Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Molinium

16. 01. 2024
0
0
48
Autor
Lektor

Prolog

Písal sa rok 2020. Deň po Silvestri zverejnil redaktor satirickej stránky novoročný príspevok v znení.
Je tu rok 2020, rok v ktorom sú dve dvadsiatky, tak ako v dobrom porne, preto vám prajem, aby tak aj vyzeral, nech je občas nežný, občas tvrdý, nech ste raz hore, raz dole, ale hlavne nech má dobrý koniec, tak ako každé porno.
Žiaľ podobné priania ostali nevypočuté a konkrétny rok takmer všetkých surovo preblafol. Pôvodnú hrozbu blížiacej sa ekonomickej krízy, tromfol príchod pandémie. Zatvorené podniky, gastro zariadenia, služby, malé obchody a všetko ostatné, čo patrilo ku každodennému životu, sa zrazu zastavilo. Spoločenský život ostal na bode mrazu a ľudia sa dostali do novej, frustrujúcej situácie.
Lockdowny, nasledovné uvoľnenie opatrení, aby opäť mohol prísť ďalší lockdown. Zúfalý kolotoč, ktorý ukázal ľuďom odvrátenú tvár sveta. 
Cez to všetko sa však našli aj takí, ktorí sa prispôsobili, ťažké obdobie otočili vo svoj prospech a profitovali bez ohľadu na situáciu vo svete. 
Jeden z prípadov bolo malé pivničné laboratórium, kde rozbehnutá tabletovačka formovala prášok záhadnej povzbudivej látky do tvaru piluliek a plnila vrecká, aby následne mohli zaplaviť ulice a zasýtiť tak rastúci dopyt. Čarovná tabletka  fungovala na trhu dosť dlho na to, aby si získala širokú klientelu a zároveň krátko na to, aby sa dostala do rúk nesprávnym ľuďom a putovala tak na zoznam zakázaných látok.
Mladý šikovný chemik, ktorý stál za prevratným chemickým vzorcom a dal sa považovať za akéhosi otca tejto látky, spokojne naložil všetky tabletky do športového vaku a odetý v župane, držiac pohárik kvalitného domáceho ovocného destilátu, vyšiel z pivnice. 
Zásielku pripravenú na expedíciu nechal odpočívať v regáli, aby na druhý deň hneď ráno mohla byť vyzdvihnutá a postupne sa úspešne dostala až ku koncovým zákazníkom. 
Dobre fungujúci kolotoč prinášal pravidelné zisky, ale...
Ale nech sa vám akokoľvek darí, v období kedy máte viac času sami pre seba a zohľadníte všetky okolnosti, môžete dospieť k rozhodnutiu, že nastal čas na zmenu. Takú výraznú, ktorá vám zmení život od základov. Samozrejme až život po pandémií, kedy sa vráti (možno) všetko do normálu.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru