Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hlasování (únor 2024) v soutěži Próza měsíce

14. 03. 2024
2
17
552

 

Milí Písmáci,

do 31.3., 20,00hod. je možné hlasovat (nejlépe) pro tři prozaická díla za měsíc únor 2024. Komentáře u vámi preferovaných povídek jsou vítány!

Vybírejte prosím z těchto děl:

Jak snadno se kousneme do jazyka

Co mi řekl Houston

příběh č. 42, verze 3, du forma

Dupárna zezadu 5000,-

Reportáž ze Saudské Arábie

Rita

Pozor! Kluzká realita.

 

Děkujeme za zájem, redakce prózy.


17 názorů

K3
před 4 týdny
Dát tip

Jako s tebou.


K3
před 4 týdny
Dát tip

Kohoute, snažíš se jen zastřít nesmysly keré jsi tu vyplivl.


Janina6
před 4 týdny
Dát tip Biskup z Bath a Wells

Kohout a syn: ("Roky si pět lidí soutěžně hodnotí furt dokola svoje.") Když kouknu na vyhlášení výsledků několika posledních kol, hlasuje nás mezi osmi a třinácti. Není to, pravda, kdovíjaký počet, ale asi odpovídá současnému stavu Písmáka. A že by někdo dal hlas své vlastní povídce, se zatím nestalo. Lži a překrucování. 


lastgasp
před 4 týdny
Dát tip

Opět měsíc s kvalitními tématy a úrovní textů. Z obtížného hodnocení a srovnání pro mě vyčnívá Příběh č. 42.

  1. Příběh č. 42 verze 3. du forma
  2. Co mi řekl Houston
  3. Dupárna zezadu 5.000,-

Gora
před 4 týdny
Dát tip K3
  1. Pozor! Kluzká realita.
  2. příběh č. 42, verze 3, du forma
  3. Rita

Příspěvky únorového kola bych potřebovala rozdělit do dvou skupin - ty se závažnějším námětem, navíc exkluzivně napsané, a ty na velmi dobré úrovni, s odlehčenějšími tematy. Má "první skupina" patří prvnímu, druhému a třetímu místu, které jsem zde vyjmenovala. Kluzká realita mě nadchla, o nevšedním talentu autora nemám pochyb... a těším se z jeho růstu, aspoň podle dalších díl zde, na Písmáku. příběh č.42 má v sobě něco, co se mě jako čtenářky dotklo, oslovilo. Námět tak, jak je podaný autorkou, je mi blízký, styl se dobře čte... skvělá verze. Rita - poéma - jde kultivovaným jazykem na dřeň osobnosti, doplnění poetickými obrazy z ní činí, na zdejší poměry, pozoruhodné rozsáhlejší dílo.

Ostatní nominovaná díla jsou také velmi dobrá, obvykle by stačila na umístění... Reportáže výborné, minipovídky trojorta a Dannyho na úrovni.


Janina6
před 4 týdny
Dát tip

1. příběh č. 42 verze 3 du forma – už to bude znít jako prózoměsíční klišé, ale ono se fakt strašně těžko rozhoduje, když je tu několik skvělých textů. Tenhle nakonec upřednostním kvůli kultivované češtině, psychologickému ponoru, až krutě věcnému stylu, který dobře kontrastuje s emočně vypjatou situací. O tomhle se prostě píše často, ale málokdy tak trefně a bez sentimentu.

2. Pozor, kluzká realita! – tohle je „hltací“ text, jako že vás úplně pohltí, nebo že ho musíte hltat bez přestávky až k poslední větě. Čtivé, napínavé, okořeněné výbornými dialogy, lehce parodický úšklebek autora tomu dává pomyslnou korunu.

3. Rita – dlouho jsem váhala, jestli nedat bod raději Trojortově miniatuře, která je jako obvykle vybroušeným diamantem, ale nakonec mě „přemohl“ obdiv k myšlenkové hloubce a propracovanosti tohoto rozsáhlého textu.


kadeřavá
před měsícem
Dát tip

1 pozor kluzká realita

2 dupárna zezadu 5000


Tak to bylo silné kolo, což je super. Nepamatuju si silnější nebo ne z fleku. Skoro všechna díla měla vysokou úroveň. Jen tak dál...

Asi vypíchnu tentokrát jenom 3 nejlepší, alespoň podle mě:

1 Jak snadno... = Velmi originální myšlenka i zpracování, tleskám, jasná jednička.

2 Pozor! Kluzká realita = Skvěle napsáno, skvělé nápady, jen těch dějových linek tam možná bylo až moc...

3 Rita = Zajímavý námět, hodně reflexivní, hodně osobní i osobité, určitě vybízí k zamyšlení.

 

PS. Reportáže měly taky svůj půvab, ale já kladu výš klasické povídky, což je o mně asi známo. ;-)


8hanka
před měsícem
Dát tip

v tomto kole ma zaujali reportáže, iné ako Květoňove,  každá z iného kúsku zemegule, inak poňatá...no a na tretie miesto mám tiež niekoľko kandidátov...ťažký výber, ťažký...

1/ Co mi řekl Houston - zaujímavá reportáž o Amerike, ľuďoch, najbližšej rodine (kedysi môj sen)

2/ Reportáž ze Saudské Arábie - pútavo napísaná, ďalší z nesplnených snov ešte z čias čítania orientálnych rozprávok o Šeherezáde. 

3/ příběh č. 42... - príbeh lásky a nechceného tehotenstva, ponor do krehkej zranenej duše mladého dievčaťa

 


Alegna
před měsícem
Dát tip
  1. Co mi řekl Houston - zajímavá, velmi osobitá reportáž
  2. Jak snadno se kousneme do jazyka - vtipná miniaturka, mám ráda texty tohoto autora 
  3. Dupárna zezadu 5000,- - dobře napsaná miniaturka o tom, jak si s námi občas mysl zahrává

Těžké vybírat, bavilo mě číst všechny texty a každý má svým způsobem pro mě v sobě kouzlo ....


Danny
před měsícem
Dát tip
  1. příběh č. 42, verze 3, du forma
  2. Rita
  3. Pozor! Kluzká realita.

ad 1: velmi silne popsano neco, co si zpuli ani nedokazu predstavit, silne hodnoceno pro vhled do neceho, co jsem v zivote nezazil, ad 2: spoustu zajimavych napadu ad 3: dobra pointa


K3
před měsícem
Dát tip
  1. - příběh č. 42. verze 3, du forma
  2. - Jak snadno se kousneme do jazyka
  3. - Rita                                                                                                                                                 -  Přetěžké rozhodování. Tyhle tři jsem si vybral do finále a pořadí určil - "náhodně." Jednička a dvojka by se dali srovnat tím, že tam nic nechybí a nic není navíc. Pro mě oba perfektní texty, klidně by se dalo pořadí prohodit. Trojka je dotahuje délkou, ale zas se mi zdá, že je to přece jen trochu zbytečně natažené. Teď jsem se zakous do jazyka...

 


lastgasp
před měsícem
Dát tip

Tato kuriozita zahlcující kategorii Povídky má název APV


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru