Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mráček

Výběr: Radovan Jiří Voříšek
13. 08. 2023
23
31
417
Autor
Gora

 

 

Z dálky dětský pláč

Na nebi bílý mráček –

padá pár kapek

 

 

 

Letní podvečer

Popojdu po zahradě –

cikáda zmlkla


31 názorů

Gora
před 7 měsíci
Dát tip

per_zay, díky, jsem ráda, že cikáda zaujala...


per_zay
před 7 měsíci
Dát tip

hmmm ... cikáda ... T


Gora
před 9 měsíci
Dát tip

Evži, vřelý dík.


Moc pěkné náladovky.


Gora
před 9 měsíci
Dát tip

bestye, také si vzpomenu, naučil mne HODNĚ, a děkuju.

Marku, díky!


Muamarek
před 9 měsíci
Dát tip

Umíš pracovat s atmosférou, náladou - svými slovy črtáš... 


bestye
před 9 měsíci
Dát tip

připomněla jsi mi Oldjerryho a naše společná haiku.. tak díky moc za vzpomínku a tahle se Ti povedla :c) *


Gora
před 9 měsíci
Dát tip

a2a2a: děkuju za zastavení a tvůj pohled na dílka, v prvním umístím kireji za první verš, lépe propojím druhý a třetí. Díky za upozornění!


a2a2a
před 9 měsíci
Dát tip

První je jen záznam okamžiku, navíc na minimálně ploše tři různorodé skutečnosti, které v celku působí roztříštěně, dětský pláč silně vtahuje, ale otazník bez jakékoliv odpovědi.

Druhé působí lépe, je tam kontrast i přesah i nálada, jen spojení ...popojdu po... působí spíše nářečně. Každý řádek je samostatný verš a v celku to působí úsečně.

V letní podvečer

brouzdám zahradou - 

cikáda zmlkla

 


Gora
před 9 měsíci
Dát tip

Díky, Radovane:-)


super


Gora
před 9 měsíci
Dát tip

Evži, děkuju za slovo...


Jako by to bylo tady. Moc pěkné :-)


Gora
před 10 měsíci
Dát tip

Rhode, dík, inu, jen pár kapek:-)


Rhodesie
před 10 měsíci
Dát tip

Z tohoto mráčku nádherně zapršelo...


Janina6
před 10 měsíci
Dát tip Gora

Cikády jsou fajn, jako všechno živé, ale když je jich moc, je to rachot jak v tovární hale ;) Vzpomínám na "cikádový háj" obklopující naši chatku kdesi v Gradacu - než jsme si zvykli, měli jsme chuť je povraždit ;)


Al Jal Úd
před 10 měsíci
Dát tip

Ale jinak je to samozřejmě jedno, jestli ta nebo onen, hezké to je a romantický večer to dokreslovalo ;)


Al Jal Úd
před 10 měsíci
Dát tip Gora

U nás jsou občas cikády viničné, ale hodně vzácně nejspíš na Jižní Moravě 


Gora
před 10 měsíci
Dát tip Al Jal Úd

Děkuji, Al Jale, za komentář a informace.

Zvuk se nesl přítmím a byl velmi zpěvný, hlasitý, jak jej znám z přímořských letovisek, tak nevím... ale i kdyby kobylka/cvrček, byl to hezký zážitek!

V Severní Americe existuje více než 190 druhů (včetně druhů a poddruhů) cikád a více než 3 390 druhů cikád po celém světě. Toto číslo každým rokem roste, jak výzkumníci objevují a dokumentují nové druhy. Cikády existují na všech kontinentech kromě Antarktidy. - dočetla jsem se teď, když jsem hledala...


Al Jal Úd
před 10 měsíci
Dát tip

Pěkné Irčo, jen oprava u nás cikády zastávají kobylky případně cvrčci, ale jde jim to taky


Gora
před 10 měsíci
Dát tip

Di, dadiku, KK, Janino, Jarmilo, Luboši, díky vám.

Janino, ano, cikády tu jsou, letos nejen na zahradě, ale i pod smrky v jehličí před domem... nějak se jim tu zalíbilo:-). Pro všechna zvířata je tu ráj.


Kočkodan
před 10 měsíci
Dát tip

Je hazardní hráč

rozum přehořce pláče

zlo zatlo drápek

 

Bacha, člověče

pavlač, klepny se „raděj“

každá si plkla


Jamardi
před 10 měsíci
Dát tip

Měníme se k vzájemné podobě? Moc pěkné inspirativní ukázky.

Vzpomněla jsem si na jeden film. Manžel měl v zaměstnání na starost výrobní linku, která se porouchala vždy, když jeho manželka plánovala, že všichni půjdou na koupaliště. Podezírala ji, že jí čte myšlenky a schválně její přání sabotuje nebo přejímá chuť relaxovat. :)


viac sa mi páči druhé


Janina6
před 10 měsíci
Dát tip

Mráček je velice svěží... úplně to vidím a slyším... Ty máš na zahradě cikády? Teda... závidím ;) nebo to bude vzpomínka na přímořskou dovolenou?


dadadik
před 10 měsíci
Dát tip

Haiku jsou fajn, to určitě, ale stejně mám radši nějaký volnější verš, projev :)


Diana
před 10 měsíci
Dát tip

Milé...


Gora
před 10 měsíci
Dát tip

Karle, přesně... přes dětskou hru /vnoučat/ se přehnal mráček, a to doslova... přehnal se a byl pryč... dík!


K3
před 10 měsíci
Dát tip

Obojí, dle mne, vydařené haiku. První má ještě něco navíc, ale co? Nejspíš náboj v těch kapkách.


Gora
před 10 měsíci
Dát tip dievča z lesa

Ve stejnou chvíli jsem já četla tvoji mini, díky za zastavení!


dievča z lesa
před 10 měsíci
Dát tip

živé obrázky***


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru