Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Krajina výzev

22. 04. 2024
14
19
170
Autor
Jednapoetka

Svěží 

mladá bučina

nehotová

připravená 

startovní čára

chvění 

tiché ševelení 

vzrušené zprávy 

reportérů ptačích

ještě jednou

duše stromů

mízou

nadechnout se

stačí 

než jaro

plnou silou 

do listů 

udeří 


19 názorů

Abakus
před týdnem
Dát tip

Nemohla by prísť pomaly a  s kľudom?


Litarts
před týdnem
Dát tip

Pravda je taková, že dobrý básník napíše i špatnou báseň, ale špatný básník dobrou báseň nikdy nenapíše, i kdyby mu to spadlo s nebe. Dobrý to pozná, špatný nepozná.


 

(- Litarsi, a Jednapoetko:  - nejen u každého autora, ale i u každého jednoho díla to může být jinak :); no on třeba i ten Otokar Březina nakonec jednou přiznal, že mu ty nejlepší kousky jakoby shůry někdo přímo vcelku diktuje... :) )


Jasně, byl to jen nápad co mě napad.


Jednapoetka
před 2 týdny
Dát tip

Radovane, díky za milé hodnocení.  To poslední slovo jsem právě  použila jako kontrast k předchozím veršům...


Pěkně se čte, hezké nedotaženosti dávající prostor pro rozeznění vlastních představ o jaru. Takové verše rozletu, nespoutané, stejně jako je v rozletu fáze jara o které píšeš. Zajímavě cinkne rým. Závěrem mě napadlo dát místo uděří - do listů se vtlačí - aby tam cinkl rým na slovo stačí.


Litarts
před 2 týdny
Dát tip

Poetko,

máš to popletené. Umění znamená něco umět, což znamená respektovat i určitá objektivní pravidla řemesla daného oboru. Ta mají samozřejmě mnoho podob a tvůrčích možností, ale psát jen tak, co člověka napadne, bez jejich znalostí, je jen neumětelství. Myslíš si, že já jsem zkostnatělý a dokonce  tak i chorý básník, ale to je právě ten tvůj pouhý pocit, kterému chybí odbornost ve věci.   


Benetka
před 2 týdny
Dát tip

Ano ano!!! Bechtěrejevova choroba se to jmenuje!!! Pravdu díš!!! Však víš.


Jednapoetka
před 2 týdny
Dát tip Benetka

Benetko děkuji.  Litarts  je básník bechtěrevik. Zkostnatělý, urputný, neohebný...Respektuji jeho názor, ale to je tak asi vše......:-;


Benetka
před 2 týdny
Dát tip

Tato krajina mne vyzvala ke komentáři: Tomáš Pěkný! :)

Naopak komentářů jednoho rádoby básníka si ani nevšímej. Stratil se prostě ztratil a ví Bůh že už se zřejmě ani nikdy nenajde... :p


Jednapoetka
před 2 týdny
Dát tip

Rhode, díky...


Jednapoetka
před 2 týdny
Dát tip Rhodesie, Benetka

Pokud mezi  báseň a  srozumitelný pocit dám rovnítko,  jsem spokojená.  Pro Tebe asi málo, mně to stačí...


Litarts
před 2 týdny
Dát tip

Jen jestli je možné takto pojímané texty ještě nazývat tvorbou. Máš tam srozumitelný pocit, ale to je všechno. Básnická tvorba je také škola a práce. 


Rhodesie
před 2 týdny
Dát tip Alegna

Tato předjarní náladovka mne oslovila velmi, obsahem i formou. Je to klidné a přitom odsýpající. Třeba já si na volný verš netroufám.

A "připravená startovní čára" - to je super...    :) 


Al Jal Úd
před 2 týdny
Dát tip Alegna

Mně se moc líbí, Jani pocit probouzejícího jara pěkně navozuje :)


Jednapoetka
před 2 týdny
Dát tip Al Jal Úd, Alegna, Benetka, Zeanddrich E.

Litartsi, každý máme jiný pohled na  tvorbu. Pro mě je to vyjádření pocitu, libozvučnost a srozumitelnost. Nespojuji si ji s prací a urputností. Ano, jsou autoři,  co vyseknou na první dobrou báseň, která je nádherná obsahem i formou. K těm nepatřím...:-;


Jednapoetka
před 2 týdny
Dát tip

Kočkodánku díky. 


Litarts
před 2 týdny
Dát tip

Ty jedna poetko,

básničce by prospělo, kdybys jí věnovala víc práce a také ji šikovně rytmicky zrýmovala. Takto zní jen jako námět pro báseň. Vím, je to dřina, a to už se dnes chce málokomu a málokdo to umí. Tak se mnozí schovávají za ty tzv. volné verše a namlouvají si, že jsou také rovnocenné s těmi řemeslně propracovanými. Jenže poezie tím chřadne, nestačí mít jen určitou myšlenku a pocit.    


Kočkodan
před 2 týdny
Dát tip Al Jal Úd

Já, starý čtenář, na tvoje dílko vyzývavě nespokojeně nebučím.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru