Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Červená tráva

03. 08. 2023
23
18
357
Autor
Gora

 

 

Opřená o morový sloup,

listuje v mobilu.

S nosem u země

hledá, kde na palouku

roste planá orchidej.

 

Nakonec fotí včelu

obratně poletující

mezi ostny bodláčí

a dlouhá stébla trávy

s cihlovou rzí.

 

 


18 názorů

Gora
před 9 měsíci
Dát tip

Jani, děkuju, ta tráva - určením od tebe - je ona! Díky.


vesuvanka
před 9 měsíci
Dát tip Gora

Irenko, pěkné :-))), Tip. Orchidej už odkvetla, takže zaujala včelka, poletující mezi ostny bodláků, a tráva napadená houbou - rzí travní (Puccinia graminis).


Gora
před 10 měsíci
Dát tip

Díky za komentář, Luboši... a ostatním za nahlédnutí.


Kočkodan
před 10 měsíci
Dát tip Gora

Při vší radosti z jeho existence se někdy (například v hromadných dopravních prostředcích) přece jen nemohu ubránit myšlence, že je pohyblivý telefonní přístroj jistým druhem moru. U tvé tvorby mě to nenapadlo nikdy. (MRK)


Gora
před 10 měsíci
Dát tip

Díky, Evži, za ohlas.


Moc pěkné momentky :-)


Gora
před 10 měsíci
Dát tip

Mariane, dík!

Karle, a přesto je ještě někdo hledá... díky:-)

law, potěšilo, že něco... třeba příště. Dlouho jsem nepsala...

Safiáne, děkuju. Když už, píšu většinou střídmě.

Phil, lidi se u před rezatými travinami fotí, a tvé postřehy z noci mě hodně zaujaly! Díky.

 

 


Philogyny
před 10 měsíci
Dát tip Alegna

Možná mi nebudeš věřit. Ale v noci byla les. hledala jsem stopu krve. A na trávě byla rez a vypadla stejně.jako krev a tvářila se tak i v kukátku. Máš dobrou pozorovací schopnost, všímáš si zdánlivě bezvýznamných maličkostí. Myslím, že toto máme společné. Taky pořád něco hledám a to je fajn. Protože žijem.  Moc se mi líbí, hlavně ty trávy.


Safián
před 10 měsíci
Dát tip

Pěkná. Vliv haiku.


lawenderr
před 10 měsíci
Dát tip

líbí se mi ty kontrasty, to pnutí pohání děj dál - myslím, že to dopadne dobře :) s náma.

Na mě je to možná až moc nevýrazné - ten pocit, že v básni něco je, vystupoval na hladinu pomalu, možná ani ne úplně napovrch ... ale něco tam je :)


K3
před 10 měsíci
Dát tip

Na orchideje je už asi pozdě, alespoň u nás kvetou na jaře. Morový sloup mobilu, to probouzí  úsměv, anebo taky beznaděj a vztek. Nestačí-li ti málo nedostaneš nic. Nakonec je krásný bodlák. Zajímavé kontrasty.


Marian67
před 10 měsíci
Dát tip

jako fotka z výletu...líbí


Norsko 1
před 10 měsíci
Dát tip

Vítej, empatiku


Janina6
před 10 měsíci
Dát tip Gora

Jo jo, na hnoji se kytkám daří... tam bych taky chodila pátrat.


Gora
před 10 měsíci
Dát tip Janina6, Marian67, Alegna

Díky vám, kdo se stavili...

U bývalé kájovské křížové cesty je loučka s vzácnými rostlinami - kousek od nás... léta se tam vyvážel koňský hnůj.


Janina6
před 10 měsíci
Dát tip lawenderr, Alegna

Zaujal mě kontrast těch živých zázraků a morového sloupu... skoro symbolické... Taky hodně fotím drobnosti z přírody... jen pro sebe, většinou je zase smažu... ale jako bych si tím zachycením okamžiku potvrzovala, že jsem u toho. 


Jamardi
před 10 měsíci
Dát tip

Moc pěkný postřeh! V mobilu najdeš všechno, i to co není a něco tam třeba zase chybí. :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru