tři lajky hluboko.


14 názorů

trojort
před 10 měsíci
Dát tip

...všelijak je možno zakopat


Al Jal Úd
před 10 měsíci
Dát tip

Zajímavé, jo


dadadik
před 10 měsíci
Dát tip

rozumím

napsaný je to dobře


Neu
před 10 měsíci
Dát tip

Jasne, ze to neni cernobily, stejne jako Facebook, ale ja v tomto pripade pouzil jako pointu tu drtive vetsinovou a hloupou stranku veci.

P.S. spravnej oldschoolovej vandrak by si podle me nemel prohlizet ani vytvarny umeni, kdyz je na takovym mediu. Cela romantika toho zazityho a ve spouste veci peknyho stereotypu vc. propalena kosile je najednou pryc, kdyz mu je zatezko koupit si novou kosili ale ne mobil s internetem.


dadadik
před 10 měsíci
Dát tip

Na IG není jen to, co píšeš... ale

třeba fotografie, jako takový, výtvarný umění ..


Neu
před 10 měsíci
Dát tip

Jsem tu kratce, ale rekl bych ze jo. Lidi tu nesdili fotky obeda, aby ukazali kamosum a rodine, ze meli k obedu na taliri capa s makem za 430 Kc. Ani tu nikdo nenataci videa s naspulenou pusou a svetovym nazorem na novy ipody.


dadadik
před 10 měsíci
Dát tip

písmák má?


Neu
před 10 měsíci
Dát tip

Ja si nemyslim, ze IG ma vubec nejaka lidska pozitiva. Leda obchodni.


dadadik
před 10 měsíci
Dát tip

oprava ne ona, on


dadadik
před 10 měsíci
Dát tip

Přesně tak jsem to pochopila..

asi by, možná, ani tak nevadilo že ona má IG, ale že si tam hned pověsil to cigáro na pozadí,, 

nojo :)


Neu
před 10 měsíci
Dát tip Al Jal Úd, lawenderr

Mrzi me, ze to z toho textu nevyzniva lip anebo pochopitelneji (tak, jak to citim ja). Poukazuju na to, ze dneska uz maji Instagram (jakozto pro me typicky prostredek masmedii a popkultury) i vandraci, hipici a vubec lide, kteri dobrovolne ziji na okraji spolecnosti, protoze jim v "systemu" neni dobre. A clovek by je za to svym zpusobem i obdivoval, ze se rozhodli vzdat pohodli a socialnich jistot a karier a kont a nakupovani veci. Ale pak si zapnout IG a pro me tim padem vnitrne umiraji protoze cely jejich presvedceni (a moji predstavu o tom) zahrabou temi ego-honicimi lajky a virtualnimu sdileni 3 stopy hluboko. To neni kazani nebo obhajoba, to je takovy kratky popis situace, ktera se mnou timto zpusobem hnula.


dadadik
před 10 měsíci
Dát tip

Instagram asi s vandrákem moc nesedl :)

budiž


Philogyny
před 10 měsíci
Dát tip

Mi naskočilo svoje myšlenky, potažmo děti, ale bez ní, protože pro něj byla jen prázdná náhražka. Taky bych se smála. Ani bych nekopala, nač se unavovat. 


Jamardi
před 10 měsíci
Dát tip

Pěkné povídání, ale nepochopila jsem, proč ho má za mrtvého. Kvůli fotce na instagramu? Měla málo laiků?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru