Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Spolkni to!

26. 08. 2023
8
16
172
Autor
Jamardi

Jednoho dne postihlo našeho psa Brita průjmové onemocnění. Dieta nestačila a došlo i na tabletky.

První den ji maminka vložila mezi zbytek rýže, ale když ji vyndal a položil vedle misky, přešla to slovy, že rýže byla sypká a tabletka vyklouzla.

Druhý den dostal bramborovou kaši. Tentokrát byla obalená dokonale. Jenže Brit ji perfektně olízal a opět položil vedle prázdné misky.

„Tak to néé“, zařvala maminka a zabalila ji do kousku rohlíku. „Brite, pojď sem!“

Brit, který byl v obýváku, ztuhl a udělal krok vzad.

„Neřvi, ten pes se tě bojí“, řekla babička.

„Bojí? Jak se mně může bát, já řeknu pojď sem a on jde opačně! Dělá si co chce.“ „Když mu to strkám do jídla, dávám najevo, aby to spolknul. Nebo si myslí, že si s ním hraju?“

„Někdo má prostě problém spolknout tabletu. Alespoň vidíš, že je nás víc,“ řekla babička.

Mezitím byl strachem zkoprnělý Brit uchopen a odnesen do kuchyně, kde stál s ocasem sklopeným, ale hlavou odvrácenou tak, aby neviděl rohlík s tabletou.

„Je celý po vás!“ Tím myslela babičku a mě.

„Nechápu, co s tím děláte. Když polykám, tak nechutnám. Mně stačí vytvořit si sliny a polknu, vy si to balíte, já jsem se snažila podle vás a ani to nestačí!“

„To je těžké. Tabletku musím mít dobře zabalenou v chlebu, jinak se mi zadrhne na jazyku,“ řekla babička.

Asi jsem vypadala pobaveně, i když bych spíše řekla, že moje pocity byly smíšené.

„A ty se nesměj! Nikdo se nebude smát, on musí vědět, že to myslím vážně!“

„Já se vůbec nesměju, to bych se neodvážila,“ ozvala se babička

 

Maminčina trpělivost byla u konce.  Dala Britovi ruku do tlamy a donutila tabletu polknout.

Další dny se pak už jen opakovala akce s rukou.

 

A nejveselejší bylo, když se objevila první tuhá stolice. 


16 názorů

Jamardi
před 8 měsíci
Dát tip

stanislave, dík :)


Jamardi
před 8 měsíci
Dát tip

Romane, Brita také přejelo auto, naštěstí byl na místě mrtvý. Děkuju :)


Zeanddrich E.
před 8 měsíci
Dát tip

... .

(( bohužel, nedávno jsme se do našeho pejska na jihu Moravy snažili dostat nějakou (předepsanou) tabletku proti bolesti na konci minulého měsíce poté, co ho trklo auto...; už jse v psím nebíčku.. )).


Jamardi
před 8 měsíci
Dát tip Gora

Ireno, babička s ním trávila nejvíce času, byla důchodkyně a hned ráno, když jsme odešli, za ním šla. Děkuju :)

Já třeba zjistím, že někdo něco nového napsal, ale hned si to pořádně nepřečtu, protože dělám jinou práci. Často ze zvědavosti nakukuju, protože pracuji na počítači.


Jamardi
před 8 měsíci
Dát tip

Rado Rohu, vašemu štěněti přeju ať se co nejdříve uzdraví! Díky :)


Gora
před 8 měsíci
Dát tip Zeanddrich E.

Objevila jsem tvúj text až dnes, i u nás to je vždy problém dostat do zvířat, co právě potřebují... u vás nejlépe psíku rozumí babi!


Jamardi
před 8 měsíci
Dát tip

Luboši a pak je huba plná něčeho nepříjemného a jde třeba o ruce....


Jamardi
před 8 měsíci
Dát tip

Evženie, budu si to taky pamatovat a děkuju :)


Kočkodan
před 8 měsíci
Dát tip

Jo léčit průjem, s tím jsou někdy plné ruce práce a jde doslova o hubu...


Každý má své metody, my používáme měkký salám, do malé kostičky dírku a prášek dovnitř, a už mám ale připavené další kousky, které ukazuji. Oni jsou nenažranci a rychle spolkne to první, aby bylo další. Kdysi mi to poradil jeden starý doktor. Zatím jsem měla 9 psů a pokaždé to vyšlo. :-)


Jamardi
před 8 měsíci
Dát tip

Alegno, to ona je. Díky za zkušenost se sýrem, budu si to pamatovat a za tip.


Alegna
před 8 měsíci
Dát tip

Odvážní maminka, když si troufla strkat ruku do tlamy.

Náš pes taky dokázal každou tabletku v čemkoli zamaskovanou eliminovat a vyplivnout. Jenom v taveném sýru, který se mu přilepil na patro, ne :)


Jamardi
před 8 měsíci
Dát tip

Rhodesie, je obdivuhodné, jak to od sebe dokáží oddělit. Děkuju :)

dievča z lesa, máš pravdu, že to dobře dopadlo. Tvářil se sice neochotně, ale kdyby nechtěl, tak tu hubu neotevře a žádná ruka se tam nedostane. Děkuju :)


dievča z lesa
před 8 měsíci
Dát tip

... nie všetko ide ako po masle a dobre to dopadlo, to je fajn***


Rhodesie
před 8 měsíci
Dát tip

Po zkušenostech, že pejsek umně dokáže v tlamě rozbalit šunku s práškem, šunku polknout, prášek vyplivnout, se přikláním k ruční účinné metodě... :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru