Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rodina očami detí

23. 03. 2024
11
5
69

22.3.2024

Hanka si nosí knižky, po každej sa uvelebí na mojich kolenách. Sedí, leží, otáča sa, žmolí mi prsty, ruku kladie okolo krku a ja čítam. Jednou rukou manévrujem, aby som videla na písmenká, nech nenaruším jej spontánnosť. Užívam si každú chvíľku dotyku drobného telíčka, jej dôveru a bezprostrednosť. Bračekovia mravčekovia, Modrý zajačik, Včielka Maja... Odloží poslednú, vylezie na kolená mame, niečo jej šepká.

„Hanka, nemusíš šepkať. To sa môžeš opýtať nahlas.“

„Mama nieeee,“ prikrýva jej dlaňou ústa.

„To nie je žiadne tajomstvo,“ povzbudzuje ju.

„Chceš sa ma niečo opýtať, Hani?“ nabádam ju ja.

„Prečo tu nebýva dedo Vlado?“ osmelí sa.

„Lebo sme sa rozviedli. Dedo Vlado býva s tetou Sylviou a so Samkom a ja s Peťkou.“

„Ale vy ste tu samé. Vy tu nemáte žiadneho muža. To je veľmi smutné.“

„Hanka, keď boli deti malé, aj my sme boli rodina ako vy. Chodili sme spolu na výlety, na dovolenky. Keď deti vyrástli, prestali sme si s dedom Vladom rozumieť, dohodli sme sa, že sa rozvedieme. Nie sme smutní, ani nešťastní. Vieš, niekedy sa stáva, že jeden z rodičov odíde, ten druhý ho stále ľúbi. Trápi sa a je nešťastný. Keď sú deti maličké, dotkne sa to aj ich. My sa netrápime. Sme spokojní. Dedo Vlado so svojou novou rodinou a my s Peťkou tiež.


5 názorů

Evženie Brambůrková
před měsícem
Dát tip gabi tá istá

Hlavně, že dospělí jsou schopni dospět.


gabi tá istá
před měsícem
Dát tip 8hanka, Gora

veď hej...jej je nás zrejme ľúto, keď večer odchádzajú a my tu zostávame samé...veď vieš


8hanka
před měsícem
Dát tip Gora

Ak už rodina nefunguje, keď už sa nedá byť spolu, je lepšie rozísť sa...ak tým netrpia deti, ak sa nik netrápi, ak sú všetci /aspoň relatívne/spokojní, je to naj riešenie...a máte predsa Miša a Jarka...:-)


K3
před měsícem
Dát tip gabi tá istá

Děti to vidí, tak jak by to mělo být.


Kočkodan
před měsícem
Dát tip trojort

Od okamžiku Hančina šeptání byly proti mně šle držící gatě v podstatě nenapnutý předmět.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru