Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

TD - Tvoje ticho

17. 12. 2023
14
9
179
Autor
supizmus

chata na stráni zdála se mnohem menší než vloni. Zdálky vypadala jako bouda pro pořádného hafana. Potok byl na svém místě a plný vody až k travnatým břehům. Však to bylo dešťů!

   Přál jsem si vstoupit do Tvého ticha. Všechno v něm má úplně jiné rozměry. Chata na stráni se zdá mnohem menší, v potocích bývá více vody a deště mi tam připadají vydatnější než jinde. Přál jsem si vstoupit do Tvého ticha a ztratit se v něm jako sklenice vína v oceánu. Týdny a měsíce nacházet a objevovat to, co jsem dávno věděl a nechal to zapadnout tisícema bezvýznamných událostí, myšlenek a rozhodnutí.

   Přál jsem si vstoupit do Tvého ticha, ale světla měst, hlučnost reklam, výkřiky hněvu a nekontrolovatelné radosti nad pomíjivými výsledky sportovních utkání, hlasy, úsměvy, slova, to vše a mnohem víc mě nakonec zastavilo, a ten krok jsem neudělal. Tvoje ticho mi tak zůstalo ostrovem bez přístavu a neslyšně, mlčky mi den co den zní jeho jemná výčitka.

   Přál jsem si vstoupit do Tvého ticha.


9 názorů

Promenlivynick
před 4 měsíci
Dát tip supizmus

A.

Krásně vytvarované ticho. Chvíli jsem přemýšlel zda nepatřilo chatě na stráni, ale asi ne, nevešlo by se do ní. Vlastně jsi neřekl komu to ticho patří. To mi dává naději, že je něde tady a .. 

B.

Ticho je všude.  Těm, co ho neslyší, se projevuje hlukem.


K3
před 5 měsíci
Dát tip supizmus

Krásné, tiché jako šepot v předvánoční dny.


Kočkodan
před 5 měsíci
Dát tip supizmus

Ano, zelený pažit, kožený kulatý předmět a přes dvě desítky pohybujících se různě tvarovaných i ochlupených pánských dolních končetin mohou být tichu výraznou konkurencí.


Evženie Brambůrková
před 5 měsíci
Dát tip supizmus

Ticjo dokáže i křičet, tížit, ubližovat. Ale i laskavé a plné souznění.


Alegna
před 5 měsíci
Dát tip supizmus

Zajímavě pojaté, příjemné, poetické


Janina6
před 5 měsíci
Dát tip Alegna, supizmus

Nápadité zpracování tématu. Moc dobře se mi četlo.


Gora
před 5 měsíci
Dát tip Janina6, supizmus

Hezky napsané, supíku. Opravila bych - tisícema bezvýznamných - tisíci...

Tvé ticho /možná lepší než Tvoje/je vážně myšleno a to je z textu znát.

Díky za příspěvek k TD.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru