Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Gutta

24. 06. 2002
0
0
2181
Autor
Drui

Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo.

- Kapka, padá-li stále, ne silou vyhloubí kámen.


Drui
22. 07. 2002
Dát tip
Sorry, teda Catona :))) Vždyť už jsem říkal (psal) já a latina... :)))

Sidonius
20. 07. 2002
Dát tip
Drui: Neříká se Cata, ale Catona. To je podle latinského skloňování: 1.pád Cato, 2.pád Catonis. Je to stejné, jako kdyby někdo v češtině říkal kuře bez kuře, namísto bez kuřete.

Drui
10. 07. 2002
Dát tip
Přečti si i ostatní citáty v týhle sbírce - mohly by tě zaujmout :)))

Drui
09. 07. 2002
Dát tip
Spíš už dožívam :)))

Drui
08. 07. 2002
Dát tip
Díky!!! :))))

Drui
08. 07. 2002
Dát tip
Cata znám. Gordonovou ale jen z doslechu... :)))

Drui
01. 07. 2002
Dát tip
Takže lidi: Tohle "dílko" je uveřejněno v mý sbírce citáty. jsou to střípky věcí, který mě nějakym způsobem zaujaly... Tenhle citát mne zaujal. Latinsky neumím, za nepřesnost překladu se omlouvám a děkuji za zpřesnění...

Armand
25. 06. 2002
Dát tip
tak už si mě dostal... musel bych domýšlet .. anebo! :) oprášit latinu zgruntu. :)) (neušetřím)

Sidonius
25. 06. 2002
Dát tip
No dobrá, tak česky: ptal jsem se, co tě vede k tomu, abys dával na písmáka podobné věci. (Předtím jsem měl několik připomínek k překladu.)

Sidonius
25. 06. 2002
Dát tip
Ach jo. Latinské slovo "intellegere" znamená "chápat, pochopit". Věta "Spero te intelegisse mean sententiam." znamená "Doufám, že jsi pochopil můj výrok." O inteligenci jsem nemluvil, alespoň ne přímo.

Sidonius
24. 06. 2002
Dát tip
Translatio tua non est optima. Melior est: "Kapka hloubí kámen ne silou, ale tím, že neustále (či lépe říci opakovaně) padá." Non facile est "saepe" recte transferre! Responde, quaeso, mihi: Cur scripsisti ea verba?

Armand
24. 06. 2002
Dát tip
Sidonius... a ty to víš? (jinak odpověď je stylová :))

Sidonius
24. 06. 2002
Dát tip
Nechápu, na co se ptáš. (Spero te intellegisse meam sententiam.)

Whelp
24. 06. 2002
Dát tip
Ano ano, hlavně že vám rozumím. :o)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru