Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Psí advokát

08. 04. 2024
16
15
175
Autor
Gora
Páchla tam desifekce, výkaly, pytle granulí a při zemi se plížil všudypřítomný strach, smíchaný s nadějí. Sotva někdo prošel, ozýval se dlouho frenetický štěkot, a to bylo každou chvíli. Přicházeli a dívali se, nabídli pamlsek a zase odcházeli a děti pak doma kreslily princeznám a lesním vílám oči koček a psíků z betonových kotců.
Zřízenec v modrém plášti s viditelným hrbem, ohnutý snad vším tím sklízením, sypáním do misek a taháním vodítek při venčení byl vlídný ochránce. Advokát psů. Dělal co mohl a když některého zatracence s veškerou výmluvností navrátil zpět do "lidského" světa, večer si doma nalil panáka griotky a občas zalitoval, že každá lahvinka mu vydrží ve spíži až příliš dlouho.
I za staforda Sama to byla jen stopička. Povinnost přece velí, aby byl schopen další ráno znovu se postavit všem neřádstvům mrzačícím těla i duše těch, které si k sobě připoutali. Měl povznesenou náladu. V maličkém autě dnes odjeli pryč, domů, společně - muž, žena a pes. Pes se špatnou pověstí, zato nádherný. Snad právě jeho podoba, mohutná bílá hlava s kávově hnědým tělem a zase pak bílými končetinami a špičkou ocásku mohla dříve za to, že si jej doposud vybírali ti nesprávní.
V jinak naprosto tiché garsoniéře zašuměla voda. Důkladně smýval pachy, které tělo za dlouhé, téměř nikdy nekončící služby v městském útulku absorbovalo. A nejen je...
Nařídil starodávného budíka na šestou a usnul.
Poloslepý labrador, pro svůj věk již neumístitelný, olízl mozolnatou ruku, která pozvolna sklouzla dolů s pruhované peřiny.

15 názorů

Gora
před 3 týdny
Dát tip

Rhode, díky, málem bych zapomněla:-)


Rhodesie
před 3 týdny
Dát tip Gora
Tohle je opravdu moc hezký a čtivý. Prostě - Tvoje klasika. Díky za to.
A díky za Sama...
 
 

Gora
před 3 týdny
Dát tip

Di, díky... těší mě, že sis v textíku našla něco, co tě oslovilo


Diana
před 4 týdny
Dát tip Gora

Souzním, Irčo. Kéž by konečně každý člověk porozuměl psům. vždyť se od nás téměř ničím neliší - míním rozumově a citově...


Gora
před 4 týdny
Dát tip

Lukáši, Markel, Nami, díky za názor, potěšilo:-)


Nami 99
před 4 týdny
Dát tip

Moc hezky napsané, prožité a procítěné.


Markel
před 4 týdny
Dát tip

smutněnka, pěkná *


K3
před měsícem
Dát tip Gora

Já jsem myslel pejska:).


Gora
před měsícem
Dát tip

Díky všem!

Táňo, dík!

Karle, ten pán asi do penze ani nebude chtít odejít - co by dělal?

Z.E. - rozumím, i u nás je momentálně kolem 15 koček... a ani jednu jsme si nepořídili.

Jani, tvá návštěva potěšila... zdravím!

Luboši, jsem ráda, že tě příběhy o zvířatech zajímají...


Kočkodan
před měsícem
Dát tip Gora

To se hned pozná, že o psím advokátovi psala vlastně „kolegyně“. A vůbec by mi nevadilo, kdyby byl pán každou chvíli pod vlivem višní. (mrk)


vesuvanka
před měsícem
Dát tip Gora

Irenko, krásně napsané, procítěné. Tip


K3
před měsícem
Dát tip Zeanddrich E., Gora

Nadějné vyhlídky. Snad se dočká zaslouženého "důchodu." 


Zeanddrich E.
před měsícem
Dát tip Gora

... .

(Hezké :). Jeden můj známý v Praze - respektive jeho manželka, za jeho silné asistence :) - zase, ..., s velkou empatií a zaujatě, provozuje kočičí hotel... :) ).


tanalarinova91
před měsícem
Dát tip Gora, Zeanddrich E.

Pěkné Irčo, dávám tip.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru