Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Spisovateľka

17. 11. 2023
11
9
166

17.11.2023

Keď som začala písať, posielala som texty do rôznych súťaží. Povyhrávala zopár cien, prestalo ma to baviť. Hľadala som priestor, kde by bola nejaká odozva. Postupne som objavovala rôzne literárne weby, kým som sa natrvalo neusadila na Písmáku. Priateľ ma nabádal k vydaniu knižky, len som sa usmievala. Možno Iva po mojej smrti. Keď zomrela mama, už som nad jeho návrhmi začala uvažovať. Mamoviny by mohli potešiť mamine kamarátky, susedy.

„Poď do toho! Ja ti pomôžem!“ ponúkal sa Mirko.

„Vieš čo, mne sa nechce chodiť po Slovensku na besedy s čitateľmi, na autogramiády,“ vtipkovala som, ale červíček už hlodal.

„Pošlem ti link, kde je kalkulačka. Doplníš údaje, počet výtlačkov, vyhodí ti približnú cenu, koľko ťa bude stáť tlač. Ostatnú prácu urobím ja, bez nároku na odmenu.“

„Veď ja to neviem ani vyplniť. Neviem aký papier, gramáž, to mi nič nehovorí.“

Pustil sa do toho sám.

Zhromažďujem texty, dátum vzniku dohľadávam na portáloch , kde som začínala, niektoré už zanikli. Hoci mám texty uložené, vo worde sa mi zobrazuje dátum poslednej úpravy, to je nanič. Mirko má so mnou neskutočnú trpezlivosť. Píšeme si, volá mi. Petra začína byť alergická na: „Áno, Mirko?“

„Čo zasa chcel kráľ Miroslav?“

„Keď bude knižka hotová, musím poslať po jednom výtlačku do UK v Bratislave a do SNK v Martine.“

„To akože MOJA knižka bude v knižniciach? Prečo by som im JA mala posielať MOJU knižku?“ bije sa do pŕs.

„Tvoju? Ty si vydala nejakú knihu?“

„Ešte nie. Ale mám rozpísanú. Začala som asi pred desiatimi rokmi.“

Berie ako samozrejmosť, že keď o moju, prečo by sa Miro nepostaral aj o tú jej, ešte nenapísanú.

„Tak keď ju dopíšeš, nemusíš ju nikam posielať. Nebudeš mať ISBN, takže ti nebude vyplývať žiadna povinnosť.“

„Aha. Takže ja nebudem mať ISBN!“

„Záleží na tebe, či oň požiadaš.“

Na jednej strane mi to praje, ale žerie ju, že som stredobodom pozornosti, že sa teším.

„Ty sa tváriš, ako keby ti to vyšlo v Ikare!“ vykríkne.

Rozosmejem sa a strhnem aj ju.


9 názorů

K3
před 5 měsíci
Dát tip gabi tá istá

Peripetie s vydáním svého psaní. To tu zná asi každý kdo je tu dýl. Já si vždycky vzpomenu na Jacka Londona a jeho peripetie a to mě trochu uklidní. Nakonec když jsem na něj myslel jsem napsal povídku Rozpor, mnozí si tu mysleli že to je o mně. Ale byl to takový můj holt právě k J.L. který mě svým psaním tak trochu přiměl abych se do toho pustil sám.


revírník
před 5 měsíci
Dát tip gabi tá istá

Gabi, chválím tě, že ses odhodlala - potom už je jen krůček k vydání, při současných možnostech. Věřím, že ti ji udělali podle tvých představ a že budeš spokojená. Všichni tady víme, že sám obsah Mamovin rozhodně stojí za to, aby se stal opravdovou knížkou. A já ti převelice přeju radost z jejího zrození. Hurá!


Alegna
před 5 měsíci
Dát tip

Gabi, Miro  má u mně významné plus :) a gratuluju, přeju i Petře, aby tu svou dokončila a vydala, věřím, že pomocníci se najdou


gabi tá istá
před 5 měsíci
Dát tip Alegna

Mamoviny sú už na ceste z Bratislavy ku mne. Máš pravdu, Květoni, knižku si môže vydať každý, nehovorí to nič o kvalite. Tento text mal byť viac o Petre ako o mne.

Evženie, keď si mi ty poslala zbierku Můj rok s babičkou a podotkla, že si počkáš, až ja vydám knižku, zdalo sa mi to úsmevné. A je to tu. Pošli mi prosím do vzkazov tvoju adresu.


Jen do toho jdi. Bude to super a já si budu jednu přát s věnováním :-)))


T

Nic se neboj, to zvládneš. Dneska už může vydat knihu každý, když mu to udělá radost. A když si to může dovolit.


dadadik
před 5 měsíci
Dát tip

Držím palce, chce to za tím jít, to je jasné :)


Kočkodan
před 5 měsíci
Dát tip

Gabi, já ti to přeji zcela bez žraní. (a tuhle větu nikdy neodvolám)


Gora
před 5 měsíci
Dát tip

Kdo jiný by měl vydat knihu (knihy), když ne spisovatelka?

MOC ti to přeji, gabi!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru